• شنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401091207749
  • خبرنگار : 50046

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی تاکید کرد:

نیاز مبرم معلولان خراسان شمالی به بیمه تکمیلی درمان/اعتبارات بهزیستی، پاسخگو نیست

نیاز مبرم معلولان خراسان شمالی به بیمه تکمیلی درمان/اعتبارات بهزیستی، پاسخگو نیست

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت: یکی از نیازهای اساسی معلولان بیمه تکمیلی است.

محسن توحیدی مقدم در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر بالا بودن هزینه های درمان معلولان اظهار کرد: در حقیقت بیمه تکمیلی سبب می شود تا بخشی از هزینه های درمانی این افراد پرداخت و باری از دوش آن ها برداشته شود.

وی افزود: اعتبارات بهزیستی پاسخ گوی تمامی نیازهای معلولان نیست و نمی توان تمام هزینه هایی که این افراد برای معلولیت هزینه می کند را پرداخت کند در نتیجه نیاز است تا اعتبارات مربوط به کمک های موردی و درمان را افزایش داد.

توحیدی مقدم ادامه داد: البته در این زمینه نباید از کمک های خیران غافل بود چراکه آن ها در صورت اعلام نیاز، بخشی از هزینه های بیماران را پرداخت کرده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۲۲۰ پرونده توانبخشی در بهزیستی خراسان شمالی وجود دارد که ۴۰ درصد از این پرونده ها مربوط به معلولان جسمی و حرکتی، ۲۲ درصد معلولان ذهنی، و مابقی مربوط به سایر گروه ها است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد از معلولان تحت پوشش این اداره کل معلولیت شدید، ۹ درصد معلولیت خیلی شدید،۳۲ درصد معلولیت متوسط و ۲۱ درصد نیز معلولیت خفیف دارند.

به گفته وی ۱۹ هزار و ۳۵ نفر نیز از افراد تحت پوشش این اداره کل، مستمری بگیر هستند.

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی در ارتباط با سیکل فرآینده توانبخشی در بهزیستی گفت: با مراجعه فرد معلول به بهزیستی، ابتدا برای فرد پرونده تشکیل می شود تا میزان و بیماری های فرد تشخیص داده شده و بعد از آن خدمات مربوط به توانبخشی و ... ارائه خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای خرید ابزار توانبخشی همچون عصا، سمعک، واکر و... هزینه پرداخت شده است.

توحیدی مقدم ادامه داد: علاوه بر آن طی مدت مذکور ۷۵۸ میلیون تومان برای خدمات توانبخشی همچون گفتار درمانی، کاردرمانی و... و  ۴۸۱ میلیارد تومان برای انجام مناسب سازی به معلولان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: اولویت بهزیستی، ابتدا کودکان و سپس محصلان و دانشجویان است تا به موقع برای درمان آن ها وارد شویم و امر پیشگیری را انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha