• یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401081509976
  • منبع : نمایندگی قزوین

فاطمه محمدبیگی:

مدیران ناکارآمد در قزوین، آسیبی برای دولت سیزدهم هستند

مدیران ناکارآمد در قزوین، آسیبی برای دولت سیزدهم هستند

ایسنا/قزوین فاطمه محمدبیگی گفت: عملکرد و توانمندی برخی از مدیران انتخابی استان قزوین بسیار ضعیف است، دولت فراجناحی است و حق می‌دهیم که از مدیرانی استفاده کند که دل در گرو نظام و انقلاب و رهبری و مردم دارند اما استفاده از مدیرانی که ناکارآمدی آنان اثبات شده و مسبب وضع موجودند هیچ توجیهی ندارد.

دکتر فاطمه محمدبیگی در نشست صمیمی با اعضای شورای اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان قزوین که شامگاه ۱۴ آبان ۱۴۰۱ در محل بسیج رسانه برگزار شد در پاسخ به سوالات اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از مظلومیت‌های مجلس و قوه قضائیه عدم برخورداری از عدالت رسانه‌ای در برابر دولت است، صداو سیما و رسانه‌ها غالباً انعکاس دهنده اقدامات رده‌های خرد و کلان دولت هستند و دستاوردها و تلاش‌های ۲ قوه دیگر بازتاب رسانه‌ای مطلوبی ندارد.

وی گفت: بازتاب کمیسیون‌های تخصصی مجلس جهت اطلاع مردم می‌تواند جامعه را در روند اقدامات مجلس و نمایندگان قرار دهد؛ که در این میان خلأ وجود ۲ شبکه ملی که لحظه به لحظه خدمات این ۲ قوه را منعکس کرده و صدای مردم را به نمایندگان و دستگاه قضا برساند بسیار احساس می‌شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: رسانه‌ ملی باید با شفافیت صدای رسای مردم باشد تا انباشت احساسات و بی‌پاسخ ماندن مطالبات به اغتشاشات خیابانی بدل نشود.

وی افزود: هم‌اکنون فرصت مغتنمی است تا به اصل ۲۷ قانون اساسی جامه‌ی عمل بپوشانیم و مردم بتوانند در قالب اجتماعات چارچوب‌بندی شده و تحت حمایت نیروهای انتظامی، خواسته‌های خود را به اطلاع مسئولان برسانند و رسانه ملی هم بازتاب دهنده‌ این تجمعات مسالمت‌آمیز در سطح کشور باشد.

محمدبیگی ادامه داد: طبق اصل ۲۷ «تشکیل تجمعات‌ و راهپیمایی‌ها، بدون حمل سلاح، به شرط آنکه مخل مبانی اسلام نباشد، آزاد است» به نظر می‌رسد مساجد به‌عنوان پایگاه اجتماعی و معنوی محلات، بهترین بستر برای بیان انتقادات، نواقص و ضعف‌های کارکردی در دستگاه‌ها و نهادهاست که پرداختن به آن نیازمند آئین‌نامه، دستورالعمل و تدوین مقررات خواهد بود.

مسئولین به‌جای حرف زدن باید گوش کنند

وی با بیان اینکه با مردم بودن و شنیدن حرف اقشار مختلف در تلطیف احساسات جامعه بسیار تأثیرگذار است، عنوان کرد: نمایندگانی که در دوران انتخابات، دقایق خود را برای حضور و تبلیغ در اجتماعات مردم برنامه‌ریزی می‌کردند، باید امروز در میان مردم باشند و در حین گپ و گفت، گوش شنوا و تسکینی برای آلام مردم شوند تا انباشت احساسات و مطالبات به اعتراض و اغتشاش تبدیل نشود.

این نماینده خاطرنشان کرد: در وقایع اخیر عملکرد مسئولین در شورای اطلاع‌رسانی استان بسیار ضعیف بود و در ابراز نظر، صدور بیانیه و برگزاری نشست‌های تخصصی اقدام قابل دفاعی نداشتند.

باید فکری به حال ناکارآمدی آموزش و پرورش کرد

وی با انتقاد از مدیریت کلان در آموزش و پرورش تصریح کرد: عملکرد فعلی آموزش و پرورش اشکال دارد، پاسخگو نیست، ابتکار عمل ندارد و نتوانسته سند تحول دانش‌بنیان را به درستی اجرا کند و ما نسبت به کوتاهی در امر آموزش بهداشت و سلامت‌ روان و آموزش مهارت به دانش‌آموزان اعتراض داریم.

این مسئول تشریح کرد: عواقب این کوتاهی اغتشاش خیابانی است که دانش‌آموز فقط می‌خواهد هیجانات خود را تخلیه کند زیرا راه ابراز وجود و بیان صحیح احساسات به او آموزش داده نشده؛ در حالی‌که این تکلیف آموزش و پرورش است.

محمدبیگی در بخشی دیگر از سخنان خود خاطرنشان کرد: عملکرد و توانمندی برخی از مدیران انتخابی استان بسیار ضعیف است، دولت فراجناحی است و حق می‌دهیم که از مدیرانی استفاده کند که دل در گرو نظام و انقلاب و رهبری و مردم دارند اما استفاده از مدیرانی که ناکارآمدی آنان اثبات شده و مسبب وضع موجودند هیچ توجیهی ندارد.

وی خاطرنشان کرد: برخی مسئولین هیچ سنخیتی با شعارهای انتخاباتی دولت سیزدهم ندارند و اگر بناست کسی به‌عنوان مدیر استفاده شود حتماً در ارزیابی مدیریتی او، کارآمدی، دلسوزی برای مردم، ابتکار عمل و اعتقاد به حرکت دولت مد نظر قرار گیرد.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در پایان این نشست گفت: بیشترین مشکل ما، تربیت نکردن نیروی انسانی مدیر تراز انقلاب است، تعداد این مدیران کم است و باید بانک اطلاعاتی قوی برای این موضوعات تشکیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha