• یکشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۱
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401082215177
  • منبع : نمایندگی قزوین

چگونه بفهمیم قطعات سیستم پشتیبان برق نیاز به تعویض دارند؟

چگونه بفهمیم قطعات سیستم پشتیبان برق نیاز به تعویض دارند؟

ایسنا/قزوین باتری‌های قدیمی اغلب ضعیف‌ترین حلقه هر منبع تغذیه بدون وقفه (UPS) هستند. سیستم‌های UPS با ارائه منبع تغذیه اضطراری به بار الکتریکی شما در صورت قطع برق، به دستگاه‌های شما این امکان را می‌دهند که به اندازه کافی کار کنند تا ژنراتور به کار بیفتد تا زمانی که خاموشی مناسب رخ دهد.

آن‌ها همچنین از دستگاه‌های شما در برابر نوسانات برق، خاموشی، خاموشی، و گذرا برق محافظت می‌کنند. در این لحظه باتری صبا بهترین عملکرد را دارد.

اکثر سیستم‌های یو پی اس به باتری یو پی اس  به عنوان منبع انرژی متکی هستند. با این حال، باتری صبا مثل تمامی باتری‌های دیگر اغلب مستعد خرابی است و بعد از مدتی نیاز به تعویض دارد اما چگونه می‌توان تشخیص داد که باتری صبا نیاز به تعویض قطعی دارد؟ در اینجا، ما تعدادی از علائم هشدار دهنده و همچنین راه‌هایی برای تأیید نیاز به جایگزینی و گزینه‌های شما برای انجام این کار را بیان می‌کنیم. برای شروع آماده‌اید؟

اکثر سیستم‌های یو پی اس دارای هشدار برای کاهش شارژ باتری هستند. دستگاه یک خودآزمایی دوره‌ای را اجرا می‌کند، تنها زمانی که نیاز به تعویض باتری صبا باشد، سیگنال هشدار می‌دهد.

به عنوان مثال اگر از باتری ۲۸ آمپر استفاده می‌کنید و آن‌ها ضعیف شده‌اند، دستگاه یو پی اس به شما هشدار ضعیف بودن باتری را می‌دهند.

معمولاً این سیگنال به شکل چراغ نشانگر یا صدای زنگ هشدار است. اگر سیستم نظارتی راه‌اندازی کرده‌اید، ممکن است هشدارها را از طریق ایمیل یا ارتباطات دیجیتال جایگزین نیز دریافت کنید.

بازدیدهای تعمیر و نگهداری پیشگیرانه

تکنسین خدمات UPS شما باتری را در طول بازدید سالانه و شش ماهه شما از تعمیر و نگهداری پیشگیرانه بی‌نیاز می‌کند.

هنگامی که به خرابی باتری نزدیک می‌شود، به عنوان مثال باتری UPS اغلب علائم عجیبی را نشان می‌دهد که می‌توانید از آن برای قضاوت در مورد عمر باقی مانده باتری ۹ آمپر خود استفاده کنید. به طور معمول، تکرار آلارم‌ها، چشمک زن چراغ‌های پنل و نمایشگرهای عجیب ترمینال، همه از علائم خرابی باتری UPS صبای کهنسال هستند.

هر سازنده باتری یک کد تاریخ روی باتری‌های خود قرار می‌دهد که به شما می‌گوید باتری شما چه زمانی ساخته شده است. در بیشتر موارد، باید انتظار داشته باشید که باتری‌های یو پی اس شما حداکثر سه تا چهار سال عمر کنند. در حالی که این طول عمر بسته به نیازهای استفاده سیستم شما و بار شما می‌تواند متفاوت باشد، اگر باتری‌ها به این سن نزدیک می‌شوند، احتمالاً زمان آن رسیده است که جایگزینی در نظر بگیرید.  

به عنوان مثال هنگامی که باتری ۷.۵ آمپر شروع به کاهش ظرفیت نامی خود می‌کند، هنگامی که سیستم باتری صبا شما دیگر نمی‌تواند حداقل ۸۰ درصد ظرفیت نامی خود را در آمپر ساعت تأمین کند، احتمالاً نشان دهنده این است که باتری UPS صبا شما نیاز به تعویض دارد. به طور معمول، زمانی که باتری صبا به این درصد می‌رسد، روند پیری به سرعت تسریع می‌شود و به عمر مفید باتری پایان می‌دهد. این به معنای واقعی کلمه می‌تواند یک شبه اتفاق بیفتد.

به عنوان مثال اگر باتری ۱۸ آمپر شما زمان بیشتری برای شارژ شدن دارند و زودتر از حد معمول خود به خود تخلیه می‌شوند، این نشانه قطعی است که عمر باتری UPS صبا تقریباً به پایان رسیده است.  

وقتی باتری شما شروع به نمایش هر یک از سیگنال‌های هشدار بالا کرد، می‌خواهید تأیید کنید که آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر. چند روش وجود دارد که می‌توانید به تنهایی برای این کار پیاده‌سازی کنید.   

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha