• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401081107491
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی اصفهان:

ریزش ۴۰ درصدی گردشگر خارجی به دلیل شرایط اخیر/ بالاترین قیمت تور جام جهانی ۳۶۰ میلیون است

ریزش ۴۰ درصدی گردشگر خارجی به دلیل شرایط اخیر/ بالاترین قیمت تور جام جهانی ۳۶۰ میلیون است

ایسنا/اصفهان رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان با بیان اینکه اعداد تورها به نسبت تعداد بازی‌های جام جهانی بین ۵۲۰۰ دلار تا ۱۲ هزار دلار است، گفت: به‌نوعی طی یک ماه اخیر بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ریزش مسافر و گردشگر خارجی در اصفهان داشته‌ایم.

محسن رناسی در گفت‌وگو با ایسنا درباره تأثیر شرایط اخیر بر تورهای مسافری داخلی و خارجی، اظهار کرد: سفر جزو حساس‌ترین موضوعاتی است که هر اتفاقی آن را تحت شعاع قرار می‌دهد و متأسفانه طی سه سال اخیر وضعیت صنعت گردشگری نابهنجار و شرایط ناگواری برای گردشگران بوده است.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل ناآرامی‌های اخیر بسیاری از تورهای ورودی از کشورهای اروپایی حدود ۵۰ درصد ریزش مسافر داشته است که این اتفاق خوبی نیست.

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان توضیح داد: در اصفهان گروه‌هایی که از اوکراین، روسیه، فرانسه و ... تورهای خود را کنسل کرده‌اند و به‌نوعی طی یک ماه اخیر بین ۳۰ تا ۴۰ درصد ریزش مسافر و گردشگر خارجی داشته‌ایم.

وی همچنین تأکید کرد: در حوزه کشورهای عربی ورود مسافران کمتر شده، اما به دلیل اینکه بیشتر مسافران این کشورها توریست درمانی و یا زیارتی هستند و به‌واسطه ارتباط معنوی و نیاز به پزشک ریزش مسافران از این کشورها کمتر بوده است، اما در حوزه تاریخی و باستانی ریزش مسافر داشته‌ایم.

رناسی با اشاره به ریزش مسافران تورهای داخلی در ناآرامی‌های اخیر نیز، گفت: متأسفانه بعد از حادثه شاهچراغ بسیاری حتی سفر خود به مشهد را کنسل کرده‌اند و به‌نوعی در تورهای داخلی و حوزه زیارتی حدود ۱۰ درصد ریزش مسافر داشته‌ایم.

وی به بازی‌های جام جهانی اشاره کرد و گفت: متأسفانه تا این لحظه برای بازی‌های جام جهانی و تورهای مسافرتی برنامه‌ریزی خوبی نکرده‌ایم و هنوز متولی خاص این رویداد در ایران مشخص نیست و هر توری به حوزه‌ای متصل شده و عددهایی را مشخص کرده است.

رئیس انجمن صنفی دفاتر گردشگری، مسافرتی و هوایی استان اصفهان توضیح داد: اعداد تورها به نسبت تعداد بازی‌های جام جهانی بین ۵۲۰۰ دلار تا ۱۲ هزار دلار است که مربوط به هتل‌های سه ستاره، هتل‌های کروز، پنج ستاره و ... این تورها بسته می‌شود.

وی اضافه کرد: بالاترین هزینه این تورها به پول ایران حدود ۳۶۰ میلیون تومان است، اما متأسفانه در ایران وزارت گردشگری و وزارت ورزش برای بازی‌های جام جهانی برنامه‌ریزی مناسبی نکرده است و دفاتر مسافرتی سهمی از مسابقات جام جهانی نبرده‌اند.

رناسی گفت: البته یک‌سری پروازهایی برنامه‌ریزی شده که صبح به قطر می‌روند و شب به ایران بازمی‌گردند که این به‌نوعی اتفاق خوبی است که گردشگر ایرانی با پرداخت ۱۵ میلیون تومان می‌تواند یک بازی را در جام جهانی تماشا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha