• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401081107508
  • منبع : نمایندگی قزوین

تولید جریان برق در خودرو

تولید جریان برق در خودرو

ایسنا/قزوین آیا می‌دانستید که عملکردهای باتری ماشین بسیار بیشتر از روشن کردن ماشین شما است؟ درک نحوه عملکرد باتری خودرو به دلایل زیادی می‌تواند مفید باشد. باتری ماشین شما بخشی از یک سیستم یکپارچه تنظیم شده است که از فرآیندهای ماشین شما پشتیبانی می‌کند. اگر فکر می‌کردید که این فقط یک قطعه ساده از تجهیزات است، دوباره فکر کنید.

بیایید نگاهی به پنج عملکرد باتری ماشین بیندازیم و متوجه شویم که باتری ماشین چقدر پیچیده است. باتری غالباً مستطیلی و جعبه‌ای شکل، محل ذخیره نیروی مورد نیاز وسیله نقلیه شما برای راه اندازی موتور و حفظ شارژ است.

از بیرون، باتری ماشین فقط شبیه یک بلوک پلاستیکی خسته کننده با چند اتصال دهنده در بالا به نظر می‌رسد. اما این پوسته بیرونی پلاستیکی کاملاً بادوام و معمولاً مقاوم در برابر اسید است تا از اجزای داخلی پیچیده و مواد داخل آن محافظت کند. داخل باتری محلول شیمیایی و لایه‌هایی از صفحات سرب و دی اکسید سرب است که با اسید واکنش می‌دهند و انرژی ایجاد می‌کنند.

باتری تیگو ۷ در کارخانه صبا باتری با پیشرفته‌ترین تکنولوژی تولید می‌شود که در تولید این باتری و تمام باتری‌های خودرویی دیگر، از با کیفیت‌ترین فلز سرب استفاده می‌کنند.

سطوح ولتاژ متفاوتی برای باتری خودرو وجود دارد که رایج‌ترین آنها حدود ۱۲ ولت است. یک باتری استاندارد ۱۲ ولتی خودرو دارای شش سلول است که هر کدام ۲.۱ ولت در حالت شارژ کامل تولید می‌کنند. هر کاهش ۰.۲ ولتی در شارژ باتری تقریباً معادل ۲۵ درصد از دست دادن برق است. بنابراین، حفظ شارژ مناسب باتری همیشه ضروری است.

مواردی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید که ممکن است باتری شما را تخلیه کند و ذخیره انرژی شما را کاهش دهد. مطمئناً نمی‌خواهید یک روز صبح دیر سر کار بیایید، و ماشین شما به شارژ مجدد باتری نیاز نداشته باشد. توجه به این خطرات احتمال غافلگیر شدن شما از باتری مرده را کاهش می‌دهد:

چراغ‌های جلوی خود را روشن نگذارید! اکثر خودروهای مدل جدید دارای چراغ‌های جلوی خودکار هستند، بنابراین توجه به این موضوع ممکن است در رادار شما نباشد. اما تصور کنید، شما در حال رانندگی با ماشین شخص دیگری یا یک وسیله نقلیه ادبی هستید، در حالی که ماشین شما سرویس می‌شود، و چراغ‌های جلوی خودکار ندارد. می‌توانید فراموش کنید که آنها را روشن کنید، و می‌توانید فراموش کنید که آنها را خاموش کنید! این باعث می‌شود باتری نسبتاً سریع تخلیه شود.

اطمینان حاصل کنید که تمام درهای شما، داخلی و خارجی بسته هستند و هیچ چراغ یا لوازم الکترونیکی روشن نیست. در غیر این صورت باتری تیگو ۵ شما د شارژ عمیق می‌شود و تکرار این اتفاق باعث کاهش طول عمر باتری ماشین شما می‌شود.

به طور مرتب اتصالات و پایانه‌های باتری خود را بررسی کنید (یا از مکانیک خود بخواهید که مرتباً چک کند). با گذشت زمان آن‌ها می‌توانند شل شوند یا حتی شروع به ایجاد خوردگی کنند. این به راحتی قابل اجتناب است، اما اگر در طول رفت و آمد از کار خارج شوید، می‌تواند به سیستم الکتریکی خودرو شما آسیب برساند.

در صورت امکان، ماشین خود را برای مدت طولانی در گرما یا سرمای شدید نگذارید. چه آن را در گاراژ پارک کنید و چه به طور دوره‌ای آن را راه‌اندازی کنید و مقداری شارژ به باتری بدهید، هر باتری که عمر متوسطی داشته باشد ممکن است در دماهای شدید در هر دو انتهای دماسنج شروع به ضعیف شدن کند.

اگر متوجه شدید که ماشین شما در استارت زدن مشکل دارد یا بعد از اینکه در جایی رانندگی کردید، روشن نمی‌شود، برای مثال به سوپرمارکت رانندگی کرده‌اید و مشکلی نداشتید، اما وقتی با چمدان‌هایتان به ماشین خود برگشتید، ماشین شروع به کار نمی‌کند، ممکن است ایراد از باتری خودروتان باشد. برای روشن کردن ماشین خود، به برق باتری نیاز دارید. اما در حالی که ماشین شما روشن است، دینام باتری را شارژ می‌کند. بنابراین اگر به نظر می‌رسد که یک رانندگی تنها عمر باتری ماشین شما را خالی می‌کند، به احتمال زیاد در حین رانندگی شارژ مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کند و ممکن است به یک دینام جدید نیاز داشته باشید.

کارشناسان ما به هنگام تعویض باتری خودرو شما، پیشنهاد می‌کنند حتماً تست سلامت دینام را هم انجام دهید، تا از سلامت دینام و شارژ شدن باتری خودروتان توسط آن، اطمینان حاصل فرمایید. به عنوان مثال به هنگام تعویض باتری ام وی ام x۲۲ حتماً تست دینام انجام دهید.
عوامل ساده‌ای مانند سن و استفاده بیش از حد نیز می‌توانند باتری را فرسوده کنند. اگر ۳-۵ سال بدون بررسی یا تعویض می‌گذرد، کمی بیشتر به آن توجه کنید و آن را آزمایش کنید.

بسیاری از مردم فکر می‌کنند «بیشتر بهتر است»، بنابراین آنها به طور خودکار تصور می‌کنند باتری با CCA بالاتر باتری مناسبی است. CCA مناسب برای وسیله نقلیه شما تا حد زیادی به آب و هوایی که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد. CCA بالا برای آب و هوای سردتر که ممکن است موتورها سخت‌تر استارت بزنند عالی است. باتری‌های با CCA بالاتر صفحات بیشتری دارند و محلول بیشتری اضافه شده است.

باتری سانتافه، الکتریسیته را به سیستم جرقه زنی می‌رساند هنگامی که احتراق خودرو خود را روشن می‌کنید، چه با چرخاندن یک کلید یا فشار دادن یک دکمه، سیگنالی به باتری می‌فرستید و به آن می گویید که واکنش شیمیایی را که ما در مورد آن صحبت کردیم شروع کند تا تولید شود. جریان الکتریکی کافی برای روشن کردن موتور استارت.

اساساً، وظیفه باتری در این بخش از فرآیند این است که یک انفجار قوی و کوتاه قدرت را بیرون دهد. سپس سیم پیچ ولتاژ بالایی را تولید می‌کند که برای استارت استارت، رسیدن به شمع‌ها از طریق توزیع کننده و مشتعل کردن سوخت در داخل محفظه‌های احتراق لازم است.

انواع مختلفی از سیستم‌های جرقه زنی وجود دارد، اما اکثر وسایل نقلیه جاده‌ای که امروزه می‌شناسیم، جرقه زنی مکانیکی دارند که از چندین بخش تشکیل شده است که یک مدار را کامل می‌کند. فرآیندهای زیادی به صورت پشت سر هم و تا حدودی به طور همزمان کار می‌کنند و خیلی سریع اتفاق می افتد، اما با باتری شروع می‌شود. همه ما به لطف یک باتری ساده که به عنوان کاتالیزور برای یک سری فرآیندهای جذاب و تبادل انرژی عمل می‌کند، از راحتی و راحتی خودروهای مدرن لذت می‌بریم.

ممکن است قبلاً آن سه عملکرد اول را می‌دانستید، اما آیا می‌دانستید که باتری نیز با دینام کار می‌کند تا فرآیندهای الکترونیکی خودروی شما را تأمین کند؟

دینام وظیفه تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی است، مؤلفه‌ای است که رادیو، تهویه مطبوع، USB و دستگاه‌های متصل به جریان برق و چراغ‌ها را روشن نگه می‌دارد. اما باتری ام وی ام x۳۳ باید پشتیبان قابل اعتمادی را در صورت غرق شدن دینام ارائه دهد. هنگامی که فرآیندهای زیادی در حال تخلیه دینام هستند، باتری جریان برق را با افزایش انرژی حفظ می‌کند.

اساساً دینام یک ژنراتور است. باتری همان چیزی است که انرژی اولیه را به استارت می‌دهد تا موتور را به حرکت درآورد. با این حال، دینام همان چیزی است که لوازم الکترونیکی را حفظ می‌کند و باتری را شارژ می‌کند. به همین دلیل است که باتری ماشین معمولاً هنگام رانندگی از بین نمی‌رود زیرا به طور فعال توسط دینام شارژ می‌شود.

اگر یک فرد جست و جو گری هستید، ممکن است بخواهید دقیقاً بفهمید که در زیر کاپوت ماشین شما چه اتفاقی می‌افتد تا این ژنراتور (دینام) راه بیفتد. چرخی روی دینام وجود دارد که با شروع به کار موتور خودرو می‌چرخد. موتور مجموعه‌ای از چرخ‌ها را می‌چرخاند که سپس چرخ را روی دینام می‌چرخاند. مثل بازی تله موش است.

دینام با استاتور، روتور، دیودها، رگولاتور ولتاژ و فن خنک‌کننده، دائماً در حال کار است در حالی که ماشین شما در حال کار است تا جریان انرژی را از طریق موتور و وسیله نقلیه شما حفظ کند.

دینام‌ها در شرایط خوب و با استفاده مناسب می‌توانند تا هفت سال دوام بیاورند، اما یکی از رایج‌ترین دلایل «مشکل خودرو» نیز هستند. اگر دینام بمیرد، ماشین شما نسبتاً سریع برق باتری را تخلیه می‌کند و سپس می‌میرد.

باتری ام وی ام ۳۱۵ به تنظیم ولتاژ کمک می کنداین یک واقعیت شناخته شده است که نوسانات برق می‌تواند به الکترونیک آسیب برساند. خوب، باتری شما از آسیب ناگهانی برق به کامپیوتر داخلی و سیستم جرقه زنی خودرو شما جلوگیری می‌کند. همراه با انواع مختلفی از عناصر فیوز و وسایل حفاظت مدار که در سرتاسر وسیله نقلیه استفاده می‌شوند، باتری خودرو می‌تواند به تنظیم نیرویی که به سیستم‌های الکتریکی می‌رود کمک کند. دینام‌ها دارای تنظیم‌کننده‌های ولتاژ هستند که جریان الکتریکی را به نوعی جریان تبدیل می‌کنند که نمی‌تواند جریان الکتریکی را تنظیم کند. آسیب رساندن به الکترونیک خودرو هدف این رگولاتور حفظ بالاترین میزان ممکن ولتاژ در مدار به طور مداوم است. این می‌تواند به دینام سیگنال دهد که با توجه به نیاز خودرو، انرژی بیشتر یا کمتری تولید کند. هر نیروی اضافی باتری را شارژ می‌کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha