• سه‌شنبه / ۱۷ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۴
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401081711944

کارشناس اجتماعی دفتر تسهیلگری شهر قائم:

نرخ بالای بی‌سوادی، از مهم‌ترین مسائل فرهنگی و اجتماعی در محله شهر قائم است

نرخ بالای بی‌سوادی، از مهم‌ترین مسائل فرهنگی و اجتماعی در محله شهر قائم است

ایسنا/قم کارشناس اجتماعی دفتر تسهیلگری شهر قائم گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی و اجتماعی در محله شهر قائم، نرخ بالای بی‌سوادی است.

معین دادخواه، در گفت‌وگو با ایسنا، از برگزاری نشست تجلیل از نهضت یاران محله شهر قائم با حضور معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش استان خبر داد و عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی و اجتماعی در محله شهر قائم، نرخ بالای بی‌سوادی است.

کارشناس اجتماعی دفتر تسهیلگری شهر قائم قم ادامه داد: دفتر تسهیلگری طی سه سال گذشته برنامه اقدامات مختلفی در حوزه سوادآموزی با همکاری فعالین فرهنگی و معتمدین محله تدوین و اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه راهبرد مبتنی بر تیم سازی و شبکه‌سازی با استفاده از ظرفیت‌های بومی و محلی از جمله مهم‌ترین ابزار تسهیلگری است، افزود: دفتر تسهیلگری شهر قائم در مسئله نرخ بالای بی‌سوادی با استفاده از آن، تیم‌ها و شبکه‌های مختلفی را ایجاد کرده است که امروز نیز از فعالین این حوزه تقدیر و تجلیل شده است.

کارشناس اجتماعی دفتر تسهیلگری گفت: پیوند ظرفیت‌های محلی که دفتر تسهیلگری شناسایی کرده است با نهادها و دستگاه‌های اجرایی، آخرین تکه از پازل تسهیلگری است که نقش مهمی در تداوم جریان توانمندسازی و ارائه خدمات محله محور دارد.

دفتر تسهیلگری و توسعه محلی شهر قائم در طی مدت سه سال گذشته تیم‌ها و شبکه‌های مختلفی از فعالین و معتمدین محلی در حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی تشکیل داده است و «نهضت یاران» مجموعه‌ای از فعالین فرهنگی محله شهر قائم هستند که جریان سوادآموزی از اطلاع رسانی و ثبت نام متقاضیان تا برگزاری کلاس‌ها را در محله شهر قائم تسهیل کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha