• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۰۲:۰۶
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401091510362
  • خبرنگار : 50534

استاندار زنجان:

کارآمدی نحوه مدیریت در بهبود شرایط موثر است

کارآمدی نحوه مدیریت در بهبود شرایط موثر است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: مسائل اقتصادی و معیشتی نارضایتی مردم را به همراه داشته است.

محسن افشارچی شامگاه روز گذشته (۱۵ آذرماه) در جلسه‌ فعالان اقتصادی و حسابداران استان زنجان، با اشاره به اینکه نوع‌ نگاه به مسائل باید تغییر کند، اظهار کرد: حساب‌رسان، مدیران و فعالان اقتصادی حتی ذی‌حسابان به ترتیب در راس هرم و جامعه قرار داشته و این افراد نقش پررنگی در حرکت اجتماعی و اقتصادی دارند.

وی به اتفاقات حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و هجمه دشمن در جنگ اقتصادی و استراتژیک امروزی اشاره کرد و ادامه داد: در  ‌این شرایط مدیران باید در کارهای خود عملکرد بهتری داشته باشند.  

استاندار زنجان با اشاره به جنگ اقتصادی و فشار آن بر روی قشر کم‌برخوردار و حتی دارای برخورداری نسبی، اضافه کرد: فشار معیشتی در مردم نارضایتی‌هایی را ایجاد کرده‌ است ولی باید به این‌ نکته‌ توجه‌ کرد که اتفاقات مثبتی در بهبود شرایط در درازمدت با توجه به رویکرد و نگاه دولت، در حال رخ‌ دادن است.

این مسئول با اشاره به تغییر روند درآمدی کشور از درآمد نفتی به درآمدهای غیرنفتی، این اقدام را موثر دانست و اذعان کرد: در حوزه مدیریتی و کارکردی باید به سمتی برویم که این تغییرها مدنظر باشد.

افشارچی با اشاره به عدم تعادل بودجه تملک در امسال و تخصص ۱۱ درصدی آن، ابراز کرد: در گذشته ۶۰ تا ۷۰ درصد بودجه تملک داشتیم که این خود نمایان‌گر بازنگری و ایجاد روند جدید بود؛ در واقع افزایش درآمدهای مالیاتی بیش از فروش نفت مسائل را رفع کرد.  

وی با اشاره به برآورد وصول ۶۵۰ هزار میلیارد در سال آینده، این اقدام را در کاهش فشار اقتصادی مثمرثمر دانست و بیان کرد: نقدینگی چالشی است که برای کنترل آن تلاش می‌کنیم.

نماینده عالی دولت در استان، با تاکید بر انجام کارها برای کاهش نارضایتی مردم، تصریح کرد: هدف بزرگ را مدنظر داشته باشید؛ در هر جایگاهی که هستیم کارآمد عمل کنیم، اینکه چه نقشی در کاهش مشکلات مردم داریم و چگونه باید اقدام کنیم تا این نگرانی‌ها کم شود را در عمل اجرا کنیم. ‌ 

افشارچی، ناکارآمدی‌های نقطه‌ای در نظام جمهوری و عدم تمرکز بر یک موضوع واحد را دیگر عامل نبود موفقیت و نارضایتی در بین مردم عنوان کرد و افزود: یکی از نقاطی که نارضایتی و ناکارآمدی ایجاد می‌کند بانک‌ها هستند؛ اینکه جوان منتظر یک وام ازدواج می‌ماند یا برای ۲۰ میلیون طرح جوانی جمعیت که مورد تاکیدمان است این همه در صف منتظر شود قطعا نارضایتی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه یک سری مسائل راحت، با گذشت زمان سخت شده است، اعلام کرد: در واقع نگاه متفاوت به مسائل بسیاری از موانع را مرتفع خواهد کرد؛ کشور به دنبال این است که از حالت سلطه‌پذیر بودن به سمت سلطه‌ناپذیری حرکت کند و این در صورتی محقق می‌شود که هر کس در جایگاه خود کاری انجام دهد که به نفع هدف اصلی و جامعه باشد.  

افشارچی استفاده‌ از تکنولوژی را در تسریع امور موثر دانست و به دستگاه‌های نظارتی توصیه کرد: رفع برخی مشکلات اگر مدتی‌ از آن بگذرد سخت خواهد شد و اگر روز اول نهادهای نظارتی آن گره‌های کوچک را اطلاع دهند و در همان ابتدا مشکلات رفع شود قطعا در کارآمدی تاثیر دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه دستگاه‌های نظارتی اهل صیانت هستند نه مچ‌گیری، نحوه عملکرد کارآمد افراد در جایگاه مستقیم و غیرمستقیم با اقتصاد و معیشت مردم حائز اهمیت دانست و تاکید کرد: با همراهی هم می‌توان از این پیچ سخت نیز عبور کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha