• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۲
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401082416395
  • خبرنگار : 50250

جای خالی بازارچه دائمی عرضه محصولات کشاورزی در شهرکرد

جای خالی بازارچه دائمی عرضه محصولات کشاورزی در شهرکرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری تفاوت قیمت میوه و تره‌بار در محلات مختلف شهرکرد و همچنین تفاوت قیمت این محصولات در عرضه توسط دستفروشان و میوه‌فروشی‌های سطح شهر کاملا مشهود است، شهرکرد جزو معدود مرکز استان‌هایست که فاقد بازارچه‌های دائمی عرضه محصولات کشاورزی است و تذکرات چندین باره در ستاد تنظیم بازار استان به شهرداری شهرکرد برای ایجاد این بازارچه‌ها تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

به گزارش ایسنا، همه بر این امر واقف هستیم که عرضه محصولات کشاورزی در بازارچه‌های دائمی به کنترل قیمت میوه‌ و تره‌بار، کاهش دست دلالان در قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی، حذف واسطه‌ها، بازاریابی آسان و ایجاد رقابت برای فروش بسیار موثر است.

پیشتر شهرداری شهرکرد در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری مکلف شد تا در چهار نقطه از شهر شهرکرد بازارچه‌های دائمی عرضه محصولات کشاورزی را دایر کند، این کار به ساماندهی دستفروشان نیز کمک بزرگی خواهد کرد، البته باید به این نکته توجه کرد که این بازارچه‌ها باید در مکان‌هایی احداث شوند که دسترسی شهروندان به آن‌ها راحت باشد، زیر ایجاد این بازارچه‌ها در اطراف شهر مورد استقبال قرار نخواهد گرفت.

در صورت واگذاری زمین، بازارچه دائمی در شهرکرد احداث می‌شود

علی ایزدی- رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص علت تعلل در ایجاد بازارچه دائمی فروش میوه، تره‌بار و سایر محصولات کشاورزی، اظهار کرد: در چند سال گذشته دو قطعه زمین به‌صورت سوله برای عرضه میوه و تره‌بار در بازارچه ولیعصر جنوبی و فردوسی شمالی آماده‌سازی شد.

وی افزود: تعدادی دستفروش که در اطراف بازارچه ولیعصر جنوبی شهرکرد به‌فروش میوه و سبزی مشغول بودند به این سوله منتقل شدند که با کاهش فروش مکان را ترک کردند و این سوله را به یک فروشگاه بزرگ برای عرضه محصولات تنظیم بازار و ... اختصاص دادیم، سوله واقع در خیابان فردوسی شمالی نیز به همین سرنوشت دچار شد و اکنون این سوله به فروشگاه زنجیره‌ای رفاه اختصاص یافت.

ایزدی در ادامه با اشاره به اینکه چهار نقطه از شهر شهرکرد برای ایجاد بازار روز آماده‌سازی شده است، عنوان کرد: عموما مردم تمایل به خرید از بازارچه‌های دور از دسترس ندارند، بازارهای روز در منطقه غرب شهرکرد در جاده ورودی امامزاده سلطان سبزه‌پوش، خیابان امیرکبیر شهرکرد، خیابان فردوسی شمالی و منظریه روبروی دبستان میعاد دایر شده است، اعلام شده که دستفروشان در طول ایام هفته می‌توانند برای فروش محصول در این بازارهای روز حضور داشته باشند، اما استقبال صورت نگرفت.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شهرکرد بیان کرد: در کمیته ساماندهی دستفروشان مقرر شد به‌نحوی دستفروشان سطح شهر به سمت بازارهای روز در شهرکرد هدایت شوند.

وی با بیان اینکه نامه‌نگاری با اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری برای تامین زمین مورد نیاز برای احداث بازارچه دائمی عرضه میوه‌، تره‌بار و سایر محصولات کشاورزی صورت گرفته است، تصریح کرد: در صورت واگذاری زمین برای ایجاد بازارچه دائمی اقدام خواهد شد.

درخواستی از سوی شهرداری برای واگذاری زمین برای ایجاد بازارچه میوه و تره‌بار واصل نشده است

سید احسان حسینی_ مدیر املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه برای واگذاری زمین جهت احداث بازارچه میوه و تره‌بار در شهر شهرکرد از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی باید درخواست کتبی از سوی شهرداری شهرکرد ارائه شود، اظهار کرد: در گذشته یک قطعه زمین به‌همین منظور در حوالی فرودگاه شهرکرد از سوی شهرداری برای احداث بازارچه پیشنهاد شد که طبق قانون در دست بررسی و اقدام است.

وی بیان کرد: تاکنون هیچ درخواستی از سوی شهرداری شهرکرد برای واگذاری زمین برای احداث بازارچه میوه و تره‌بار به اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری واصل نشده است، شهرداری باید موقعیت پیشنهادی خود را اعلام کند تا در صورت عدم مغایرت با قانون واگذاری انجام شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha