• چهارشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401090905712
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت ارشاد:

توسعه همه‌جانبه نیاز به آموزش‌های فرهنگی و هنری دارد 

توسعه همه‌جانبه نیاز به آموزش‌های فرهنگی و هنری دارد 

ایسنا/اصفهان مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: توسعه همه‌جانبه و توسعه فرهنگی نیاز به آموزش‌های فرهنگی و هنری دارد و آموزش آکادمیک هنر به‌عنوان یکی از اصول و پایه‌های حوزه فرهنگ و هنر است.

محمدحسین اسماعیلی، امروز(چهارشنبه، ۹ آذر) در آیین افتتاح رسمی هنرستان پسرانه هنرهای زیبا کاشان، اظهار کرد: هنرستان‌های هنرهای زیبا حدود ۱۰۰‌سال پیش راه‌اندازی شد و بسیاری از هنرمندان بزرگ و نامدار که امروز به آنها افتخار می‌کنیم پرورش یافته همین هنرستان‌های هنرهای زیبا هستند.

وی افزود: در سال جاری ۶۰ باب هنرستان هنرهای زیبای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور با حضور شش هزارو ۵۰۰ هنرجو در سراسر کشور فعالیت می‌کند که ۱۲ واحد آن در دولت سیزدهم راه‌اندازی شده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت:  برنامه‌ریزی شده که یک هنرستان دخترانه و یک هنرستان پسرانه هنرهای زیبا در هر استان راه‌اندازی شود که ساختار سازمانی این هنرستان‌ها با همکاری سازمان امور اداری و استخدامی تصویب شده و به زودی نسبت به جذب کارکنان این هنرستان‌ها اقدام می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به پیشینه فرهنگی کاشان گفت: هنرجویان شاغل به تحصیل هنرستان‌ هنرهای زیبای کاشان باید قدر فرصت‌ها را بدانند تا آینده درخشانی داشته باشند.

همچنین معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: زبان هنر بسیاری از مشکلات کشور را رفع می‌کند و رهبر معظم انقلاب، بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنر برای رفع مشکلات کشور تأکید می‌کند.

 سید احمد بنی لوحی افزود: با توجه به اهمیت آموزش‌های مهارتی در توسعه کشور، ۴۴ درصد از دانش آموزان استان اصفهان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند که این رقم باید به ۵۰ درصد برسد.

وی با تجلیل از نیکوکاران مدرسه‌ساز، گفت: مشکل بیکاری کشور با توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کاردانش و هنرستان‌های هنرهای زیبا برطرف می‌شود که مشارکت نیکوکاران مدرسه‌ساز در این مسیر قابل تقدیر است.

هنرستان پسرانه هنرهای زیبا کاشان با زیربنای ۸۰۰ مترمربع با اعتبار ۸۰۰ میلیارد ریال توسط خانواده عبداللهی از نیکوکاران مدرسه‌ساز ساخته شده و در سال تحصیلی جاری، ۳۴ هنرجو را پذیرش کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha