• پنجشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1401081208196
  • منبع : نمایندگی کردستان

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان:

۲۷ مرکز آموزشی و توانبخشی در کردستان فعالیت دارند

۲۷ مرکز آموزشی و توانبخشی در کردستان فعالیت دارند

ایسنا/کردستان رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: ۲۷ مرکز آموزشی وتوانبخشی مشکلات ویژه یادگیری درتمامی شهرستان ها ومناطق تابعه استان فعالیت دارند.

طالب محمدی، صبح امروز در بازدید از دوره تخصصی نیروهای جدیدالورود مراکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری استان اظهار کرد: مراکز مشکلات  یادگیری در حقیقت نقش اورژانس آموزش و پرورش را ایفا می کنند که هم مشکلات شناختی، عاطفی و روانی دانش آموزان را تشخیص می دهند و هم درمان و اقدامات اصلاحی و ترمیمی را انجام می دهند.

محمدی گفت: از این تعداد ۲۱ مرکز دولتی و۶ مرکز غیر دولتی است که فرایند غربالگری، تشخیص، پذیرش، آموزش، توانبخشی و مداخلات مبتنی بر نیاز که براساس برنامه آموزش فردی تنظیم می شود را به دانش آموزان جامعه هدف ارائه می دهند.

وی با تاکید بر اینکه معلمان کارگزارن حقیقی آموزش وپرورش هستند ونقش اصلی را در پیشبرد، تحقق رسالت وماموریت آموزش وپرورش بر عهده درند، افزود: فلسفه وجودی هر سازمانی تحقق اهداف آن سازمان است ومیزان تحقق هدف در گرو مفید بودن فعالیت ها ست که برای انجام این مهم سازمان باید همواره در جهت رشد وتوسعه باشد.

محمدی ادامه داد: این مهم حاصل نمی شود مگر از طریق نیروی انسانی حرفه ای وکارآمد که ابزار اصلی حرفه ای گری هم تنها از معبر و مجرای ارتقای سطح دانش، بینش، مهارت و عملکرد صورت می پذیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان گفت: ارتقای توانمندی، به روز آوری دانش، باز آموزی ورشد حرفه ای معلمان، آشنایی با تست های تشخیصی و روش های درمانی مراکز مشکلات ویژه یادگیری از اهداف اصلی برگزاری این دوره ضمن خدمت ۲۴ ساعته است.

محمدی با بیان اینکه دوره های تخصصی در راستای بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملکردمعلمان برگزار می شود، تصریح کرد: ۲۰ نفر از همکاران شهرستان های سقز، مریوان، دهگلان، موچش، سریش آباد، سنندج(ناحیه یک)، دیواندره، قروه و بیجار در این دوره دو روزه حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: هر ساله بالغ بر ۲ دانش آموز دوره ابتدایی جهت دریافت خمات آموزشی وتوانبشخی به مراکز مشکلات ویژه یادگیری مراجعه  می کنند، افزود: این دانش آموزان علی رغم داشتن بهره هوشی مناسب در یک یا دو درس که اغلب خواندن، نوشتن ویا ریاضی می باشد مشکل دارند که به منظور جلوگیری از افت تحصیلی به این مراکز مراجعه واز خدمات آموزشی و حمایتی بهره می برند.

محمدی گفت: با تشخیص بهنگام مشکلات ویژه یادگیری وبا مداخلات آموزشی ودرمانی خاص می توان در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی ومشکلاتی که در اثر ناتوانی در تحصیل وارتباطات این دانش آموزان رخ می دهد به نتایج  خوبی دست یافت.

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از عوامل نبود موفقیت تحصیلی در دانش آموزان، وجود مشکلات ویژه یادگیری در آنان است که منجر به افت تحصیلی وکاهش اعتماد به نفس آنها می شود که لطمات جبران ناپذیری به لحاظ روانی و اقتصادی به دانش آموز، خانواده ونظام آموزش وپرورش کشور وارد خواهدکرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha