• یکشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۱ / ۱۸:۳۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401082920408
  • خبرنگار : 50491

معاون سیاسی‌امنیتی استاندار گلستان تاکید کرد؛

برخورد قاطع با عاملان ناامنی در مناطق عشایری گلستان/ مهلت یک ماهه برای تامین آب عشایر

برخورد قاطع با عاملان ناامنی در مناطق عشایری گلستان/ مهلت یک ماهه برای تامین آب عشایر

ایسنا/گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خواستار مجازات عاملان ناامنی در مناطق عشایری استان شد و گفت: کسی که بخواهد از خط قرمزها عبور کند باید با او قاطعانه برخورد شود.

سیدعلی مهاجر امروز یکشنبه ۲۹ آبان در جلسه امور عشایری سه استان گلستان، خراسان شمالی و خراسان جنوبی اظهار کرد: این جلسه برای تبادل‌نظر و هم‌اندیشی برای رفع مشکلات عشایر استان گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی تشکیل شده است، همانطور که شهید باقری فرمودند جبهه، خاکریز و گردان بهانه‌ای برای رفاقت و سازندگی یکدیگر است لذا امروز هم گرچه مرزهایی بین استان‌ها کشیده می‌شود اما همه ما از یک خانواده هستیم.

 وی با بیان اینکه دولت مردمی به دنبال رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم است، بیان کرد: این جلسه به منظور رفع مشکلات و دغدغه‌های جامعه عشایری استان گلستان برای چندمین بار برگزار شده و دغدغه‌های این قشر زحمت‌کش در حوزه بهداشت، آب شرب، سوخت، آرد و تامین امنیت عشایر تبادل‌نظر شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان خواستار تشکیل کمیته تنظیم زمان کوچ عشایر شد و تاکید کرد: برگزاری این کمیته پیشنهاد خوبی است برای امسال که کوچ عشایر انجام شده اما تشکیل چنین جلسه‌ای برای تعیین زمان کوچ عشایر در مرداد ماه سال آینده ضروری به نظر می‌رسد.

مهاجر به مشکل تامین آب شرب عشایر استان گلستان و همچنین بررسی محاسبه آزاد آب‌بهاء جامعه عشایری اشاره کرد و گفت: اداره آب و فاضلاب باید مشکل آب شرب جامعه عشایری استان را در مدت یک ماه پیگیری و رفع کند.

وی خواستار مجازات عاملان ناامنی در مناطق عشایری استان گلستان شد و تاکید کرد: متخلفان و عاملان ناامنی در مناطق عشایری استان باید به اشد مجازات برسند چراکه اگر به این مهم دقت نشود زمینه‌ساز بروز مشکلات قومی و مذهبی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه شورای تامین و فرمانداران شهرستان‌های عشایرنشین مکلف به تامین امنیت جامعه عشایری هستند، تصریح کرد: در صورت وقوع هر گونه اتفاق، فرماندار حوزه استحفاظی باید پاسخگوی آن باشد، به طور قطع کسی که بخواهد از خط قرمزها عبور کند باید با او برخورد قاطع صورت بگیرد.

مهاجر، جامعه عشایری را تولیدگر و پرمنفعت دانست و گفت: عشایر جزو مردمان خوب ما هستند که امام راحل از آنها به عنوان ذخیره انقلاب یاد کردند، ما در عین حال که نسبت به عشایر خوشبین و مهربان هستیم باید قانون و قانونمنداری را هم سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی در پایان به بلاتکلیفی سایت اسکان بهارمیدان که به منظور اسکان عشایر استان گلستان طراحی و راه‌اندازی شده اشاره کرد و گفت: اینکه این سایت اسکان تنها به دلیل عدم صدور کد روستایی چند سال بلاتکلیف مانده شایسته جامعه عشایری نیست، مسئولان ذی‌ربط باید این مهم را در اسرع وقت تعیین تکلیف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha