• شنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۲۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401091207864
  • خبرنگار : 50037

برگزاری کنگره سیدجمال‌الدین اسدآبادی در ۱۸ اسفندماه

برگزاری کنگره سیدجمال‌الدین اسدآبادی در ۱۸ اسفندماه

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان اسدآباد از برگزاری کنگره سیدجمال الدین اسدآبادی در ۱۸ اسفندماه در این شهرستان خبر داد.

حسین‌علی شرکائی شنبه ۱۲ آذرماه در جلسه هماهنگی کنگره سیدجمال الدین اسدآبادی، اظهار کرد: برای برگزاری این کنگره تصویب کمیته‌های سال گذشته نیاز است که هر چه سریع‌تر انجام شده و شرح وظایف ادارات و دبیرخانه مشخص شود.

وی با بیان اینکه تفکرات بیداری اسلامی را مدیون قدم ها و چهره بی بدیل سیدجمال الدین اسدآبادی هستیم، گفت: سیدجمال با اندیشه های والا و مترقی خود الهام بخش آزادیخواهان بود و وی با سیره و راه بازگشت به بیداری اسلامی تلاش برای ایجاد وحدت داشت.

شرکائی در ادامه با اشاره به اسدآبادی بودن سیدجمال خاطرنشان کرد: سیدجمال الدین همه کشورهای اسلامی را یک وطن می‌دانست و برای همین در هر کشوری خود را اهل همان کشور معرفی می‌کرد و همین امر موجب شده تا کشور افغانستان سعی بر آن داشته باشد که سید جمال الدین اسدآبادی را افغانی معرفی کرده و به نام‌خود مصادره کند که بنای یادبود سیدجمال و اقوام سیدجمال در محله سیدان اسدآباد گویای اسدآبادی بودن این شخصیت والا و بیدارگر مشرق زمین است.

وی همچنین با اشاره به تجلیل از آیت الله جنتی در شهرستان اسدآباد، تصریح کرد: به همت دانشگاه سیدجمال اسدآبادی آیت الله جنتی به شهرستان اسدآباد دعوت خواهد شد و طی مراسمی از ایشان تجلیل می‌شود، این بزرگوار در سال ۵۱ و ۵۲ به دیار سیدجمال الدین اسدآبادی تبعید شده بود و در این دیار دارای دوستان و علاقمندان بسیاری است. 

امام جمعه اسدآباد هم با بیان اینکه وطیفه داریم شخصیت‌های بزرگ را تکریم کنیم و از آنان  الهام بگیریم، اظهار کرد: سیدجمال الدین اسدآبادی از جمله صالحانی است که یاد او برکت و رحمت بوده و باید به این شخصیت ها بیشتر پرداخته شود و جوانان از آن الگو بگیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی موحدی، الهام بخشی جوانان و نوجوانان را از کنگره سیدجمال یک ضرورت دانست و تصریح کرد: اگر چه سیدجمال الدین اسدآبادی یک شخصیت جهانی است اما باید بُعد شهرستانی این شخصیت را برای دانش آموزان و دانشجویان و جوانان و نوجوانان  اسدآباد بیشتر تقویت کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید با تدبیر لازم با راهکارهای مناسب از هم اکنون تا زمان برگزاری کنگره ذهن جوانان و نوجوانان و هنرمندان را درگیر شخصیت سیدجمال کرد، گفت: جوانان و نوجوانان و هنرمندان اسدآبادی با شناخت این شخصیت احساس کرامت دوچندان می کنند و ایشان را الگو مهم زندگی خود خواهند دانست.

موحدی همچنین بر ضرورت حضور یکی از معاونان صدا و سیما استان به عنوان یکی از اعضای جلسه هماهنگی بزرگداشت سیدجمال در جلسه خاطرنشان کرد: در انعکاس  گسترده اخبار کنگره سیدجمال باید صداوسیما توجه ویژه‌ای داشته باشد و در صورت کوتاهی باید پاسخگو بوده و از آنها مطالبه خواهیم کرد چراکه سیدجمال شخصیت جهان اسلامی است و نیاز است صداوسیما بیشتر به آن بپردازد.

مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسدآباد هم گفت: نکته ضروری و پراهمیت ترین موضوع شهرستان در بحث فرهنگ و هنر بحث پردیس سینمایی بوده که اعتبار و جانمایی آن انجام شده و آماده عملیات اجرایی است.

رضا قاسمی ادامه داد: در حال حاضر بحث سینما را در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فعال کرده‌ایم و این سینما به صورت آنلاین همزمان با تهران در حال پخش فیلم است.

وی در رابطه با بنای یاد بود سیدجمال الدین اسدآبادی تصریح کرد: امیدواریم با اختصاص اعتبار در خور توجه به بنای یادبود این بنا به زودی شکل گرفته و قبل از کنگره سیدجمال بتوانیم کاری برای آن انجام دهیم.

قاسمی یادآور شد: بنای یادبود سیدجمال محیط خوبی بوده  و احتیاج به بازنگری و بازگردانی بخشی از فضای آن دارد که بتوانیم بنیاد سیدجمال و کتابخانه تخصصی سیدجمال را در آنجا مستقر کنیم که به طور قطع منشا برکات وسیع فرهنگی برای آیندگان خواهد بود.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha