• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401091611039
  • خبرنگار : 50177

بیانیه کمیته دانشجویی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی لرستان به مناسبت روز دانشجو

بیانیه کمیته دانشجویی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی لرستان به مناسبت روز دانشجو

ایسنا/لرستان کمیته دانشجویی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی لرستان به مناسبت روز دانشجو بیانیه‌ای صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

امام خامنه‌ای مدظله‌العالی: «و اتّقوا فتنة لا تصیبنّ الّذین ظلموا منکم خاصّة».... قرآن می‌گوید از یک چنین فتنه‌ای پرهیز کنید؛ که وقتی آمد، فقط دامن آن کسی را که موجب فتنه است، دامن آن کسی را که ظالم است، نمی‌گیرد؛ دامن بیگناه‌ها را هم می‌گیرد؛ دامن کسانی را هم که در ایجاد این فتنه تأثیر نداشته‌اند، می‌گیرد.»

١۶ آذر یادآور مبارزه‌ بی‌امان دانشجویان آگاه و مبارز و ضد امپریالیستی، در اعتراض به سلطه‌ دولت‌های جنایت پیشه آمریکایی و انگلیسی بر حکومتِ وابسته‌ پهلوی و مخالفت با حضور ریچارد نیکسون معاون وقت رئیس جمهور منفور آمریکا در ایران است.

در طول نیم قرن حاکمیتِ نظام سلطنتی و پادشاهی پهلوی، نه تنها مردم هیچ نقشی در انتخاب حاکمان خود نداشتند، بلکه هرگونه اعتراض و آزادی خواهی را شدیداً سرکوب و مخالفان را در زندان‌های مخوف خود، تحت شدیدترین شکنجه‌های قرون وسطایی قرار می دادند.

یک نمونه از رفتار خشن حاکمان مستبدِ پهلوی، اشغال نظامی دانشگاه تهران و سرکوب اعتراضات دانشجویی و کشتن سه نفر از دانشجویان مبارز در ١۶ آذر سال ١٣٣٢ بود. لذا از آن روز به بعد، ١۶ روز دانشجویان ضد استکباری و ضد آمریکایی و ضد انگلیسی لقب گرفته است.

دو دولت مستکبر و استعمارگر یعنی انگلیس و آمریکا با حاکم نمودن رژیم پهلوی در ایران، از کودتای دولت مردمی مصدق در ٢٨ مرداد تا ١۶ آذر ١٣٣٢ و ٢٢ بهمن ١٣۵٧ به سرکوب و چپاول و غارت سرمایه‌های مادی و معنوی ایران اسلامی پرداخته بودند و پس از سرنگونی رژیم مستبد پهلوی تا کنون هم تمام توان خود را برعلیه مردم و نظام اسلامی و رشد و پیشرفت کشور ما به کار گرفته اند، دخالت‌های آشکار آنها از آشوبگران و تجزیه‌طلبان و جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی آنها در حوادث اخیر، فقط گوشه‌ای از جنایات آنها بر علیه ما می‌باشد.

کمیته دانشجویی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی لرستان، ضمن محکوم کردن تداوم جنایات استعمارگران آمریکایی و انگلیسی و دنباله‌های داخلی و خارجی آنها بخصوص در آشوب‌های اخیر، روز دانشجو را به همه‌ی دانشجویان آزاده و آگاه و ضد استکباری تبریک عرض می‌کند و از مسئولان دانشگاهی کشور می‌خواهد تا بدون هرگونه مماشات و انعطاف، با عده‌ی قلیلی از دانشجو نمایانی که با فحاشی و بی‌نزاکتی و درخواست‌های نامشروع و غیر قانونی، به دنبال کُند نمودن روند پیشرفت و تعطیلی دانشگاه‌ها و پیاده کردن توطئه های آمریکایی و انگلیسی در مراکز علمی کشور هستند، برخورد قاطع و بازدارنده داشته باشد.

والسلام علی عبادالله الصالحین کمیته دانشجویی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی لرستان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha