• سه‌شنبه / ۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401090100380
  • خبرنگار : 50182

رییس پلیس راه کرمانشاه:

سهم ۷۵ درصدی رانندگان در تصادفات جاده‌ای/ "آزمون رانندگی" باید سختگیرانه‌تر باشد

سهم ۷۵ درصدی رانندگان در تصادفات جاده‌ای/ "آزمون رانندگی" باید سختگیرانه‌تر باشد

ایسنا/کرمانشاه رییس پلیس راه استان کرمانشاه با اشاره به سهم ۷۵ درصدی رانندگان در وقوع تصادفات جاده‌ای، گفت: در کنار فرهنگسازی برای رعایت بیشتر مقررات راهنمایی و رانندگی، باید سخت گیری در آزمون رانندگی تشدید شود.

سرهنگ کیخسرو دستغیب به مناسبت روز جهانی یادواره قربانیان حوادث ترافیکی (اول آذر) در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه راننده، راه و خودرو هرکدام سهمی در وقوع تصادفات دارند، گفت: در این بین راننده با سهم ۷۵ درصدی بیشترین نقش را در وقوع تصادف دارد.

وی افزود: راه و خودرو هم در زمینه تصادف موثر هستند، اما بیش از همه این استفاده‌کننده از وسیله نقلیه است که در این زمینه نقش ایفا می‌کند.

دستغیب گفت: در تایید این گفته همین بس که بیش از ۵۴ درصد تلفات جاده‌ای ما مربوط به واژگونی خودرو است که این حادثه عمدتا ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده، صحبت با تلفن همراه و عدم توجه به جلو است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد اگر بتوانیم فرهنگ رانندگی را اصلاح کرده و سخت گیری‌های بیشتری در بحث آزمون رانندگی اعمال کنیم، می توانیم شاهد کاهش ۷۵ درصد تلفات جاده‌ای باشیم.

دستغیب با تاکید بر لزوم سخت‌گیری بیشتر در آزمون رانندگی گفت: این سخت گیری ها به نفع جامعه است و می‌تواند جان بسیاری را نجات دهد و هرچه بتوانیم سخت گیری‌های بیشتری در این زمینه اعمال کنیم، رانندگان بهتری وارد جامعه شده و جان خود و دیگران را به خطر نمی‌اندازند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: در کنار ارتقاء کیفیت رانندگی، باید به دنبال فرهنگسازی جهت رعایت بیشتر مقررات راهنمایی و رانندگی هم باشیم. بطور مثال وقتی عنوان می شود در شب باید سرعت خودرو کاهش یابد،براساس تجربه افزایش تصادف درساعات شب اعمال شده، چرا که بیشترین حوادث رانندگی بین ساعت ۱۶ تا ۲۴ شب رخ می‌دهد.

وی افزود: شرایط رانندگی درشب بسیار متفاوت از روز است و بسیاری رانندگان که در طول روز مشکلی برای رانندگی ندارند، در شب با مشکلات متعددی از جمله کاهش دید، خطای دید، عدم آشنایی به راه و پیچ وخم‌های آن و ... مواجه شده و همین امر به راحتی می تواند زمینه ساز وقوع تصادف شود.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه در بحث راه و خودرو هم عنوان کرد: هرچه نقاط حادثه خیز کمتر شده و کیفیت و ایمنی خودروها ارتقا یابد، قطعا شاهد کاهش تلفات خواهیم بود، اما همانطور که عنوان شد این رانندگان هستند که سهم اصلی در تصادفات را دارند، چرا که اگر راه مناسب بوده و خودرو هم ایمن باشد، اما راننده به خوبی رانندگی نکرده و مقررات را رعایت نکند، بازهم احتمال وقوع تصادف وجود دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha