• شنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۱ / ۲۲:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401091207921
  • خبرنگار : 50491

رئیس جهاددانشگاهی گلستان:

حضور جهاددانشگاهی گلستان در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر می‌شود/ اشتغالزایی ۱۴۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی

حضور جهاددانشگاهی گلستان در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر می‌شود/ اشتغالزایی ۱۴۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی

ایسنا/گلستان رئیس جهاددانشگاهی گلستان با بیان اینکه هدف نهایی ما در حوزه فرهنگی تربیت جوانِ مؤمن انقلابی است، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، حضور ما در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر می‌شود.

ابرهیم شهبازی عصر امروز در دیدار با مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام‌ معظم رهبری در دانشگاه‌های گلستان اظهار کرد: جهاددانشگاهی گلستان در ۱۷ بهمن ماه سال ۱۳۸۸ در استان افتتاح شده اما از آن زمان آنطور که باید نتوانست در حوزه های فرهنگی، پژوهشی و علمی، توسعه پایدار و آموزش‌های کاربردی نقش‌آفرینی کند که خوشبختانه از سال ۱۴۰۰ فعالیت‌های این نهاد در گلستان روی ریل تغییر افتاد و جهادگران گلستانی با انگیزه‌ای دوچندان امورات را پیگیری می‌کنند.

وی جهاددانشگاهی گلستان را جزو واحدهای جوان در کشور برشمرد و گفت: میانگین سنی نیروهای جهاددانشگاهی گلستان ۳۴ سال سن است، این نهاد در حوزه‌های مختلف فرهنگی، آموزش و کارآفرینی و پژوهش فعالیت دارد.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان با بیان اینکه نهاد مقدس جهاددانشگاهی از رویش‌های انقلاب اسلامی محسوب می‌شود، افزود: همکاری با این نهاد برای ما موجب افتخار است و با وجود چالش‌های متعددی که داریم دست از کار و تلاش بر نداشته و در راستای پیشبرد اهداف، برنامه‌های متفاوتی را تدارک دیده‌ایم.

شهبازی به فعالیت مرکز خون بند ناف جهاددانشگاهی در گلستان اشاره کرد و توضیح داد: یکی از فعالیت‌های جهاددانشگاهی دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف است که پس از گردآوری در بانک خون بند ناف رویان ذخیره‌سازی می‌شود و تا ۲۸ سال برای درمان انواع بیماری‌ها قابل استفاده است.

وی دهکده گیاهان دارویی در گالیکش را از دیگر محورهای فعالیت جهاددانشگاهی گلستان خواند و تصریح کرد: جهاددانشگاهی از سال ۱۳۹۶ مأمور شد در حوزه گیاهان دارویی وارد شود که این مهم را در سال ۱۴۰۰ به طور جدی آغاز کرده‌ایم.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان به طرح اصلاح و ذخیره ژنتیک اسب اصیل ترکمن اشاره کرد و گفت: این طرح بر اساس نیاز استان گلستان و ظرفیت جهاددانشگاهی در دستور کار قرار گرفت، همچنین غربالگری و تشخیص سرطان برست طرح دیگری است که جهاددانشگاهی گلستان آن را پیگیری می‌کند.

شهبازی با بیان اینکه ما برای همه حوزه‌ها برنامه‌ریزی مدون و راهبردی داریم، بیان کرد: هدف نهایی ما در حوزه فرهنگی تربیت جوانِ مؤمن انقلابی است و مأموریت ما بسترسازی برای رشد علمی، معنوی و هویت‌بخشی جوانان است، درصدد هستیم‌در قالب برنامه پنج ساله ۵۰ درصد جمعیت دانشجویی استان از برنامه‌های فرهنگی جهاددانشگاهی بهره‌مند شوند.

وی متذکر شد: استراتژای ما ورود به عرصه‌های نوین فرهنگی، هنری و جامعیت‌بخشی به فعالیت‌ها است، در سال‌های اخیر جهاددانشگاهی در حوزه‌های فرهنگی کمتر وارد شده و براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده، حضور ما در دانشگاه‌ها پررنگ‌تر شود.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان با تاکید در حوزه کارآفرینی ۱۵ درصد افرادی که در دوره‌های کوتاه‌مدت جهاددانشگاهی شرکت می‌کنند شاغل می‌شوند، یادآور شد: چشم‌انداز ما ارتقای آگاهی و سطح رفاه و افزایش مهارت در مردم است لذا یکی از اهداف ما آموزش سالانه یک درصد از جمعیت استان گلستان است.

شهبازی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون سه هزار و ۵۰۰ نفر گلستانی در جهاددانشگاهی آموزش دیده‌اند، تصریح کرد: در حال گسترش مراکز خود هستیم تا این میزان افزایش یابد، همچنین از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون یک هزار و ۴۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی مشغول به کار شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha