• شنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401091207737
  • خبرنگار : 50046

هشدار مدیر کل دادگستری خراسان شمالی به بانک های خصوصی

هشدار مدیر کل دادگستری خراسان شمالی به بانک های خصوصی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با هشدار جدی به مدیران بانک های خصوصی تأکید کرد: دستگاه قضایی در جهت الزام این بانک ها به پاسخگویی و رعایت قانون، ابزارها و اختیارات خاصی در اختیار دارد که در موارد مقتضی براساس آن عمل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی دادگستری خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین رضا براتی زاده در نشست کمیته فرعی ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان، نقد و بررسی عملکرد بانک های خصوصی در  حوزه تولید و سرمایه گذاری در استان را به عنوان مهمترین محور و دستور کار این نشست قرار دادند.

براتی زاده گفت: این که چند سالی است که رهبر معظم انقلاب همواره بر ضرورت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت همه جانبه از تولید و سرمایه گذاری در کشور تأکید دارند و امسال نیز در راستای تداوم چنین رویکردی، شعال سال جاری را با عنوان«تولید، اشتغال آفرین، دانش بنیان» انتخاب و معرفی کرده اند لازم است هر کدام از دستگاه های متولی به ویژه بانک ها که در این خصوص بیشتر در کانون توجه هستند، به وظایف و تعهدات قانونی خود بطور شایسته عمل کنند.

وی با ابراز نگرانی از تداوم روند انحراف در منابع و مصارف بانک های خصوصی و عدم استفاده این بانک ها از سپرده های مردمی در داخل استان گفت: این مسأله از همان ابتدای تشکیل بانک های خصوصی به عنوان یک نگرانی جدی مطرح بوده و همچنان امتداد دارد و باید حل شود و بانک های خصوصی در راستای حمایت از تولید و سرمایه گذاری، بیشتر و بهتر نقش آفرینی کنند چراکه طبق بررسی های معمول در چنین بستر نامناسبی، تمرکز مدیران واحدهای تولیدی جهت دریافت اعتبارات و تسهیلات  موردنیاز خود معطوف بانک های دولتی می گردد و طبعا این انتظارات بسیار بیشتر از ظرفیت ها، منابع و توانمندی های این بانک هاست و مشکلات  فراوانی را در ابعاد مختلف در پی دارد.

رئیس ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان با اشاره به فرصت ها و ظرفیت های مهم سرمایه گذاری در استان اظهار کرد: یکی از مهمترین زمینه های رشد سرمایه گذاری و رونق تولید و اشتغال در استان به میزان تمرکز و حمایت بانک ها در این حوزه بستگی دارد لذا انتظار می رود بانک های خصوصی حداقل بخشی از ظرفیت ها و منابع خود را در مسیر کمک به تولید و اشتغال در داخل استان به مصرف برسانند.

وی همچنین به مدیر کل بازرسی استان مأموریت داد ضمن بررسی و راستی آزمایی میزان و تناسب منابع و مصارف بانک های خصوصی در استان، نتیجه را به دبیرخانه ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان گزارش دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha