• یکشنبه / ۱۳ آذر ۱۴۰۱ / ۱۹:۱۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401091308689
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

استاندار عنوان کرد

عملکرد راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد رضایت بخش نیست

عملکرد راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد رضایت بخش نیست

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نحوه عملکرد در پروژه های راهداری استان رضایت بخش نیست.

 سیدعلی احمدزاده روز یکشنبه ۱۳ آذر ماه ۱۴۰۱ در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرای برش استانی سند توسعه پنج ساله ۱۴۰۲ تا ۱۴۰۶استان را با نگاه تحولی و توسعه محور تبیین و تدوین کنند، افزود: در تدوین برش استانی این سند باید پیش نویس سیاست ها و برنامه ها ارائه شود که در هفت فصل و ۲۶ بند می باشد.

وی اظهار کرد: سیاست های کلی و برنامه های سند توسعه هفتم کشور توسط  مقام معظم رهبری ابلاغ شده است که توسعه اقتصادی همراه با عدالت از محورهای شاخص آن می باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برش استانی سند راهبردی پنج ساله مبتنی بر پنج سند بالادستی تکلیف و وظایف هر دستگاه اجرایی در آن مشخص شده است. 

احمدزاده تصریح کرد: پیشرفت اقتصادی با اولویت عدالت با رشد هشت درصدی، ثبات قیمت و تک رقمی کردن تورم، واقعی کردن منابع و مدیریت مصرف، تعیین تکلیف پروژه های عمرانی با مشارکت بخش خصوصی، شفاف سازی درآمدهای نفت، ایجاد تحول در نظام مالیاتی، استقرار نظام جامع اجتماعی، تامین امنیت غذایی، افزایش حداکثر نفت و گاز در میادین مشترک، اجرای چند طرح بزرگ، ارتقای نظام سلامت، تحکیم بنیان خانواده و فرهنگ اسلامی- ایرانی، اثربحشی رسانه ای و کاهش آسیب های اجتماعی برخی از برنامه ها و سیاست های سند توسعه هفتم است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد در این نشست به همه مدیران دستگاه های اجرایی تاکید کرد: استان برخوردار از منابع نفت و گاز است اما با توجه به اینکه حق و حقوق استان از این ۲ منابع سرشار خدادادی پرداخت نشده است تلاش کنیم تا این خواسته در برنامه توسعه پنج ساله هفتم گنجانده شود و محقق شود.

وی به مسئله جمعیت، کاهش فرزند آوری و رشد نزولی جمعیت به عنوان یک بحران اشاره و تاکید کرد: در هر برنامه ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت این مسئله از اولویت های اساسی و حیاتی است و باید همه جانبه مورد توجه، حمایت و تاکید باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین پس از ارائه گزارش اداره‌کل راهداری در خصوص آسفالت راه‌های روستایی عنوان کرد: ۲۲ روستا در سیلاب و کلوار، ۲۰ روستا در مارگون منطقه تاکسیسه و مورزرد در چند ماه از سال به دلیل بارش برف و باران قطع است در پیچاب باشت، ممبی به طرف پهنوک و دیشموک و چاروسا هم همین وضع است.

احمدزاده ادامه داد: با توجه به این شرایط راهداری برای هر کدام از این مناطق یک دستگاه لودر مستقر کند و تا زمانی که اعتبارات تخصیص یابد و راه‌های روستایی احداث شود پس از هر بارش که راه‌های ارتباطی مردم قطع می‌شود نسبت به بازگشایی اقدام کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در روستای دورافتاده‌ای در منطقه باشت ۳۰ خانوار زندگی می‌کنند و تا زمانی که جاده این روستا احداث شود راهداری اقدام به نصب پل کند تا مردم برای عبور از رودخانه و ارتباط با شهر دچار سختی و دردسر نشود.

احمد زاده خطاب به مدیرکل راهداری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: سرعت کار در پروژه‌های حوزه راهداری پایین است و مردم از وضعیت روشنایی تونل‌ها رضایتی ندارد، جاده‌های روستایی مرتب مسدود و امکانات راهداری برای بازگشایی این جاده‌ها مناسب نیست.

وی از وضعیت پروژه‌های راهداری در استان ابراز نارضایتی کرد و افزود: تیم حوزه راهداری کارآمد نیست، پروژه‌ها فعال هستند اما پیشرفت قابل قبولی ندارند و هر چه سریعتر این وضع تغییر کند چرا که راه‌ها با جان مردم سر و کار دارند. نارضایتیم از پروژه‌های حوزه راهداری را به اطلاع آقای امانی رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور رسانده‌ام.

به گزارش ایسنا، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه استان در حوزه راه روستایی مشکل جدی دارد، بیان کرد: اولویت استان راه روستایی و آب آشامیدنی است و امیدوارم بتوانیم شاهد تغییرات جدی و اساسی در سطح استان باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۰۸:۴۸

برادر عزیز نه فقط بحث راه داری است کارخانه سیمان یاسوج دشتروم نیز دارد روبه تعطیلی می رود هنوز مدیر دولت قبل سر کار است واین دولت هم در خواب

avatar
۱۴۰۱-۰۹-۱۴ ۱۵:۱۱

انصافا راهداری داره خوب کار می کنه، لابد مدیرکل راهداری باج نداده دارن این حرفا میزنن