• سه‌شنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401091510035
  • خبرنگار : 50093

گلایه نفر سوم رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان جهان بابت تبعیض فدراسیون در اعزام

گلایه نفر سوم رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان جهان بابت تبعیض فدراسیون در اعزام

ایسنا/خراسان رضوی غزاله حسینی گفت: برای اعزام به مسابقات جهانی کلمبیا، فدراسیون میزان رکورد ورزشکاران را شرط کرده بود، اما با وجود اینکه در اردوها رکورد بهتری زده‌ام، نمی‌دانم چرا مرا دعوت نکرده‌اند؟

غزاله حسینی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن انتقاد از عملکرد فدراسیون در دعوت وزنه برداران برای مسابقات جهانی اظهار کرد: حدود یک ماه گذشته برای مسابقات بزرگسالان کلمبیا به همراه خواهرم به اردوی تیم ملی بزرگسالان وزنه‌برداری بانوان دعوت شدیم. با وجود اینکه حدود ۱ ماه دور از خانواده در اردوی تیم ملی قرار داشتیم و تمام هزینه‌های جابجایی و پرواز را شخصا پرداخت کرده بودیم، نام من و خواهرم را از لیست مسابقات جهانی کلمبیا حذف کردند.

وی با اشاره به اینکه در حق برخی از ورزشکاران برای اعزام به مسابقات جهانی کمبیا اجحاف شده است، افزود: یک سری از ورزشکاران با رانت و رابطه وارد اردو شده‌اند. برای اعزام به مسابقات جهانی کلمبیا میزان رکورد ورزشکاران را شرط کرده بودند. با وجود اینکه در اردوها رکورد بهتری زده‌ام نمی‌دانم چرا مرا دعوت نکرده‌اند؟ در حالی ورزشکاری که رکورد ضعیف‌تری نسبت به من داشته قرار است به این مسابقات اعزام شود.

نفر سوم رقابت‌های وزنه‌برداری نوجوانان جهان با اشاره به اینکه برای هر دسته وزنی می‌توانند ۲ ورزشکار به مسابقات جهانی اعزام کنند، گفت: برای اعزام به مسابقات جهانی ورزشکاران را به سه دسته تقسیم کردند. هر دسته شامل ۳۵ تا ۴۰ ورزشکار است. ورزشکارانی که رکورد بیشتری داشته باشند در گروه A، ورزشکارانی که در رکورد متوسط داشته باشند در گروه B و کسانی که رکورد ضعیفی داشته باشند در گروه C قرار می‌گیرند.

نفر سوم مسابقات قهرمانی وزنه برداری نوجوانان جهان ادامه داد: این در حالی است که ورزشکاری که در گروه C قرار داشته و در مسابقات گذشته رکورد به خصوصی نداشته به این مسابقات اعزام می‌شود، اما من که در گروه B قرار داشتم به این مسابقات اعزام نخواهم‌شد. هر موقع به اردو دعوت شده‌ام ۸ کیلو در یک ضرب و ۵ کیلو در ۲ ضرب رکورد داشته‌ام.

حسینی یادآور شد: به طور کلی شانس کسب مدال در وزنه‌برداری بانوان ایرانی در مسابقات جهانی پایین است، از همین رو تقاضا داشتیم که برای کسب تجربه بیشتر، سایر ورزشکاران را نیز به این مسابقات اعزام کنند. فدراسیون نیز عدم دعوت من و خواهرم به مسابقات کلمبیا را کمبود بودجه عنوان کرد.

وی تصریح کرد: برای مسابقات قونیه نیز نام من و خواهرم در لیست ورزشکاران وجود داشت، اما پس از تغییر رییس فدراسیون وزنه‌برداری، مدیر تیم‌ و سرمربی تیم ملی تغییر پیدا کرد و لیست جدیدی برای اعزام به مسابقات اعلام شد. برای مسابقات آسیایی نیز به اردو دعوت شدیم، اما در مسابقات شرکت نکردیم، در حالی‌که با توجه به عملکرد خوبی که داشتیم می‌توانستیم در آن مسابقات نیز به رقابت بپردازیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha