• جمعه / ۴ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401090402127
  • خبرنگار : 50310

معاون وزیر علوم:

ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ها برای تأمین پژوهانه‌ها، بسیار ضعیف است

ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ها برای تأمین پژوهانه‌ها، بسیار ضعیف است

ایسنا/لرستان معاون وزیر علوم با اشاره به نقش صنعت در تهیه پژوهانه برای اساتید و دانشجویان، گفت: در این زمینه ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ها برای تأمین پژوهانه‌ها، بسیار ضعیف است

هاشم داداش‌پور سوم آذر، در نشست پرسش و پاسخ با فعالان دانشجویی انجمن‌های علمی، تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی دانشگاه لرستان، اظهار کرد: حضور میدانی در دانشگاه‌ها برای افزایش فهم میدانی از مشکلات آن‌ها و درک بهتر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشگاه‌هاست.

وی تصریح کرد: در یک بازه زمانی تعداد جمعیت دانشجویی کشور به سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش یافته است؛ الان شاهد هستیم تعداد صندلی‌های دانشجویی بیش از تعداد دانشجویان است که این خودش یک چالش است.

داداش‌پور ادامه داد: گسترش برخی مراکز آموزش عالی در شهرها در یک مقطع زمانی بدون ایجاد زیرساخت‌های کافی صورت گرفت که این موارد هم خودشان، چالش شده‌اند.

رئس سازمان امور دانشجویان کشور بیان کرد: باید بین تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با تعداد متقاضیان ورود به دانشگاه‌ها، تناسب وجود داشته باشد.

وی افزود: تعداد دانشجویان تحصیلات تکمیلی افزایش یافته است اما به اندازه این جمعیت، تعداد سراهای دانشجویی (خوابگاه‌ها) افزایش نیافته است.

معاون وزیر علوم عنوان کرد: متأسفانه سرمایه‌گذاری عمده‌ای برای ایجاد سراهای دانشجویی صورت نگرفت که البته رویکرد دولت سیزدهم گسترش سراهای دانشجویان متأهلی است.

وی با اشاره به نقش صنعت در تهیه پژوهانه برای اساتید و دانشجویان، ادامه داد: در این زمینه ارتباط بین صنعت و دانشگاه‌ها برای تأمین پژوهانه‌ها، بسیار ضعیف است در حالی که در کشورهای پیشرفته، سهم تحقیق و توسعه از تولید ناخالص ملی بسیار بالاست که بخش عمده‌ای از این سهم را شرکت‌های خصوصی تأمین می‌کند.

داداش‌پور در رابطه با کمبود بودجه، بیان کرد: براین اساس که ۹۳ درصد از بودجه دانشگاه لرستان به پرداخت حقوق و دستمزد اختصاص می‌یابد و کارهای عمرانی، پژوهشی و آزمایشگاهی از هفت درصد بودجه باقی مانده انجام می‌شود و همین مقدار اندک بودجه، عامل بسیاری از مشکلات دانشگاهی است.

معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان قول مساعد داد به دانشجویان که تا جایی که بتواند تلاش خواهد کرد برخی مطالبات مطرح شده از سوی دانشجویان، محقق شوند.

بازدیدها، فرصت میدانی مناسبی برای شنیدن مطالبات دانشجویی است

همچنین علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان در این نشست، در جمع دانشجویان، بازدید میدانی دکتر داداش‌پور و دکتر گنجی را یک فرصت برای دیدن کمبودها و کاستی‌ها از یک سو و فرصت‌ها و مزیت‌های دانشگاه از سوی دیگر، دانست.

نظری برگزاری این گونه نشست‌ها و بازدیدها را در جهت شنیدن مطالبات دانشجویان، مفید و سازنده دانست و اظهار امیدواری کرد مطالبات دانشجویان در شورای معاونان وزیر علوم، مطرح و پیگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha