• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1401081610859
  • خبرنگار : 50448

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر:

سامانه "سهیم" به بهره‌برداری رسید

سامانه "سهیم" به بهره‌برداری رسید

ایسنا/بوشهر مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با اشاره به ایجاد درگاه خدمات یکپارچه الکترونیکی سازمان ثبت احوال، گفت: درگاه خدمات یکپارچه سازمان ثبت احوال به نام سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان که به اختصار «سهیم» گفته می‌شود، مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

اسکندر پاسالار روز دوشنبه ۱۶ آبان اظهار کرد: ایجاد درگاه خدمات الکترونیک سازمان ثبت احوال کشور(سهیم) در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های سازمان ثبت احوال کشور به‌منظور کاهش مراجعات و تعامل بیشتر دوسویه با مردم و تبدیل سازمان ثبت احوال به سازمانی الکترونیک و غیرحضوری راه‌اندازی شده است و شهروندان می توانند با مراجعه به آدرس sahim.sabteahval.ir از خدمات این سامانه بهره مند شوند.

او با بیان اینکه سازمان ثبت احوال کشور در راستای اجرای تکالیف قانونی خود و باهدف تحقق سند «نظام هویت معتبر در فضای مجازی» و مصوبه کمیسیون عالی امنیت فضای مجازی مورخ ١٣٩٩/۵/٢ با موضوع «نگاشت نهادی»، به عنوان تأمین کننده اصلی شناسه معتبر برای اتباع داخلی و خانواده های ایرانی تعیین گردیده است، گفت: به منظور رعایت حقوق شهروندی و اطلاع شهروندان از وضعیت اطلاعات مرتبط با خانواده شان در پایگاه مذکور، سامانه نمایش و اصلاح اطلاعات پایگاه خانواده توسط سازمان ثبت احوال کشور ارائه شده است.

اسکندر پاسالار با اشاره به اینکه این اولین نسخه خدمات الکترونیکی به ‌صورت موبایلی است که در دسترس همه مردم قرار گرفته است، بیان کرد: پایگاه اطلاعات خانواده، پایگاهی است با مسئولیت سازمان ثبت احوال کشور که در آن اطلاعات سببی و نسبی شهروندان ایرانی شامل اطلاعات پدر، مادر، همسر و فرزندان درج گردیده و مبنای ارائه خدمات به خانواده های ایرانی خواهد بود.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، اطلاعات خانوار، ثبت نام کارت هوشمند ملی، تغییر نشانی، انتخاب نام، مدارک پیدا شده و گواهی تجرد را از مهمترین خدمات الکترونیکی قابل ارائه در سامانه سهیم برشمرد و عنوان کرد: در حال حاضر ٩ خدمت الکترونیکی ثبت احوال از طریق این درگاه قابل ارائه است که در نسخه‌های بعدی توسعه پیدا خواهد کرد.

پاسالار با اعلام این موضوع که در حال حاضر این سامانه اطلاعات والدین، فرزندان و همسر هرشخص ایرانی را نمایش می دهد، تاکید کرد: به دلیل آنکه پایگاه اطلاعات خانواده در حال تکمیل است و در آینده دستگاههای اجرایی خدمات را مبتنی بر اطلاعات خانواده ارائه می دهند، شهروندان می توانند اطلاعات مرتبط با خود را در همین سامانه مشاهده و سپس برحسب مورد، نسبت به تأیید، ویرایش، اضافه یا حذف اطلاعات اقدام کنند.

او ادامه داد: در صورت اعلام اصلاح اطلاعات توسط شهروند، موارد اصلاحی از سوی کارشناسان سازمان بررسی و نتیجه را به متقاضی اعلام می کنند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر، تصریح کرد: اعلام اصلاحات به عمل آمده توسط شهروندان تنها پس از پایان مرحله بررسی و در صورت تائید توسط کارشناسان سازمان ثبت احوال در مراجعات بعدی قابل نمایش خواهد بود.

گفتنی است، مرکز تماس سازمان ثبت احوال کشور با شماره ١۵١٢ داخلی(٢) آماده راهنمایی شهروندان در این زمینه می باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha