• سه‌شنبه / ۸ آذر ۱۴۰۱ / ۱۸:۰۶
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401090805436

آیت‌الله سعیدی:

پرستاری کاری مادرانه است

پرستاری کاری مادرانه است

ایسنا/قم تولیت حرم حضرت معصومه (س) گفت: خدمت و مراقبت از بیمار و افراد نیازمند کاری مادرانه است.

آیت الله سیدمحمد سعیدی، در آیین رونمایی از کتاب «قسم به عشق به نام تمام مادرها» که هشتم آذر ماه در پروهشکده علامه طباطبایی برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) عنوان کرد: خدمت و مراقبت از بیمار و افراد نیازمند کاری مادرانه است و از جایگاه رفیعی در دین ما برخوردار است.

وی با اشاره به تعبیر پیامبر (ص) که به دختر خود لقب «ام ابیها» را دادند، بیان کرد: پرستاری در واقع یک شغل مادرانه است و حضرت زینب (س) در سراسر زندگی خود هم برای مادر خود در ایام بیماری بعد از رحلت پیامبر(ص)، هم برای پدر خود بعد از شهادت مادر، هم برای برادران خود و هم برای امام سجاد (ع) مادرانه پرستاری کردند.

وی با بیان اینکه مادر در عرف چیزی فراتر از به دنیا آوردن فرزند است، یادآور شد: افرادی که خدمات مادرانه به انسان‌ها می‌دهند حتی اگر مادر شناسنامه‌ای هم نباشند مادر معنوی محسوب می‌شوند.

امام جمعه قم ادامه داد: مادر ستون خیمه خانواده است و به برکت ستون است که بنای ارزشمند خانواده پا برچا است از این رو مادران مسئولیت سنگین و اجر فراوانی در نزد خداوند دارند.

وی با بیان اینکه مادران در حفظ فرهنگ عفاف و حجاب نقش مؤثر و پر رنگی دارند، اظهار کرد: همه اقشار جامعه باید همت کنند که ستون خیمه خانواده آسیب نبیند زیرا اگر خانواده آسیب ببیند مشکلات زیادی گریبانگیر جامعه خواهد شد.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به این تعبیر پیامبر (ص) که فرمودند بهشت زیر پای مادران است، اضافه کرد: بهشت آرزوی همه بندگان خداست و این آرزو در این دنیا زیر پای مادران است.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha