• سه‌شنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401082416904
  • خبرنگار : 50176

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان:

انجمن‌های علمی دانشجویی نسل دوم، دانشجومحور و پژوهش‌محور هستند

انجمن‌های علمی دانشجویی نسل دوم، دانشجومحور و پژوهش‌محور هستند

ایسنا/لرستان مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان گفت: انجمن‌های علمی دانشجویی نسل دوم، انجمن‌هایی دانشجومحور، پژوهش‌محور هستند.

فاطمه احمدی در نشست دبیران و اعضای شورای مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی دانشگاه لرستان که امروز برگزار شد، اظهار کرد: شاهد هستیم انجمن‌های علمی دانشجویی سطح کشور در حال پوست‌اندازی هستند و به‌سوی نسل دوم، حرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی نسل دوم، آن‌هایی هستند که به لایه‌های عمیق رشته‌ای می‌پردازند؛ یعنی انجمن‌هایی که بتوانند به کار جامعه بیایند و بتوانند مشکلی از جامعه و صنعت، رفع کنند.

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی نسل دوم، انجمن‌هایی دانشجومحور، پژوهش‌محور، تشکل‌محور، مشارکت‌محور، کارآفرین و دارای تفکر سیستمی هستند.

احمدی اضافه کرد: اولین ویژگی فعالیت دانشجو در انجمن‌های علمی این است که مشارکت وجود داشته باشد یعنی دبیر انجمن با شورای مرکزی و سایر اعضای انجمن بایستی ارتباط داشته باشد و از مهارت، ظرفیت و توانایی همه اعضای انجمن استفاده شود.

وی بیان کرد: اداره کردن یک انجمن علمی دانشجویی به این معنی است که دبیر انجمن، این هنر را داشته باشد که از ظرفیت همه اعضای انجمن استفاده کند.

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان ادامه داد: ما در کنار انجمن‌های علمی دانشجویی هستیم و به‌طور حتم از همه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی حمایت می‌کنیم.

احمدی عنوان کرد: ما همواره و همیشه حامی انجمن‌های علمی دانشجویی هستیم و خواهیم بود.

وی اظهار کرد: اصل مسئولیت‌پذیری به این معناست که اعضای انجمن‌ها در برابر دانشجویان رأی‌دهنده به آن‌ها، دانشکده‌ها، دانشگاه، اساتید مشاور و جامعه و نظام اجتماعی که فرصت را ایجاد کرده‌اند تا دانشجویان در این انجمن‌ها حاضر شوند مسئولیت دارند؛ بایستی به این مسئولیت، پاسخ مثبت داد.

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان تصریح کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی باید تمرکز بر مسائل واقعی دانشگاه، جامعه و صنعت داشته باشند؛ بایستی مسائل جدید و نوآورانه برای انجمن‌های علمی توسط خودشان تعریف شود.

احمدی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات، این است که گفت‌وگوهای بین‌رشته‌ای، اهمیت زیادی در فعالیت انجمن‌های علمی دانشجویی دارد.

وی اضافه کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی باید به‌صورت دائم، ارتباط با دانشجویان همه رشته‌های تحصیلی را تقویت کنند و انجمن‌ها با همدیگر نیز ارتباط مستمر داشته باشند تا گفت‌وگوهای بین‌رشته‌ای گسترش یابند.

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان بیان کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی بایستی به سوی سیستمی‌اندیشیدن، سوق داده شوند؛ یعنی همه عوامل، علل و هدف نهایی را بایستی مدنظر قرار داد و انجمن بداند هدف‌گذاری‌اش چیست.

احمدی ادامه داد: جشنواره ملی حرکت در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ برگزار می‌شود؛ این جشنواره را معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برای حمایت از ایده‌های خلاق دانشجویان و ترغیب دانشجویان به کارهای علمی، پژوهشی برگزار می‌کند.

وی عنوان کرد: انجمن‌های علمی دانشجویی که در سطح کشور، برتر شوند، دارای نشریه وزین و برتر باشند یا دارای محتوای دیجیتال برتر و موفق در کارآفرینی باشند می‌تواند در جشنواره معتبر ملی حرکت شرکت کنند.

مدیر برنامه‌ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان اظهار کرد: به تازگی برگزاری کرسی‌های علمی هم به کارکردهای انجمن‌های علمی دانشجویی، افزوده شده است؛ هر انجمنی که بتواند یک کرسی علمی برتر در سطح دانشگاه برگزار کند می‌تواند در جشنواره معتبر حرکت شرکت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha