• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۰۸:۳۰
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401082416407
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مسیر پیشرفت‌ و قدرت داخلی ملت ایران تبیین شود

مسیر پیشرفت‌ و قدرت داخلی ملت ایران تبیین شود

ایسنا/خراسان جنوبی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه مسیرهای پیشرفت کشور در چند دهه اخیر باید تبیین شود، گفت: ملت ایران در برابر دشمن ایستاد و نترسید؛ بنابراین مسیر پیشرفت‌های ملت ایران در این چند دهه گذشته از انقلاب که نشان از قدرت داخلی ما دارد باید تبیین شود.

سعید جلیلی، دوشنبه شب ۲۳ آبان در یادواره شهدای استانداری خراسان جنوبی، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه اظهار کرد: دشمن قصد دارد تصویری مملو از پوشاندن نقاط قوت و قدرت ملت ایران را نشان دهد لذا همه افرادی که در این عرصه صاحب‌نظر هستند نباید بگذارند این اتفاق بیافتد چراکه یک وجه جهاد تبیین همین موضوع است البته نقاط ضعف را با همت برطرف کنیم.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه ما امروز دو وظیفه مهم داریم اینکه نقاط قوت را نباید فراموش کنیم چراکه کفر بوده و دشمن به دنبال همین است که به جوان بگوید ببین تا چه اندازه بیچاره شده‌ای، افزود: برطرف کردن ضعف‌ها نیازمند حرکت دسته جمعی است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه ملت ما به نقطه‌ای رسیده که می خواهد اوج گیرد و اگر در سخت‌ترین صحنه‌های جنگ موفقیت‌هایی دارند پس  در عرصه کشاورزی، اقتصاد و صنعت هم می‌توانند این موفقیت‌ها را شکل دهند، ادامه داد: چنین جلساتی که به یاد شهدا برگزار می‌شود از جنبه‌های مختلف حایز اهمیت است به خصوص در حوادثی که این روزها کشور با آن روبه رو هستیم.

جلیلی با بیان اینکه سؤالی که نه برای مردم ما بلکه برای مردم دنیا زیاد مطرح باشد این است که در ایران چه خبر است، بیان کرد: این سؤال یک سؤال طولانی است و بیش از چهل و چند سال است که مردم دنیا در نقاط مختلف وقتی به رسانه‌ها توجه می‌کنند می‌بینند صحبت از ایران است.

وی تصریح کرد: قدرت ایران در دفاع مقدس منشاء آن چه بود که مسئولان مربوطه در آمریکا وقتی فشار حداکثری را اعمال کردند تا ایران را تحریم کنند حتی ایران حق نداشت سیم خاردار وارد کند الان کشورهای غربی نگران صادر شدن سلاح پیشرفته از این کشور هستند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه دشمن دیگر گزینه‌ای روی میز ندارد، گفت: گزینه نظامی اولین اقدام دشمن بود، ترور هم انجام داد و فشار اقتصادی هم به شکل حداکثری بود لذا امروز در این نقطه هستیم که دشمن مستاصل شده است.

جلیلی ادامه داد: در طول تاریخ نیز اینگونه بوده هرگاه پشت خیمه دشمن رسیدیم زور دیگر کارآمدی نداشته لذا دشمن به تزویر روی آروده و اینجا باید دقت کرد.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین یادواره‌هایی اهمیت آن در همین است که توجه دهیم امروز دشمن چه چیزی را روی نیزه خواهد برد و علم خواهد کرد، ادامه داد: امروز باید بدانیم دشمن چه چیزی را دستاویز کرده تا ملتی را دچار تردید کند لذا ۴۰ و چند سال است که دنبال چنین برنامه‌ای بوده آن هم برای ملتی که انتخابش را انجام داده و با آن قدرت  و اقتدار گرفته و پیشرفت کرده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: از همین رو شاهد هستیم دشمن با همه استیصال  دست به تحرکات واقعا مذبوحانه می زند و الان کسانی که جنگ، ترور، تحریم های فلج کننده را تحمیل کردند شعار زندگی سر می‌دهد.

جلیلی ادامه داد: اگر تاریخ را بررسی کنیم می‌بینیم در همین کشور سال ۴۳ آمریکا لایحه‌ای به مجلس برد که اگر یک آمریکایی آمد به ایران و به شهروند یا حتی بالاترین مقام ایرانی تعرض کرد دادگاه ایران حق محاکمه او را ندارد الان همین آمریکا شعار آزادی سر می‌دهد.

دوری از فراموشی و ضرورت تبیین مسائل 

وی با تأکید بر اینکه این مسائل را باید برای جوانان و نوجوانان تبیین کرد، ادامه داد: همه ما در این خصوص وظیفه را داریم چراکه اگر ملتی دچار فراموشی تاریخی شود خسارت می‌بیند.

جلیلی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد نسل انقلابی تکثیر نشود، بیان کرد: تمام تلاش دشمن این است که آن نسل تکثیر نشود لذا تمام توان خود را همین قدرت‌ها در سوریه گذاشتند اما بازهم دهه هفتادی‌ها ایستادگی می‌کنند و شخصیت‌هایی همچون شهید حججی بروز پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان عزت، شکوه و قدرت را برای ملت ایران به ارمغان آوردند، تصریح کرد: از همین رو است که اوباما از ایران به عنوان مانع جدی یاد می کند که در سوریه پیروز نشده است.

جلیلی با بیان اینکه اکنون دشمن به دروغ‌های واضح روی آورده تا نسل انقلابی در ایران تکثیر نشود اما باز هم می‌بینیم شخصیت‌هایی همچون آرمان علی وردی و روح الله عجمیان متولدین دهه هشتاد مقابل دشمن می‌ایستند و شهید می‌شوند، اظهار کرد: حسرت چنین جوانانی بر دل دشمن می ماند که بدون هیچ وظیفه و مأموریتی در برابر دشمن می ایستند و اینها در محاسبات آنها نیست لذا همه تلاش می‌کند اما می‌بینند با ملت و ایرانی مواجه شده که مملو از ایمان و آرمان است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه اگر در جنگ سخت و نیمه سخت توانستیم موفق شویم به اتکای قدرت نرم ما بوده است که به طریق اولاً دشمن را شکست دادیم، ادامه داد: قدرت نرم ما شامل موفقیت‌هایی است لذا اگر امروز به مرحله‌ای رسیده ایم که این موانع را پشت سر گذاشته‌ایم و از گردنه‌ها عبور کرده‌ایم و دشمن می‌گوید گزینه‌ای ندارد یعنی به مرحله‌ای رسیده که باید شتاب گیریم .
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی اظهار کرد: اگر زمان جنگ  موفقیت‌هایی را داشتیم مرهون یک فرهنگ، تفکر و گفتمان بود که امام فرمود تفکر دلنشین بسیجی بر جامعه حاکم شود و امروز یک وظیفه جدی داریم که این تفکر باید در کوچه ، خیابان ادارات، اقتصاد ،صنعت ،کشاورزی و سلسله مراتب اداری حاکم شود.

وی با تأکید بر لزوم الهام گرفتن از تفکرات غالب بر روحیه بسیجی در جنگ اظهار کرد: آن زمان اگر کسی در مقام فرمانده بود طوری رفتار می‌کرد که نیرو انگیزه می‌گرفت و نمونه آن را در شهید سلیمانی، شهید کاوه و همه شهدا می‌توان دید.

جلیلی یادآور شد: این تفکر تمام محاسبات دشمن را بهم می‌ریزد لذا اگر امروز این فرهنگ  در ادارات حاکم شود ما باید به سراغ مردم بریم و مشکلاتشان را حل کنیم.

قدرت اصلی ایران جوانان و نوجوانان هستند

وی تصریح کرد: ما وارث چنین میراث گرانقدری هستیم و حفظ آن مجاهدت و کار لازم دارد لذا باید چرایی انجام نشدن کارها بررسی شود تا در حد ممکن بتوان انجام داد و اگر می‌خواهیم کاری به نتیجه برسد باید هدفی مشخص کنیم و وقتی آرام بگیریم که نتیجه حاصل شود.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی یادآور شد: اگر در این جلسات، با شهدا تجدید عهد و پیمان می‌کنیم، باید این مباحث را در اقتصاد، کشاورزی و مباحث علمی ترجمه کرد تا سؤالات جوانان پاسخ داده شود.

وی با تأکید بر اینکه افتخار انقلاب اسلامی این است که چه در مبارزه و پیشرفت به حداقل‌ها اکتفا نمی‌کند، افزود: در شرایطی که اولین فشارهای دشمن روی تحریم نظامی بود اکنون دشمن به دست و پا افتاده که سلاح به کشورهای دیگر ندهیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با بیان اینکه البته خداوند بشارت داده است که اگر در چنین جلساتی به یاد شهدا می‌نشینیم به تعبیر صریح قرآن شهدا نیز به یاد ما هستند، افزود: جامعه‌ای که با شهدا همراهی دارد نگرانی و ترس نخواهد داشت.

جلیلی یادآور شد: قدرت اصلی همین جوانان و نوجوانان هستند که نباید رها شوند؛ لذا همه ما باید احساس مسئولیت کنیم و بر همین اصل محله به محله و مدرسه به مدرسه بررسی کنیم چراکه جوان و نوجوان در معرض ده‌ها سؤال و شبهه قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha