• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401082215128
  • خبرنگار : 50295

مدیرکل بهزیستی استان زنجان عنوان کرد

جشنواره تئاتر طلوع، فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های افراد دارای معلولیت

جشنواره تئاتر طلوع، فرصتی برای نشان دادن توانمندی‌های افراد دارای معلولیت

ایسنا/زنجان مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: سازمان بهزیستی فعالیت‌های بسیار زیادی برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت دارد که فاخرترین جلوه توانمندسازی این سازمان در عرصه هنر و تئاتر است.

سلمان حسینی پیش از ظهر امروز (۲۲ آبان‌ماه) در افتتاحیه ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت (طلوع)، اظهار کرد: استان زنجان برای سومین‌بار از ۲۲ آبان‌ماه الی ۲۵ آبان‌ماه میزبان جشنواره تئاتر منطقه‌ای (طلوع) و هنرمندان استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، قزوین و زنجان است.

وی افزود: سازمان بهزیستی فعالیت‌های بسیار زیادی برای توانمندسازی افراد دارای معلولیت دارد که فاخرترین جلوه توانمندسازی این سازمان در عرصه هنر و تئاتر است که افراد دارای معلولیت به بهترین شکل این توانمندی را به ظهور رسانده‌اند. همچنین این جشنواره فرصتی است تا افراد دارای معلولیت با زبان هنر و خلاقیت افکار عمومی را با چالش‌ها، توانمندی‌ها و مشکلات آشنا کنند.

در ادامه مراسم داور ششمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر افراد دارای معلولیت «طلوع» نیز بیان کرد: مطالعه تاریخ به من آموخته‌ است که در لابه‌لای همه پیچ‌وخم‌ها، دشواری‌ها و جنگ و صلح‌ها هر کسی بتواند کاری کند، کرده است و بزرگترین شاعران و فیلسوفان در بدترین شرایط قد علم کرده و تسلیم شرایط نشدند و خواستند شرایط را به نوعی با یک واکنش فرهنگی به نوعی دیگر تعییر دهند.

قطب‌الدین صادقی ادامه داد: مددجویان هنرمندی که در این جشنواره حضور دارند علی‌رغم دشواری‌های شخصی و اجتماعی از تلاش دست نکشیدند و خستگی‌ناپذیری بخشی از سرنوشت و سخت‌کوشی بخشی از هویت ما است و تبریک می‌گویم به شما که از پای ننشستید و تلاش کردید تا بار دیگر در این جشنواره حضور داشته و شایستگی‌های خود را به همه و از همه مهم‌تر به خودتان نشان دهید.

وی عنوان کرد: این جشنواره یک جشنواره کاربردی است که هدف خاص روانی، اجتماعی و فرهنگی را تعقیب می‌کند و نباید از این چارچوب آن خارج شویم زیرا به این جا نیامده‌ایم که یک کار فرهنگی و تجربی ببینیم، بلکه حضور داریم تا ببینیم این هنر با همه شایستگی‌هایش چه کمکی به ما می‌کند؛ بنابراین تعریف این نوع تئاتر کاملا مشخص است و باید در چارچوب و اهداف مشخصی باشد.

صادقی با بیان اینکه شما هنرمندان حاضر نمود تلاش و پایداری هستید، گفت: بالا بردن کیفیت کار در این جشنواره نیز مهم است و باید به کیفیت هنری ارزنده کار بیش از هر چیز دیگری بها داد زیرا اگر اثر ضعیف باشد و قدرت تاثیر بر مخاطب را از دست دهد ممکن است نتیجه عکسی دهد؛ درحالی که با یک تکیه درخشان و تلاش هنری می‌توانید به بهترین شکل ممکن مفهموم موردنظر را ارائه و مخاطب را متحول کنید. همچنین هنر یعنی تاثیر و تاثیر یعنی تکنینک و تا می‌توانید بر درجه هنری تاکید کنید و ارزش فرهنگی و قدرت تاثیر کار باید اولین دغدغه برای شما باشد.

در ادامه مراسم امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز خاطرنشان کرد: هنر تئاتر یک هنر بالنده و پویا است و شما هنرمندان می‌توانید با این هنر زیبا آنچه که نیاز است ما در مورد شما بدانیم را نشان دهید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha