• چهارشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401082518075
  • خبرنگار : 50026

معاون استاندار خراسان جنوبی تأکید کرد:

اهتمام دولت و وزارتخانه‌ها در رفع محرومیت‌ها و مشکلات  استان

اهتمام دولت و وزارتخانه‌ها در رفع محرومیت‌ها و مشکلات  استان

ایسنا/خراسان جنوبی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از دولت و وزارتخانه‌ها انتظار می‌رود در راستای رفع محرومیت‌ها و مشکلات، به این استان توجه ویژه‌ای کنند. 

محمدرضا  طالبی، امروز چهارشنبه ۲۵ آبان در دیدار با معاون اداری و مالی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در این استان وجود دارد، توجه به خراسان جنوبی می‌تواند به توسعه منطقه و کشور منجر شود. 

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: خطه زرخیز  خراسان جنوبی از  استعدادهای خدادادی بسیاری نظیر معادن غنی و منحصر به فردی همچون  بنتونیت و زغالسنگ برخوردار است لذا با بهره گیری از این ظرفیت‌ها می‌توان استان را به توسعه رساند.

معاون سیاسی استاندار به پاره‌ای از مشکلات دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: با هدف رفع مشکل کمبود خوابگاه دانشجویان دانشگاه‌های استان بیش از 15 جلسه برگزار شده است.

طالبی با بیان اینکه برای رفع این مشکل، همه ظرفیت‌های موجود بخش‌های دولتی و خصوصی مورد بررسی قرار گرفته، اظهار کرد: متأسفانه به دلیل اپیدمی بیماری کرونا و غیر حضوری شدن آموزش‌ها در چند سال گذشته، بسیاری از خوابگاه‌های خودگردان نیز تعطیل شده‌اند. 

وی با تأکید بر اینکه پذیرش دانشجو باید بر اساس ظرفیت مناطق و زیرساخت‌های موجود باشد، خاطرنشان کرد: پذیرش دانشجو متناسب با زیرساخت‌های موجود، امکان پاسخگویی به مطالبات و در خواست های دانشجویان را مقدور می‌سازد؛ اعتبارات استان در این حوزه محدود است و پاسخگوی نیاز موجود نیست.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به مطالبات مطرح شده توسط دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان در حضور رئیس قوه قضائیه و نماینده مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در شورای عالی امنیت ملی گفت: مهمترین دغدغه دانشجویان این دانشگاه این است که با وجود 8 ترم تلاش برای کسب مدرک فنی، متأسفانه مدارک شان در فضای کسب و کار کارایی ندارد. 

طالبی ادامه داد: باید تلاش کرد سرانه دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای نیز مانند سایر دانشگاه‌ها محاسبه شود و برای رفع برخی از مشکلات دانشگاه، رایزنی‌هایی با برخی حوزه‌ها صورت خواهد گرفت تا درصورت امکان اموال و اقلام مرتبط با کار و فعالیت این دانشگاه نظیر پارچه و چرخ خیاطی در اختیار آنان قرار گیرد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha