• شنبه / ۱۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۴۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401081409392
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل تعاون گلستان:

برخی بانک‌ها به دستورالعمل‌ها پایبند نیستند/ با وام ۱۰ میلیونی اشتغال ایجاد نمی‌شود

برخی بانک‌ها به دستورالعمل‌ها پایبند نیستند/ با وام ۱۰ میلیونی اشتغال ایجاد نمی‌شود

ایسنا/گلستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به عدم رعایت دستورالعمل‌های ابلاغی در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی از سوی برخی بانک‌ها، گفت: ارائه دو ضامن کارمند برای ۲۰ میلیون وام اصلاً منطقی نیست.

حسینعلی خواجه‌مظفری صبح امروز شنبه ۱۴ آبان در کارگروه اشتغال استان گلستان، با اشاره به عملکرد بانک‌های گلستان در ارائه تسهیلات مشاغل بانکی، اظهار کرد: سهم بانک توسعه تعاون در ارائه تسهیلات اشتغال ۳۵ میلیارد تومان است که تاکنون ۷۸ درصد به بانک معرفی شدند، همچنین سهم بانک رفاه ۳۳ میلیارد تومان بود که ۷۰ درصد آن معرفی به بانک انجام شده است.

وی با بیان اینکه سهم بانک کشاورزی در ارائه تسهیلات اشتغال ۱۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که تاکنون ۱۴ درصد معرفی به بانک محقق شده است، افزود: سهم پست‌بانک ۱۶ میلیارد تومان بوده که ۲۲ درصد آن محقق شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه برخی از بانک‌ها در ارائه تسهیلات مشاغل خانگی به آیین‌نامه‌های ابلاغی توجه ندارند، تصریح کرد: بازپرداخت وام مشاغل خانگی پنج تا هفت ساله است که تاکنون دوره پرداخت هفت ساله در استان نداشتیم و پنج ساله نیز نامشخص است، این مسئله در حالی رقم می‌خورد که بانک‌ها باید به رعایت این دستورالعمل الزام داشته باشند.

خواجه مظفری با اشاره به اینکه برای ۲۰ میلیون وام ارائه دو ضامن کارمند اصلاً منطقی نیست، گفت: شیوه برخی از بانک‌ها در ارائه وام‌های اشتغال ارائه دو ضامن است و این مسئله موجب گله‌مندی متقاضیان شده است.

وی از غیبت برخی از مدیران در جلسه کارگروه اشتغال گلایه کرد و یادآور شد: رفع مشکل اشتغال نیازمند عزم و مشارکت همگانی است و با این وضعیت نمی‌توان مشکل اشتغال را حل کرد، متأسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی برای حل معضل اشتغال همراهی لازم را ندارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه اشتغال امری تسهیلات‌محور است و بدون تسهیلات نمی‌توان اشتغال ایجاد کرد، تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر بانک‌ها براساس دستورالعمل کشوری اعطای تسهیلات ندارند.

خواجه مظفری اضافه کرد: بانک‌ها ادعا می‌کنند برای اعطای تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به اندازه وام یک میلیارد تومانی متحمل زحمت می‌شوند از سویی در شرایط اقتصادی فعلی و تورم موجود، وام ۱۰ میلیون تومانی برای ایجاد اشتغال کافی نیست.

وی در ادامه به تسهیلات روستایی و عشایری اشاره کرد و گفت: درصد جذب تسهیلات این بخش نسبت به سهم بانک عامل در بخش خدمات ۱۴.۷، سرمایه در گردش چهار درصد، صنعت ۱۱ درصد و کشاورزی ۴۳ درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه متأسفانه در طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تنها ۱۱ درصد جذب اتفاق افتاده است، تصریح کرد: یکی از علل این عملکرد پایین، فقدان وحدت رویه و عدم همراهی برخی از دستگاه‌های اجرایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha