• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401090805268
  • خبرنگار : 50214

سامانه مشاغل سخت و زیان آور استان یزد رونمایی شد

 سامانه مشاغل سخت و زیان آور استان یزد رونمایی شد

ایسنا/یزد سامانه مشاغل سخت و زیان آور استان یزد با هدف کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های درخواست‌ بازنشستگی پیش از موعد کارگران رونمایی و راه اندازی شد.

«محمدرضا فلاحتی» مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در این مراسم که صبح امروز سه شنبه با حضور «سیدحسن رستگاری» مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری و «محمدرضا پاکدل» مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان برگزار شد، در این باره خاطرنشان کرد: رسیدگی به درخواست‌های بازنشستگی پیش از موعد یا همان سخت و زیان‌آور، یکی از مسائلی است که سالیان سال جامعه کارگری با آن روبرو بوده ولی به دلایلی از جمله طولانی بودند مکاتبات بین دستگاهی، کمبود نیروی کار جهت بازرسی و موراد مشابه دیگر، روند طولانی را به همراه داشته است.

وی با بیان این که این روند طولانی منجر به نارضایتی جامعه شریف کارگری استان که مشتمل بر ۲۴۰ هزار نفر هستند، شده بود، گفت: تلاش داریم با راه اندازی این سامانه، زمان ۸ تا ۹ ماهه رسیدگی به درخواست‌ها به دو ماه کاهش یابد.

فلاحتی با اشاره به این که با راه اندازی این سامانه علاوه بر اینکه یک بانک اطلاعاتی کاملی از جامعه کارگری استان در آینده به دست می‌آید، افزود: علاوه بر این از وضعیت واحدهای تولیدی در سطح استان و شرایط آنها نیز به صورت آنلاین و برخط آگاه می‌شویم.

وی با بیان این که یزد سومین استان در کشور است که به سمت الکترونیکی کردن این قسمت از خدمات خود گام برداشته، عنوان کرد: این سامانه از جامعیت بهتری نسبت به دیگر استان ها برخوردار است و سعی شده در چند ماهی که این سامانه به صورت آزمایشی شروع به کار کرده، موارد و مشکلات آن رفع شود و در صورت بروز برخی از مشکلات در حین کار با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی، جهت رفع آنها گام برداریم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در پایان گفت: شفافیت، کوتاه شدن فرآیند رسیدگی، آزاد شدن نیروهایی که در دبیرخانه مشاغل سخت و زیان آور مشغول به کار هستند، ارسال پیامک در لحظه برای کارگر که پرونده در چه مرحله‌ایی قرار دارد و رصد پرونده توسط کارگر از جمله مزایای این سامانه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha