• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401082517383
  • خبرنگار : 50026

فرسودگی ۱۹ درصدی مدارس کشور

فرسودگی ۱۹ درصدی مدارس کشور

ایسنا/خراسان جنوبی سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: ۱۹ درصد مدارس کشور فرسوده و نامناسب بوده و نیازمند بهسازی است.

حمیدرضا خان‌ محمدی، سه شنبه شب ۲۴ آبان در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در این خصوص نیاز داریم که خیرین و نهادهای مختلف پای کار بیایند تا به خصوص در کلان شهرهای کشور این بحران را پشت سربگذاریم.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: در مهرماه امسال ۹ هزار کلاس درس در سطح کشور تحویل  آموزش و پرورش شده و تا دهه فجر امسال نیز ۶ هزار کلاس درس دیگر در سطح کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس از تخصیص ۷۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای گرمایش مدارس کشور خبر داد و گفت: سهم استان‌ها تا هفته آینده از این اعتبار تخصیص می‌یابد تا مشکلات ما در مناطق سردسیر کاهش یابد.

خان محمدی بیان کرد: احداث ۱۵۰ کلاس درس دیگر تا مهرماه سال آینده در خراسان جنوبی هدف‌گذاری شده و تمام پروژه‌های احداثی در این استان با مشارکت خیرین است؛ امسال آورده سازمان نوسازی مداری در خراسان جنوبی سه برابر کمک‌های خیرین بوده و رشد بسیار خوبی داشته است.

خان محمدی بیان کرد: در سطح کشور ۱۰ هزار خیرین مدرسه ساز داریم که اقدامات آنان در زمینه مدرسه‌سازی قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه باید جهاد تبیین در مدارس دنبال شود، بیان کرد: دولت به دنبال مردمی‌سازی برنامه‌هاست لذا با این رویکرد جدید خانواده‌ها می‌توانند برای مهارت‌آموزی و برگزاری اجتماعات از مدارس هم استفاده کنند.

فرسودگی ۱۹ درصدی مدارس کشور

مدرسه از زیرساخت‌های مهم توسعه علمی کشور است

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: در صورت توجه لازم به مدرسه، تضمین‌ کننده اقتدار، عزت، توسعه علمی و رفاه خواهد بود و باعث سربلندی کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی امر مهم و ضروری و نیاز جامعه است، تصریح کرد: دشمنان در این جنگ تلاش می‌کنند که نقاط ضعف خود را بپوشانند و نقاط منفی جمهوری اسلامی ایران را پررنگ و بزرگ جلوه دهند.

استاندار، امپراطوری رسانه‌ای را نقطه قوت دشمنان عنوان کرد و تصریح کرد: دشمنان در جنگ رسانه‌ای آنچه مدنظر است منعکس می‌کنند که باید در مقابله با آن جهاد تبیین را در راستای تبیین دستاورهای نظام بیش از گذشته مورد توجه جدی قرار دهیم.
انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha