• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401091308074
  • خبرنگار : 50227

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان عنوان کرد:

نقش تاثیرگذار بنادر خوزستان در تحقق اقتصاد دریامحور

نقش تاثیرگذار بنادر خوزستان در تحقق اقتصاد دریامحور

ایسنا/خوزستان مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: بنادر خوزستان می‌توانند در تحقق بخشی از سیاست‌ها و چشم‌اندازهای پیش بینی شده در اقتصاد دریامحور نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

بهروز آقایی شامگاه ۱۲ آذرماه در نشست هم‌اندیشی مدیران بندری خوزستان در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) که با حضور مشاور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: مجتمع بندری امام خمینی (ره) دارای ظرفیت‌های بسیار خوب ترانزیتی و ترانشیپی کالاهای نفتی و غیرنفتی به کشورهای عراق، ترکیه و حوزه قفقاز است و این ظرفیت‌ها به کاهش هزینه‌های تجاری صاحبان کالاها منجر می‌شود و از این رو تجار و بازرگانانی که با این کشورها مراوده تجاری دارند می‌توانند از ظرفیت بندر امام در زمینه ترانزیت و ترانشیپ کالا استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بنادر خوزستان می‌توانند در تحقق بخشی از سیاست‌ها و چشم‌اندازهای پیش بینی شده در اقتصاد دریامحور نقش تاثیرگذاری داشته باشند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی انجام‌شده، بنادر استان خوزستان در مرحله ارتقاء زیرساخت‌های بندری و انجام طرح‌های توسعه‌ای قرار دارند و امیدواریم ظرفیت‌های موجود در بنادر استان روز به روز ارتقا یابند.

آقایی تصریح کرد: بندر امام خمینی (ره) به عنوان یکی از مهمترین بنادر استان خوزستان از شبکه گسترده ریلی و ایستگاه‌های تخلیه و بارگیری انواع کالا برخوردار است. همچنین این بندر به جاده‌های ترانزیتی دسترسی مطلوبی دارد که بیانگر ظرفیت مطلوب این بندر در بحث حمل و نقل است.

وی با اشاره به پروژه‌های اولویت‌دار مهم اداره کل بنادر و دریانوردی در استان خوزستان گفت: توسعه پایانه کانتینری، بهره‌برداری از پایانه مکانیزه مواد معدنی و پایانه شماره یک غلات، تکمیل و بهره‌برداری از انبارهای چندمنظوره کالا در اراضی پشتیبانی، ایجاد مجتمع خدمات فنی، احداث نیروگاه و پروژه آب شیرین کن از جمله این پروژه‌ها هستند که به دنبال اجرایی کردن و اتمام آن‌ها هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha