• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401091509951
  • خبرنگار : 50182

سرپرست مخابرات استان:

ایجاد ظرفیت 14 هزار پورت "فیبر نوری خانگی" در کرمانشاه/ 2000 روستا اینترنت 3G و 4G دارند

ایجاد ظرفیت 14 هزار پورت "فیبر نوری خانگی" در کرمانشاه/ 2000 روستا اینترنت 3G و  4G دارند

ایسنا/کرمانشاه سرپرست مخابرات استان کرمانشاه از ایجاد ظرفیت 14 هزار پورت "فیبر نوری خانگی" در استان خبر داد و افزود: تاکنون 1600 مشترک در این زمینه فعال شده‌اند.

مهندس حمیدرضا امیری با حضور در دفتر ایسنای کرمانشاه، با اشاره به تمرکز دولت سیزدهم بر توسعه شبکه فیبرنوری کشور، گفت: استفاده از فیبرنوری تاثیر بسیاری بر افزایش سرعت اینترنت دارد و در همین راستا توسعه این شبکه در کشور بطور جد در دستور کار قرار دارد.

وی از اجرای پروژه "فیبرنوری خانگی" در کشور خبر داد و افزود: در استان هم اجرای این پروژه پیگیری شد تا بتوانیم فیبرنوری را به درب منازل برسانیم و  در حال حاضر 14 هزار پورت ظرفیت "فیبرنوری خانگی" در استان ایجاد شده و تاکنون 1600 مشترک در این زمینه فعال شده اند.

وی هزینه سالانه مشترکین جهت استفاده از فیبر نوری را بیش از سه میلیون تومان اعلام کرد و افزود: سرعت اینترنت مشترکینی که از فیبرنوری استفاده می کنند، بسیار بیشتر است. البته در حال حاضر امکان استفاده از فیبرنوری در همه نقاط شهر کرمانشاه وجود ندارد.

امیری گفت: این طرح بویژه برای مراکز پرترافیک مانند واحدهای بزرگ تجاری و اداری  مناسب است.

امیری به انجام پروژه های فیبرنوری برای شهرک های صنعتی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر عمده شهرکهای صنعتی به فیبر نوری مجهز شده اند و اگر واحدهای صنعتی مستقر در این شهرکها متقاضی باشند، فیبرنوری برای واحد آنها وصل خواهد شد.

امیری با اشاره به وجود شش هزار کیلومتر شبکه فیبرنوری در سطح استان گفت: از سال گذشته تاکنون 150 کیلومتر به این شبکه افزوده شده و توسعه این شبکه همچنان در دستورکار قرار دارد.

2000 روستا اینترنت 3G و 4G دارند

وی در ادامه به وضعیت اینترنت روستایی هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر از حدود 2700 روستای استان بیش ازدو هزار روستا به اینترنت 3G و 4G متصل هستند.

وی خاطرنشان کرد: 370 روستای دیگر هم با توجه به داشتن تلفن ثابت از اینترنت خانگی ADSL استفاده می کنند و مابقی روستاها که اینترنت ندارند عمدتا روستاهای با جمعیت زیر 20 خانوار هستند.

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به وجود 800 سایت در سطح استان، گفت: از این تعداد 720 سایت 3G و 2G است و تنها 80 سایت 2G داریم که عمدتا در سطح روستاهاست و دولت برنامه دارد که این سایت ها را نیز به تدریج به 3G و 4G ارتقا دهد.

3 میلیون سیم کارت "همراه اول" در کرمانشاه داریم/ مقاومت مردم برای نصب دکل های مخابراتی دردسرساز شده

امیری در ادامه ضریب نفوذ تلفن همراه در استان را  نیز بیش از 200 درصد اعلام و تصریح کرد: تنها در بحث همراه اول، سه میلیون سیم کارت در استان فعال است که از این تعداد دو میلیون و 600 هزار سیم کارت "اعتباری" و 400 هزار سیم کارت "دائمی" است.

وی افزود: این تعداد سیم کارت تنها سیم کارت های همراه اول است و اگر سیم کارت های ایرانسل و رایتل را هم حساب کنیم، چندین میلیون سیم کارت در استان فعال است.

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه به وضعیت پوشش تلفن همراه در سطح استان هم اشاره کرد و افزود: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی هرسه ماه یکبار پایش محورها و شهرها را به لحاظ پوشش انجام می دهد و خوشبختانه استان کرمانشاه بر اساس گزارش این نهاد در زمینه پوشش تلفن همراه جزو هشت استان برتر کشور است.

وی افزود: بجز برخی گپ های 200 متری در برخی محورهای استان، پوشش بسیار مطلوبی در سطح جاده های استان داریم.

امیری در خصوص برخی مشکلات پوشش تلفن همراه درسطح شهر کرمانشاه نیز گفت: یکی از مشکلاتی که در این زمینه داریم بحث مقاومت مردمی در خصوص نصب دکل های مخابراتی است.

وی افزود: هم اکنون 12 سایت آماده نصب داریم که به دلیل مقاومت مردمی هنوز نتوانسته ایم آنها را نصب کنیم.

سرپرست مخابرات استان کرمانشاه با اشاره به وجود شایعات بسیار در خصوص خطرات دکل های مخابراتی گفت: این درحالیست که این دکل ها در تمام کشورها نصب شده و هنوز هیچ مقاله علمی خطرات آنها را تایید نکرده است.

امیری گفت: در حالی که مردم ترجیح می دهند از دکل ها دور بمانند، که همین دوری از دکل برای استفاده آنها از گوشی همراه خطرناک است، چرا که گوشی همراه با توجه به دور بودن از دکل تشعشع بیشتری برای اتصال از خود ساطع کرده که برای استفاده کنند موبایل خطرناک است و این درحالیست که اگر دکل مخابراتی نزدیک منزل فرد باشد، گوشی تلفن همراه به راحتی به آن متصل شده و خطر گوشی در این شرایط کمتر می شود.

وی افزود: این مقاومت های مردمی در حال حاضر موجب شده مردم برخی مناطق با مشکلاتی در آنتی دهی مواجه شوند و تنها راه فرهنگسازی و آگاه سازی مردم در این زمینه است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha