• سه‌شنبه / ۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401090100479
  • خبرنگار : 50454

نشان استاندارد؛ راهی برای افزایش بازار فروش محصولات

نشان استاندارد؛ راهی برای افزایش بازار فروش محصولات

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه وجود علامت استاندارد بر روی محصولات موجب آرامش خاطر مصرف‌کنندگان می‌شود، گفت: اگر تولیدکنندگان قصد دارند اعتماد مصرف‌کنندگان را کسب و فروش خود را افزایش دهند باید نسبت به دریافت نشان استاندارد اقدام کنند و درصورتی که محصول آن‌ها مشمول استاندارد اجباری نمی‌شود نیز می‌توانند از استاندارد تشویقی استفاده کنند.

مهدی پژوهش در بازدید از دفتر خبرگزاری ایسنا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: متاسفانه درحال حاضر پارک‌های موجود در استان از نظر استاندارد وضعیت مطلوبی ندارند برای مثال کفپوش مناسب در محیط بازی کودکان جهت جلوگیری از آسیب دیدن آن‌ها تعبیه نشده و یا با وجود ممنوعیت استفاده از وسایل بازی فلزی اما همچنان از این وسایل در پارک‌های استان استفاده می‌شود البته در گذشته نیز رایزنی‌های بسیاری در این خصوص با دادستان استان صورت گرفته و در این زمینه اعلام جرم شده است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری افزود: از حدود ۱۴۰ پارک سطح استان حدود ۲۰۰ وسیله تفریحی مستقر در ۲۴ پارک که ۱۵ پارک در سطح شهر شهرکرد بوده، از طریق شرکت‌های بازرسی مورد تایید مرکز ملی تایید صلاحیت ایران مورد بازرسی قرار گرفته است که تمامی تجهیزات مستقر در این مجموعه‌ها غیر استاندارد بوده‌اند و با توجه به پیگیری‌های این سازمان و همچنین دغدغه‌مندی دادستان مجدد پارک‌های استان مورد بررسی قرار گرفتند اما متاسفاته تغییری در وضعیت آن‌ها ایجاد نشده بود.

وی با اشاره به اینکه ۲۴ شهربازی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، ادامه داد: این محیط‌های بازی شامل ماشین‌های برقی که نمونه آن در پارک لاله شهرکرد وجود دارد، جامپینگ موجود در پارک تهلیجان، شهربازی موجود در مرکز خرید ستاره شهر شهرکرد می‌شوند که تمامی آن‌ها مورد تایید سازمان استاندارد هستند.

پژوهش عنوان کرد: در رایزنی‌های انجام شده با شهرداری شهرکرد این سازمان اعلام کرد بودجه لازم برای استانداردسازی پارک‌های موجود را دراختیار ندارد و با توجه به اینکه این محیط‌های بازی با جان و سلامت کودکان در ارتباط هستند اداره کل استاندارد چهارمحال و بختیاری نسبت به اعلام جرم و درخواست پلمب پارک‌های غیراستاندارد به دادگستری اقدامات لازم را انجام داده است.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: کفپوش‌هایی که در پارک‌ها جهت حفظ ایمنی کودکان استفاده می‌شوند ممکن است در اثر تابش نور خورشید و یا بارندگی از بین بروند و یا در برخی موارد مشاهده شده وسایل بازی اعم از تاب و سرسره توسط مردم دچار شکستگی می‌شوند و درنتیجه هزینه زیادی بر شهرداری‌ها تحمیل می‌شود بنابراین مردم نیز باید برای حفظ وسایل بازی موجود در پارک‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای محصولات تولیدی دو نوع استاندارد اجباری و تشویقی وجود دارد، تصریح کرد: تمامی محصولات بسته‌بندی شده مانند خیارشورهای شیشه‌ای مشمول استاندارد اجباری هستند اما زمانی که این محصول بدون بسته‌بندی به فروش برسد مشمول این قانون استاندارد نمی‌شود چراکه در این موارد معمولا محصول توسط تعداد افراد محدودی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما زمانی که دامنه مصرف‌کنندگان محصول گسترده شود مشمول استاندارد اجباری خواهد شد.

پژوهش با تاکید بر اینکه وجود علامت استاندارد بر روی محصولات موجب آرامش خاطر مصرف‌کنندگان می‌شود، یادآور شد: اگر تولیدکنندگان قصد دارند اعتماد مصرف‌کنندگان را کسب و فروش خود را افزایش دهند باید نسبت به دریافت نشان استاندارد اقدام کنند و درصورتی که محصول آن‌ها مشمول استاندارد اجباری نمی‌شود نیز می‌توانند از استاندارد تشویقی استفاده کنند.

مدیرکل استاندارد چهارمحال و بختیاری بیان کرد: در استان آزمایشگاه‌هایی برای ارزیابی محصولات کشاورزی تحت نظر اداره کل استاندارد وجود دارند همچنین کارخانجات استان نیز از این آزمایشگاه‌ها برخوردار هستند درحقیقت داشتن آزمایشگاه جهت کیفیت‌سنجی محصولات برای کارخانجات ضروری است چراکه این مراکز بدون داشتن این امکانات قادر به دریافت نشان استاندارد نیستند.

وی با تاکید بر اینکه امکان کیفیت‌سنجی و انجام بررسی بر روی تمامی محصولات کشاورزی تولید شده در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: این امکان در استان وجود دارد تا تمامی محصولات کشاورزی که مشمول استاندارد اجباری نیستند اما تولیدکنندگان آن‌ها تمایل دارند برای ارتقای محصول خود و افزایش بازار فروش اقدام به دریافت نشان استاندارد کنند در آزمایشگاه‌های موجود در استان مورد بررسی قرار بگیرند.

پژوهش خاطرنشان کرد: محصولات کشاورزی که در ایران تولید می‌شوند هیچگونه مشکلی برای صادرات ندارند اما نکته مهم این است که باید معیار سایر کشورها در میزان مصرف کود و سم در تولید محصولات کشاورزی را بشناسیم و براساس آن محصول تولید کنیم در این صورت هیچگونه مشکلی در انجام صادرات ایجاد نخواهد شد درحقیقت ما باید بازار سایر کشورها را براساس شرایط استاندارد آن‌ها تامین کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha