• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۰۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1401091308687
  • خبرنگار : 50210

معاون استاندار مرکزی:

هوایی که اراکی ها تنفس می کنند، استاندارد نیست

هوایی که اراکی ها تنفس می کنند، استاندارد نیست

ایسنا/مرکزی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی گفت: هوایی که اراکی ها تنفس می کنند به دلیل استفاده از مازوت در نیروگاه حرارتی شازند، سالم و استاندارد نیست.

مهدی زندیه وکیلی سیزدهم آذرماه ۱۴۰۱ در دومین جلسه شورای استاندارد استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی جزو اولین استان هایی است که بتن آماده و استاندارد استفاده می کند، اظهار کرد: بیش از ۹۵ درصد ساخت و سازها از این نوع بتن استفاده می شود و تمامی تولیدکنندگان بتن آماده مکلف به اخذ استاندارد شدند تا ساختمان از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

وی تصریح کرد: در سایر مصالح ساختمانی دارای استاندارد اجباری، دستگاه ها ملکف به استفاده از چنین مصالحی هستند.

زندیه وکیلی با اشاره به اینکه ساختمان فاقد گواهی استاندارد، پایان کار اخذ نمی کند، افزود: برخی از ساختمان های عمومی و دولتی و شخصی در بحث آسانسور دارای مشکلاتی هستند و هیچ مماشاتی در این راستا صورت نمی گیرد و باید ایمن سازی در این حوزه انجام گیرد. اولین آسانسورهای کشور در اواخر دهه ۴۰ در شهرک مسکونی صنعتی اراک اجرایی شده اند و مسلما این آسانسورها امروز امکان اخذ استاندارد را ندارند و برای چنین وسایلی نیازمند استاندارد و مقررات خاصی هستیم.

وی در خصوص وضعیت تجهیزات بازی بیان کرد: باید تجهیزات غیراستاندارد که شرایط مناسبی ندارند از سیستم حذف شوند چراکه گاهی از شهر به شهر دیگر جابجا می شوند، در بحث ایمنی شهربازی ها نیز هیچگونه اغماضی نمی شود، تجهیزاتی که در سال های اخیر نصب شده است، استاندارد هستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مرکزی اضافه کرد: در بحث آلودگی هوا به کمک شهر اراک بیایید. هوایی که امروز تنفس می کنیم، استاندارد نیست، مقصر شما نیستید، اما می توانید به شهروندان اراکی کمک کنید. نیروگاه از مازوتی استفاده می کند که استاندارد نیست و سازمان ملی استاندارد می تواند به این امر ورود کند. جانمایی نیروگاه به شکلی است که در مسیر باد غالب از غرب به سمت شهر اراک و دود مازوت سوزی عملا وارد شهر اراک می شود و این امر هوای شهر اراک را آلوده کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha