• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1401090805404
  • خبرنگار : 50428

رفع تصرف بیش از ۱۸ هکتار اراضی دولتی اردبیل در سال جاری

رفع تصرف بیش از ۱۸ هکتار اراضی دولتی اردبیل در سال جاری

ایسنا/اردبیل فرمانده یگان حفاظت از اراضی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: از ابتدای سال جاری، اقدام قانونی و رفع تصرف بیش از ۱۸ هکتار از اراضی دولتی به ارزش ۳۵۲ میلیارد تومان انجام شد.

سرهنگ مهدی نوظهور ۸ آذر در جلسه شورای معاونین با اعلام این خبر افزود: از ابتدای سال جاری مأمورین یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و انتظامی و در اقدامی مشترک توانستند بیش از ۱۸ هکتار از اراضی دولتی را رفع تصرف نمایند که نسبت به سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشته است.

وی به ارزش ریالی اراضی رفع تصرف شده اشاره کرد و گفت: ۳۵۲ میلیارد تومان ارزش رفع تصرفات اراضی از اول سال جاری در شهرهای اردبیل، مشکین‌شهر، خلخال، گرمی و نمین تابه‌حال بوده که مأمورین یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی اردبیل در ۱۳ مأموریت اقدامات لازم دراین‌خصوص را انجام داده و تحویل اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل شد.

نوظهور از همراهی فرماندهان انتظامی استان، شهرستان‌ها و مسئولان قضایی در همکاری و همراهی با این مجموعه قدردانی کرد و گفت: سامانه ۱۶۵۶ آماده دریافت اخبار و گزارش‌های مستند و مستدل در جلوگیری و مقابله با هرگونه تصرف اراضی ملی است.

وی از اجرای احکام ۱۲۳ هزار و ۹۹ مترمربع خبر داد و گفت: اجرای احکام مذکور به ارزش ۷۱ میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش را نشان می‌دهد و این اتفاق در سایه پیگیری‌ها و تلاش‌ها حاصل شده است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی راه و شهرسازی استان اردبیل تصریح کرد: آگاه‌سازی عمومی برای مقابله با هرگونه تصرف و تعرض به اراضی ملی و دولتی با مشارکت و حمایت دادگستری و پلیس پیشگیری و نیروی انتظامی در مناطق مختلف استان با توزیع بروشور اطلاع‌رسانی در حال انجام است و امیدواریم نتایج آن ارتقاء آگاهی مردم برای مقابله قانونی با متصرفین به اراضی بیت‌المال باشد.

نوظهور افزود: در سال جاری نیز همانند سال‌های قبل همچنان بحث کنترل اراضی تحت پوشش راه و شهرسازی استان اردبیل را به جد پیگیری کرده و از اراضی تعیین حدود طبق نقشه ابلاغی صیانت کرده و شناسایی اراضی تصرف شده را ادامه خواهیم داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha