• چهارشنبه / ۱۱ آبان ۱۴۰۱ / ۲۳:۱۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401081108046

آیت‌الله سعیدی:

خدمت به ظالم، انسان را وابسته به شر می‌کند

خدمت به ظالم، انسان را وابسته به شر می‌کند

ایسنا/قم تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: کسی خادم جایی باشد که شرافت ندارد و یا به شخصی خدمت می‌کند که ظالم و اختلاس گر است این خدمت ارزشی ندارد و انسان را وابسته و وامدار شر می‌کند.

آیت الله سیدمحمد سعیدی، ۱۱ آبان، در یکی از سلسله نشست‌های شخصیت‌شناسی حضرت معصومه (س) که ویژه خادمان افتخاری خواهر حرم حضرت معصومه (س)  برگزار شد، با تبریک میلاد امام حسن عسکری (ع) عنوان کرد: در زمان امام حسن عسکری (ع) ملاقات ها و دیدارهای مردمی زیاد شد و ایشان شیعیان را برای دین داری و ولایت مداری در عصر غیبت آماده کردند.

وی با اشاره به پخش شایعات فراوان دشمنان نسبت به امام حسن عسکری (ع) و امامت بعد از ایشان، بیان کرد: در آن زمان شایعات فراوانی پیرامون وجود امام عصر (عج) مطرح می‌شد که با درایت امام حسن عسکری (ع) شیعیان از این شایعات در امان ماندند.

وی با بیان اینکه عنوان خادم عنوان خاصی است که شرافتش را از جایی و کسی که به او خدمت می شود می گیرد، ابراز کرد: اگر کسی خادم جایی باشد که شرافت ندارد و یا به شخصی خدمت می‌کند که ظالم و اختلاس گر است این خدمت ارزشی ندارد و انسان را وابسته و وامدار شر می‌کند.

آیت الله سعیدی بیان کرد: افرادی که توفیق خدمت به حضرت معصومه (س) را دارند کرامت و شرافتشان به خاطر حضرت معصومه (س) و حرم ایشان است و این وابستگی ملزوماتی دارد که مهم‌ترین ملزومات آن معرفت و شناخت نسبت به حضرت معصومه (س) و خاندان ایشان است.

وی ادامه داد: معرفت در فرهنگ خادمی از اهمیت بالایی برخوردار است و خادمان حرم مطهر باید همواره به دنبال افزایش سطح معرفت خود نسبت به حضرت معصومه (س) باشند؛ زیرا هم در دنیا و هم در آخرت بر اساس این معرفت است که به انسان درجات می‌دهند و افراد مشمول شفاعت و بهشت می شوند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) دومین الزام خادمی حرم اهل بیت (ع) را التزام عملی نسبت به اعتقادات عنوان کرد و یادآور شد: برخی می‌دانند که وظیفه خادم اهل بیت (ع) چیست ولی در عمل کوتاهی می‌کنند که در این صورت رضایت حضرت معصومه (س) را از دست خواهند داد.

وی با بیان اینکه خادم حرم حضرت معصومه (س) علاوه برمعرفت و التزام عملی باید قم را حرم اهل بیت (ع) بداند، اضافه کرد: خادم باید در هر جای قم که باشد کاری که اهل بیت (ع) از آن ناراضی باشند را انجام ندهد و به حسن رفتار در میام مردم شهرت داشته باشد.

آیت الله سعیدی با بیان اینکه یکی از نکات مهم در مورد حضرت معصومه (س) شرافت خانوادگی ایشان است، اظهار کرد: در زیارت نامه معصومین (ع) بر اصالت خانوادگی شان تأکید شده است زیرا این یک اصل است که ارتباط گیری با افراد را تعریف می‌کند.

وی با بیان اینکه کسی که اصالت خانوادگی داشته باشد حریم نگهدار می شود، افزود: امیرالمؤمنین (ع) در نامه‌ای به مالک اشتر فرمودند اگر می خواهی نیرو بگیری سراغ افرادی برو که از نظر خانوادگی شرافت و اصالت دارند و در قرآن نیز در رابطه با حضرت یوسف (ع) و حضرت مریم (س) به شرافت و اصالت خانوادگی آن‌ها اشاره شده است و امام سجاد (ع) نیز در مجلس شام بر اصالت خانوادگی خود تأکید کردند؛ حضرت معصومه (س) نیز از شرافت و اصالت خانوادگی برخوردار بودند و این موضوع در زیارت نامه ایشان تأکید شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha