• یکشنبه / ۱۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۹:۳۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401081510497
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

گذری بر پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان

گذری بر پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان

ایسنا/اصفهان از ۱۲ هزار میلیارد تومان بودجه شهرداری اصفهان، حدود ۸ هزار میلیارد تومان در بخش تملک، سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه‌های عمرانی شهر هزینه می‌شود.

جمعی از خبرنگاران اصفهان، ظهر امروز (یک‌شنبه، ۱۵ آبان‌ماه) از پروژه‌های شاخص عمرانی شهر اصفهان بازدید کرده و از نزدیک در جریان روند اجرای این پروژه‌ها قرار گرفتند.

پیشرفت ۷۰ درصدی پارکینگ خیابان توحید

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در حاشیه بازدید از پروژه پارکینگ خیابان توحید،  اظهار کرد: یکی از پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آن توسط سازمان عمران شهرداری اصفهان انجام می‌شود، پروژه زیر سطحی خیابان توحید با طول  ۵۴۰ متر  و عرض ۲۲ متر است که از بلوار ملت شروع می‌شود و تا چهارراه نظر ادامه دارد. پیشرفت فیزیکی در مجموع دو فاز تاکنون ۷۰ درصد بوده و در بهمن‌ماه به بهره‌برداری خواهد رسید. ظرفیت این پارکینگ برای ۳۷۰ خودرو طراحی شده است.

وی با بیان اینکه اعتبار این پروژه در دو فاز پیش‌بینی شده بود، گفت: در فاز اول حدود ۷۵ میلیارد تومان برای اجرای اسکلت هزینه شد و برای فاز دوم در نازک کاری و اجرای تاسیسات حدود ۴۰ میلیارد تومان بودجه تامین شد که عملیات اجرایی این فاز به تازگی شروع شده و قرار است تا پایان بهمن ماه  به اتمام برسد.

امیر عباس رحمتی، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان نیز در این بازدید، اظهار کرد: در این پروژه ۶۰ هزار متر مکعب عملیات خاک برداری انجام شد و حدود  ۱۰۰ تریلی میلگرد تخلیه شد. تمام عملیات‌های عمرانی در شب اجرایی شد تا برای شهروندان مشکلی ایجاد نشود و محدودیت‌ها کمتر شود. تاکنون حدود ۲ هزار تن آرماتور داخل سازه مصرف و حدودا ۲۱ هزار متر مکعب بتن‌ریزی و ۲۱ هزار متر مربع قالب بندی انجام شده است.

بهره‌برداری از زیرگذر اندیشه در دهه فجر

معاون عمران شهری شهردار اصفهان همچنین در بازدید از زیرگذر اندیشه، گفت: بودجه این پروژه حدود ۴۰ میلیارد تومان بوده که اواخر سال ۱۴۰۰ قرارداد آن بسته شد و باتوجه به موقعیت پروژه، حجم تاسیسات و حجم عبور و مرور وسایل نقلیه، طرح تغییر شکل می‌دهد و به صورت top down انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مساحت این پروژه حدود ۴۰۰ متر طول در عرض ۱۲ متر است و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی آن حدود ۵۴ درصد است که امیدواریم برای دههه فجر بتوانیم به بهرداری برسد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان نیز اظهار کرد: مساحت این پل ۸۰۰ متر مربع است که جهت اجرای پروژه حدود  ۲۵ هزار متر مکعب خاکبرداری،  ۶۰۰ متر مکعب حفاری، حدود ۶ هزار متر مکعب عملیات روسازی راه و حدود  هزار ۲۰۰ تن آسفالت انجام شده است. همچنین حدود ۵۰۰ تن آرماتور استفاده شده و ایمن‌سازی‌ها توسط خود شهرداری منطقه ۱۳ اصفهان تامین می‌شود.

بهره‌برداری از خروجی تقاطع غیرهمسطح شهید کشوری

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در ادامه این بازدید، در مورد پروژه خروجی تقاطع غیر همسطح از شهرک شهید کشوری به اتوبان شهید کشوری، تصریح کرد: حدود  ۴۰ میلیارد تومان هزینه کل اجرای این پروژه بوده که ۳۰ میلیارد در قسمت اول انجام شد و مابقی توسط شهرداری منطقه ۶ تامین شد و چند روزی است به بهرداری رسیده و مردم از این پروژه استفاده می‌کنند.

وی درباره کلیات این پروژه، توضیح داد: این پروژه به صورت پل روگذری است. کل مساحت پل حدود  ۹۰۰ متر است که ۹ هزار و ۲۰۰ متر مربع روسازی انجام شده تا پروژه به افتتاح برسد. فضای سبز پروژه نی توسط منطقه شش انجام می‌شود.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان درباره وضعیت عمرانی شهرک شهید کشوری، توضیح داد: شهرک شهید کشوری به‌صورت کامل تحویل شهرداری نشده، اما توافقی بوده که کلیه زیرساخت‌های این شهر ساخته شود و بعد تحویل شهرداری شود، اما می‌بینیم زیرساخت‌ها انجام  نشده و مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است. به همین دلیل شهرداری وارد شده تا کم کم تغییر و تحول به صورت کامل انجام شود.

رینگ حفاظتی چهارم، نقطه اتصال پل‌های بزرگ شهر

وی در ادامه در بازدید از رینگ حفاظتی چهارم، بیان کرد: در حال حاضر این پروژه پیشرفت ۵۳ درصدی دارد و از سمتی به پل ورودی روستای بهاران و از سمتی تا محله خاتون آباد می‌رود و همزمان با آزادسازی و جابجایی تاسیسات انجام می‌شود. بودجه در مرحله کیلومتر ۲۵۰۰ تا ۴۰۰۰ حدود ۱۱۰ میلیارد تومان و از کیلومتر ۴۰۰ تا ۱۴۰۰ جدیدا قرارداد بسته شده و حدود  ۱۰۰ میلیارد تومان است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان نیز در مورد این پروژه گفت: این رینگ حفاظتی حدفاصل در محور پل‌های شهید سردار سلیمانی تا خاتون آباد همسطح است و بعد از آن  به صورت زیرگذر خواهد شد و مجدا تندرو می آید و همسطح می‌شود. پروژه شامل ۱۵۰۰ متر مسیر  و یک دستگاه پل و چهار عرشه پل است.

وی اضافه کرد: پروژه های مجموعه رینگ حفاظی با اعداد و رقم بزرگ است، ۱۱۰ هزار متر مکعب خاک برداری دارد و حدود  ۷۵ هزار متر مکعب خاک ریزی و با مصالح ۱۲۰ هزار متر مکعب خاکریزی و اجرای مسالح روسازی راه را داریم. تقریبا ۲۶ هزار تن آسفالت باید اجرا شود تا مسیر  در اختیار شهروندان قرار گیرد. تنها در کیلومتر ۲.۵ تا ۴ مسیر شامل ۱۹ کیلومتر اجرای جداول جداکننده مسیر است. حدود ۶ کیلومتر نیوجرسری سنگین و فوق سنگین احداث خواهد شد، همچنین ۶۰۰ تن آرماتور جهت احداث پل غیر همسطح بهاران، حدود  ۸ هزار متر مکعب بتن و  ۶۰۰ تن میلگرد مصرف شده است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه از این پل حدود ۷ کیلومتر از تقاطع غیر همسطح شهید حاج قاسم سلیمانی تا تقاطع آفتاب فاصله داریم، تصریح کرد:  تاکنون ۳ کیلومتر احداث شده و ۴ کیلومتر به سه بخش تقسیم می‌شود؛ بخش ابتدایی و انتهایی تقریبا انجام شده و مابقی در ۱۴۰۲ تمام خواهد شد، بخش میانی هم پس از آزادسازی برنامه ریزی و اجرا انجام می‌شود.

نظری‌پور، مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان درباره این پروژه گفت: هزینه پیش‌بینی شده و برای آزادسازی ۲۸۴ میلیارد تومان هزینه شده است که تاکنون بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان انجام شده و بهمن ماه به اتمام می‌رسد.

جنوب به شمال با تقاطع غیر همسطح آیت‌الله شهید غفاری

پروژه بعدی این بازدید تقاطع غیر همسطح آیت‌الله شهید غفاری در امتداد خیابان آسمان و خیابان تابان بود که طول کلی این پروژه حدود ۱ کیلومتر است. اعتبار این طرح ۱۱۰ میلیارد تومان برآورد شده و تاکنون حدود ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

حدود ۳ ماه است که عملیات اجرایی این پروژه آغاز و پیش‌بینی شده این پروژه تا اواخر امسال یا ابتدای سال آینده به اتمام برسد.

براتی، مدیر پروژه تقاطع غیر همسطح آیت‌الله غفاری و پروژه غیر همسطح شهدار ورزشکار، در مورد این پروژه گفت: پل‌های روگذر آیت‌الله شهید غفاری پروژه‌ای است که بلوارهای تابان و آسمان را به یکدیگر متصل می‌کند، دو عدد پل‌هاب جنوبی و شمالی دارد که طول‌های پل‌ها ۲۶۰ متر و ۱۹۰ سانتی متر عرضش است. تعداد ۸۴ عدد شمع به‌عنوان پایه‌های اصلی پل حفاری شده و  در حال حاضر ۶۰ عدد حفاری شده که به اتمام رسیده است. در این پروژه حدود ۱۸۰۰ تن آرماتور مصرف شده ۱۴ هزار متر مکعب بتن ریزی انجام خواهد شد. حدود  ۲۰ هزار متر مکعب عملیات خاک‌ریزی و روسازی مسیر را خواهیم داشت که در کنار این موارد دو رمپ ورودی و خروجی وجود دارد و ۳۵۰۰ متر هم آماده بتن ریزی برای نصب تجهیزات نیوجری آماده شده است.

دسترسی به تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار بلوار آزادگان تا اوایل سال آینده

تقاطع غیر همسطح شهدای ورزشکار بلوار آزادگان از سمت شمال به سمت شهر دولت‌آباد و از سمت جنوب به منطقه هفت می‌رسد. این تقاطع حدود ۸۰۰ متر طول دارد، شامل چهار پل بوده که سه پل از قبل اجرا شده و پل دیگر اکنون در مرحله آماتوربندی است. این پروژه به علت حجم زیاد تاسیساتی که در این محدوده قرار داشت حدود یکسال در پیشرفت ۶۰ تا ۶۵ درصد متوقف بود.

پس از جابجایی تاسیسات و شروع دوباره پروژه اکنون حدود ۷۵ درصد پیشرفت داشته و اعتباری که برای این بخش پیش بینی شده بیش از  ۴۰ میلیارد تومان بوده و حدود ۴۰ میلیارد تومان دیگر شهرداری برای جابجایی تاسیسات هزینه کرده است.

این پروژه بین شهرداری دولت‌آباد و اصفهان مشترک است و ۲۵ درصد هزینه‌ها را شهرداری دولت‌آباد و ۷۵ درصد هزینه‌ها را شهرداری اصفهان پرداخت می‌کند. با اجرا این پروژه، ترافیک در این منطقه روان خواهد شد. این پروژه توسط بیش از ۱۲۰ میلیارد هزینه خواهد داشت و تا اسفندماه به بهرداری می‌رسد.

تکمیل ساختمان توانمندسازی معتادان متجاهر

به گزارش ایسنا، ساختمان توانمندسازی معتادان متجاهر ویژه مردان ساخته شده است که از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند و برای درمان اعتیاد به این محل می‌آیند. این محل با ۱۲۰۰ متر مربع در چهار طبقه با زیربنای ۴۵۰۰ مترمربع و اعتبار ۴۰ میلیارد تومان ساخته شده و تقریبا پیشرفت فیزیکی این پروژه ۹۸ درصد بوده است.

این مجموعه که دارای تمام ظرفیت‌های رفاهی و خدماتی ویژه معتادان با ظرفیت ۵۰۰ نفر است، در راستای مسئولیت اجتماعی توسط شهرداری اصفهان ساخته شده و آماده تحویل به ارگان‌های ذیربط است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha