• یکشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۰:۴۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401090603420
  • خبرنگار : 50491

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد؛

بستری ۱۲۱ بیمار کرونایی/ ۴ شهر گلستان آبی شد

بستری ۱۲۱ بیمار کرونایی/ ۴ شهر گلستان آبی شد

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بستری ۱۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در استان گلستان خبر داد و گفت: این میزان نسبت به روز گذشته با سه نفر کاهش همراه بوده است.

سعید گل فیروزی در گفتگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در گلستان، اظهار کرد: در حال حاضر هیچ یک از شهرستان‌های گلستان در وضع بسیار پرخطر کرونایی(قرمز) قرار ندارند و بر اساس آخرین بررسی ها، چهار شهرستان گلستان در وضع عادی و ۹ شهرستان دیگر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های آزادشهر، بندرگز، رامیان و کردکوی جز شهرستان‌های آبی رنگ قرار گرفته و شیوع کرونا در این شهرستان‌ها عادی است، افزود: گرگان، آق قلا، کلاله، علی آبادکتول، گالیکش، گمیشان، گنبدکاووس، مینودشت و مراوه تپه نیز جز شهرستان‌هایی هستند که از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بستری ۱۲۱ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان گلستان خبر داد و تأکید کرد: این میزان نسبت به روزهای گذشته با روند کاهشی همراه بوده است، از بین بستری های کرونایی ۲۳ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

گل فیروزی با بیان اینکه چهار بیمار کرونایی از طریق دستگاه تنفس مصنوعی نفس می کشند و حال آنها وخیم است، با اشاره به شیوع بیماری آنفلوانزا تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل سرد، بیماری های فصلی از جمله آنفلوانزا شیوع بیشتری پیدا کرده که در این شرایط رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه بیماری آنفلوانزا برای افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مسن، زنان باردار و غیره می‌تواند خطرناک باشد، خاطرنشان کرد: خطر ناشی از ابتلا به آنفلوانزا را می توان با روش‌های ساده پیشگیری مانند استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست‌ها، دوری از تجمعات و غیره برطرف کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha