• سه‌شنبه / ۱ آذر ۱۴۰۱ / ۲۲:۳۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401090100702
  • خبرنگار : 50491

روی خوش زندگی پس از زندان/ ۱۵ زندانی با «حامی» روی پای خود ایستادند

روی خوش زندگی پس از زندان/ ۱۵ زندانی با «حامی» روی پای خود ایستادند

ایسنا/گلستان معمولاً با شنیدن نام «فروشگاه» ذهن‌تان سریعاً به سمت درآمدزایی و فروش محصول می‌رود اما امروز فروشگاهی در گرگان افتتاح شده که صرفاً یک کسب‌وکار نیست و اهداف آن فراتر از درآمدزایی و مبادله اقتصادی است.

وقتی یک فرد بر اثر جرم عمد یا غیرعمد به زندان می‌افتد این خانواده وی است که متحمل بیشترین آسیب می‌شود چراکه دیگر سرپرست خانواری وجود ندارد تا معیشت و مایحتاج خانواده را تأمین کند و در این بین گاهی همسران این زندانیان علاوه‌بر به دوش کشیدن بار تربیت فرزند، برای تأمین مایحتاج موردنیاز خانواده هم اقدام می‌کنند و متأسفانه برخی مواقع نیز فرزندان زندانیان حتی در سنین کودکی با ترک تحصیل و ورود به عرصه کار، قربانی غیبت پدر می‌شوند از این رو خانواده‌های زندانیان در معرض آسیب‌های اجتماعی فراوانی قرار دارند. 

همچنین پس از آزادی از زندان نیز جامعه پذیرای بسیاری از زندانیان نیست و مشقت و سختی خانواده زندانیان حتی پس از آزادی نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد که باید در این مسیر فرهنگ‌سازی شود تا زندانی پس از آزادی به سمت تبهکاری نرود.

از سویی دیگر یکی از علل ارتکاب جرم بیکاری و نبود اشتغال و مشکلات اقتصادی است و به طور قطع اشتغالزایی برای فرد فاقد مهارت کار چندان راحتی نیست به همین دلیل قوه قضاییه طی سال‌های اخیر رویکرد مهارت‌افزایی و اشتغالزایی زندانیان و حتی خانواده‌های آنها را در پیش گرفته تا با این اقدام زندانی نیز پس از آزادی، زندان را با کوله‌باری از مهارت ترک کند تا دیگر از روی بیکاری یا ناچاری و یا برای تهیه لقمه نانی مجبور نباشد به هر گونه بزه و جرمی تن بدهد.

این فروشگاه صرفاً یک کسب‌وکار نیست!

امروز به همت اداره کل زندان‌های استان گلستان و با مشارکت بخش خصوصی یک فروشگاه زنجیره‌ای با هدف اشتغالزایی مددجویان زندانی و بهبود معیشت خانواده‌های آنها آغاز به کار کرد، در این طرح یکی از سرمایه گذاران در اقدامی خیرخواهانه با سرمایه گذاری ۱۵ میلیارد تومانی اقدام به راه‌اندازی فروشگاه زنجیره‌ای «حامی» کرده تا از این طریق دستگیر و یاریگر زندانیان و خانواده‌های آنها باشد.

روی خوش زندگی پس از زندان/ ۱۵ زندانی با «حامی» روی پای خود ایستادند

با اقدام خیرخواهانه این سرمایه گذار نیک‌اندیش ۱۵ نفر از مددجویان زندانی در قالب فروشگاه زنجیره‌ای مشغول به کار شدند تا ضمن برخورداری از امنیت روانی و کسب درآمد در راستای بهبود معیشت خانواده خود گام بردارند و از ارتکاب هر گونه جرم و بزه به دور باشند.

به گفته مسئولان قرار است در گام‌های بعدی شعب دیگر فروشگاه حامی در سایر شهرستان‌های استان گلستان از جمله گنبدکاووس هم راه‌اندازی شود.

به گفته رئیس کل دادگستری گلستان، نزدیک به ۲۷ درصد از  مجموع زندانیان گلستان تحت پوشش اشتغال بنیاد تعاون زندان قرار دارند البته تنها آن دسته از زندانیانی که نوع محکومیت آنها خللی در امنیت و آسایش عمومی ایجاد نمی‌کند شرایط اشتغال در محیط خارج از زندان را دارند.

متأسفانه کمبود فضا و محدودیت فیزیکی در زندان‌ها موجب شده تا بخش اعظمی از زندانیان که امکان اشتغال در خارج از محیط زندان را ندارند از فرصت کسب مهارت و ایجاد اشتغال محروم بمانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha