• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401081108024
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

راه اندازی مراکز درمانی ماده ۱۶ در خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت

راه اندازی مراکز درمانی ماده ۱۶ در خراسان جنوبی در دستور کار قرار گرفت

ایسنا/خراسان جنوبی معاون مقابله با عرضه مواد مخدر و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بانوجه به درصد اعتیاد در استان و پیش بینی‌های لازم برای کاهش اثرات اعتیاد طراحی و راه اندازی مراکز درمانی ماده ۱۶ در این استان در دستور کار قرار گرفت.

سردار محمد مسعود زاهدیان، عصر امروز چهارشنبه ۱۱ آبان در حاشیه جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خراسان جنوبی به علت موقعیت جغرافیایی از اهمیت خاصی برخوردار بوده و با توجه به هم مرزی خراسان جنوبی با کشور افغانستان و همجواری آن با استانهای جنوبی که مسیر عبور مواد مخدر به داخل کشور است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: وجود معابری که می‌تواند محل ورود مواد مخدر باشد این اهمیت را ایجاد کرده تا برنامه ریزی ویژه برای کنترل ورود مواد مخدر و عبور آن به استان داشته باشیم.

زاهدیان از راه اندازی مراکز درمانی ماده ۱۶ اعتیاد بانوان و آقایان در استان خبر داد و گفت: با توجه به برگزاری جلسه‌ای با حضور معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، تصمیم گرفته شد این مراکز با همکاری شهرداری برای درمان معتادان مرد و با استفاده از ظرفیت های موجود استان و مرکز، برای بانوان با توجه به تعداد اندک بانوان معتاد طراحی و راه اندازی شود و امید است طی ماه‌های آینده این امر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر نیز حمایت لازم برای راه اندازی مراکز را خواهد داشت، افزود: در بحث ایجاد زیرساخت درمانی مناسب و تأمین نیازهایی که برای معتادان خود معرف برای مراکزدرمانی لازم است با ارتقا ظرفیت‌ها پیگیری و نیاز استان تأمین خواهد شد.

معاون مقابله با عرضه مواد مخدر و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر در خصوص تأمین اعتبار لازم برای راه اندازی این مراکز گفت: پس از برآورد هزینه‌ها ۵۰ درصد اعتبارات مورد نیاز برای راه اندازی مراکز را تأمین می‌کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha