• یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401081509786
  • خبرنگار : 50181

تجهیزات میلیاردی تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کرمانشاه روی دستشان ماند

تجهیزات میلیاردی تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کرمانشاه روی دستشان ماند

ایسنا/کرمانشاه اواخر سال ۱۳۹۸ با شروع ناگهانی بیماری کرونا در ایران، مواد ضدعفونی کننده بسیار کمیاب و حتی در مقطعی نایاب شد.

در آن زمان تعدادی از واحدهایی که در زمینه صنایع شیمیایی فعالیت داشتند با هزینه‌های میلیاردی خطوط تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده را در زمان کوتاهی راه‌اندازی کرده و به سرعت نیاز و کمبود بازار را مرتفع ساختند، اما اکنون با فروکش کردن کرونا و اینکه مدام اعلام شده که این بیماری سرایت چندانی از طریق سطوح ندارد، مصرف الکل و مواد ضدعفونی کننده کاهش قابل توجهی یافته است.

حالا عمده واحدهایی که در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده و الکل فعالیت داشتند دیگر تولیدی ندارند و تجهیزات میلیاردی آنها بدون استفاده مانده است.

عضو هیات مدیره  انجمن همگن صنایع شیمیایی و سلولزی کرمانشاه با اشاره به عدم تمدید مجور واحدهایی که در زمینه تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده فعالیت داشتند، گفت: این واحدها اکنون هیچ تولیدی در این زمینه ندارند و بسیاری از تجهیزات آنها بدون استفاده مانده است.

عیسی محمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وضعیت واحدهایی که در ایام شیوع کرونا در اواخر سال ۱۳۹۸ اقدام به راه‌اندازی خط تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده کردند، اظهار کرد: آخرین باری که مجوز این واحدها تمدید شد تیرماه سال گذشته بود و از آن زمان دیگر مجوزشان تمدید نشد و این واحدها اکنون تولیدی ندارند.

وی دلیل عدم تمدید مجوزها  که از سوی سازمان غذا و دارو کشور اعلام شده را تولید مازاد این محصولات اعلام کرد.

وی تعداد این واحدها در استان را هفت تا هشت مورد اعلام کرد و یادآور شد: این واحدها در پیک بیماری کرونا که با کمبود مواد ضدعفونی کننده موجه بودیم به کمک آمدند و حالا متحمل زیان شده اند.

به گفته عضو  هیات مدیره انجمن همگن صنایع شیمیایی و سلولزی کرمانشاه، اکنون هیچ واحدی در کرمانشاه در زمینه تولید الکل و مواد ضدعفونی کننده فعالیت ندارد و محصولات موجود در بازار نیز از دیگر استان‌ها می‌آید.

مدیرعامل شرکت کیمیا فرآیند بیستون خاطرنشان کرد: برخی از این واحدها با ایجاد تغییرات روی خطوط تولید خود، محصولات دیگری را تولید می‌کنند، اما برخی واحدها تجهیزاتشان بدون استفاده مانده است.

وی با انتقاد از اینکه در آن زمان مدام تاکید می‌شد که شرکت‌هایی که در زمینه تولید الکل و مود ضدعفونی کننده فعالیت دارند باید حمایت شوند، گفت: امروز این واحدها دچار خسارت زیادی شده و هیچ حمایتی هم از آنها صورت نمی گیرد.

محمدی درباره اینکه آیا امکان ادامه فعالیت این واحدها و صادرات مواد تولیدی فراهم نبود نیز عنوان کرد: پیگیری فراوانی در این زمینه انجام شد تا بتوانیم مواد ضد عفونی کننده را صادر کنیم، اما محدودیت صادرات مواد الکلی مانع این امر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha