• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401091308057
  • خبرنگار : 30147

شهرستان فیروزه محروم از امکانات ورزشی

شهرستان فیروزه محروم از امکانات ورزشی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزه گفت: به رغم ظرفیت‌های فراوانی که در شهرستان فیروزه وجود دارد اما این شهرستان از امکانات ورزشی محروم است.

محمدحسین قائمی در گفت‌وگو با ایسنا از کشتی به عنوان یکی از مهم‌ترین رشته‌های ورزشی این شهرستان یاد کرد و افزود: برخی کشتی‌گیران این شهرستان در سطح قهرمانی فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار ۸۰ روستا در شهرستان فیروزه ورزش‌های روستایی و بومی محلی نیز از دیگر ورزش‌های مورد علاقه آقایان و بانوان این منطقه محسوب می‌شود. در حال حاضر بزرگترین هیات ورزشی فیروزه مربوط به هیات ورزش‌های بومی محلی است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزه عنوان کرد: اکنون هیات‌های ورزشی ورزش‌های همگانی، والیبال، فوتبال، اسب‌دوانی و سوارکاری، پرورش اندام، تنیس روی میز، شطرنج، کاراته، دو و میدانی و ورزش‌های جانبازان و معلولان در ۲ بخش بانوان و آقایان فعال است.

وی با بیان اینکه در کنار این‌ها بانوان حدود سه سال است که ورزش کیک‌بوکسینگ را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کنند، رشته کاراته را نیز از دیگر رشته‌های اختصاصی بانوان در شهرستان فیروزه عنوان کرد.

قائمی ادامه داد: شهرستان فیروزه در اردیبهشت‌ امسال در رشته کاراته بانوان ۹ مقام کشوری کسب کرده است. همچنین بانوان این شهرستان در قالب هفت تیم در رشته والیبال به صورت حرفه‌ای فعالیت دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان فیروزه در ادامه با انتقاد از کاهش چشم‌گیر اعتبار هیات‌های ورزشی طی سه سال اخیر گفت: پارسال فقط ۱۵ میلیون تومان برای هیات‌های ورزشی این شهرستان تخصیص پیدا کرده است.

وی همچنین با اشاره به تخصیص ۱٠٠ میلیون تومان اعتبار از سوی نمایندگان شهرستان در مجلس شورای اسلامی به هیات‌های ورزشی شهرستان افزود: پارسال برای توسعه عمرانی ورزش شهرستان حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شد که فقط ۷۰۰ میلیون تومان آن تخصیص پیدا کرد.

قائمی اظهار کرد: از محل این اعتبار تخصیص‌یافته یک زمین چمن مصنوعی در روستای رشیدآباد احداث شد و حدود ۳۰۰ میلیون تومان نیز برای تعمیر و بازسازی اماکن ورزشی اختصاص پیدا کرد.

قائمی بیان کرد: اگر توجه ویژه‌ای به ورزش فیروزه شود، همانگونه که در رشته کشتی نام این شهرستان بر سر زبان‌هاست، این شهرستان می‌تواند سطح ورزش‌های دیگر به خصوص رشته‌های کاراته و کیک‌بوکسینگ در بخش بانوان را بالا ببرد.

وی سرانه فضای ورزشی شهرستان را ۲۰ سانتیمتر برای هر نفر و تعداد اماکن ورزشی را ۱۲ باب اعلام کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha