• دوشنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۱ / ۱۶:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401081611170
  • خبرنگار : 50071

واکنش شهردار مشهد به درخواست شورا برای انجام مجدد مطالعات کمربند جنوبی

واکنش شهردار مشهد به درخواست شورا برای انجام مجدد مطالعات کمربند جنوبی

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد در واکنش به درخواست شورا برای انجام مجدد مطالعات کمربند جنوبی گفت: ما تابع نظر شورا هستیم.

عبدالله ارجائی، امروز، ۱۶ آبان، در حاشیه پنجاه‌وهشتمین جلسه علنی ششمین دوره شورای شهر مشهد و در جمع خبرنگاران در پاسخ به ایسنا درباره اینکه شورای شهر برای انجام مجدد مطالعات کمربند جنوبی مشهد، به استاندار نامه نوشته است، آیا مدیریت شهری تصمیم بر احیای کمربند جنوبی دارد؟ اظهار کرد: شورا نامه‌ای نوشته و درخواست مطالعات تکمیلی کرده است، ما تابع نظر شورا هستیم. 

وی در پاسخ به اینکه نظر شما در این زمینه چیست، گفت: نظر من محلی از اعراب ندارد، من مجری مصوبات شورا هستم. 

ارجائی در پاسخ به سوالی درباره  پروژه‌های متوقف شده بیان کرد: یک سیاست منطقی در سازمان‌هایی که پروژه‌های عمرانی دارند، وجود دارد که آن هم اتمام پروژه‌های نیمه تمام است. وقتی کارگاه فعال نیمه تمام داریم شروع پروژه جدید بدون داشتن اعتبار مکفی ضرر وارد کردن به بیت‌المال است. 

وی ادامه داد: وقتی یک تعداد واحد پول ثابت داریم و می‌توانیم ۱۰پروژه با آن شروع کنیم و می‌رویم ۱۰۰ پروژه شروع می‌کنیم به این مشکل برمی‌خوریم که بودجه سنوات آتی شهرداری را پیش خور می‌کنیم؛ اتفاقی که برای سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شهرداری افتاده، چنین چیزی است. روش معقول برخورد با این اتفاق اتمام پروژه‌های نیمه تمام است که ما هم آن را سرلوحه کار خود قرار دادیم. اهتمام ما تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است که بتوانیم هر چه سریعتر اولا رضایتمندی را در مردم ایجاد کنیم و دوما نرخ‌های تعدیل بالای ۷۰ درصد را پرداخت نکنیم. 

شهردار مشهد عنوان کرد: امیدواریم همانطور که در سال گذشته توانستیم تعداد زیادی از پروژه‌های نیمه تمام را به اتمام برسانیم، در سال ۱۴۰۱ هم تتمه آن را تمام کنیم و شاهد شروع شدن پروژه‌های دوره ششم مدیریت شهری باشیم. یکی دو مورد این پروژه‌ها را هم آغاز کرده‌ایم. 

ارجائی افزود: تا پروژه‌های نیمه‌تمام تمام نشود شروع پروژه جدید به جز ایجاد ضرو و زیان برای مردم چیزی ندارد. اگر بخواهیم دنبال کار نمایشی باشیم باید کلنگ‌های پیاپی بزنیم، ولی کلنگ زدن بدون اعتبار چیزی جز خرج کردن از جیب مردم نیست. 

وی در پاسخ به پرسشی درمورد تصفیه خانه‌های مشهد گفت: از سال‌های گذشته یعنی در دوره قبل و اسبق شهرداری با یکی از سرمایه‌گذاران مبتنی بر یک فراخوان عمومی قرارداد احداث ۱۳ تصفیه خانه لوکال در شهر بسته شده است. سرمایه‌گذار توانایی اجرای این قرارداد را ندارد و در یک مرحله در دوره قبل،  تعداد ۱۳ تصفیه‌خانه به ۵ مورد تقلیل پیدا کرد، اما باز هم سرمایه‌گذار توانایی اجرا نداشته است. 

شهردار مشهد افزود: در این راستا ما دو کار می‌توانیم انجام دهیم؛ یکی اینکه همچنان زمین‌های مردم که سرمایه اصلی شهر است، در اختیار ایشان باشد و ایشان هم پروژه را اجرا نکند؛ یعنی زمین‌هایی که توسط کمیته‌های کارشناسی کنار خطوط انتقال پساب جانمایی شده و زمین‌های مرغوبی برای این کار هستند را همچنان فریز کنیم و در اختیار سرمایه‌گذار باشد. مورد بعدی این است که قرارداد را فسخ یا اقاله کنیم و زمین‌ها از ید سرمایه‌گذاری که توانایی اجرای این پروژه را نداد، خارج کنیم و با سایر سرمایه‌گذاران کار را ادامه دهیم، البته پروژه اصلی شهرداری مشهد مشارکت در ساخت تصفیه ‌خانه پرکنداباد ۳ است که پیشنهادش به وزارت نیرو و استانداری داده شده. امیدواریم شورا و دولت سریعتر با پیشنهاد ما موافقت کنند. آمادگی داریم تا هزار میلیارد تومان در آن تصفیه خانه سرمایه‌گذاری کنیم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha