• چهارشنبه / ۱۶ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۰۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401091611235
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان:

سیل ۹۸ بالغ‌بر ۱۵ هزار میلیارد به زیرساخت‌های لرستان خسارت وارد کرد

سیل ۹۸ بالغ‌بر ۱۵ هزار میلیارد به زیرساخت‌های لرستان خسارت وارد کرد

ایسنا/لرستان مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: سیل ۹۸ بالغ‌بر ۱۵ هزار میلیارد به زیرساخت‌ها و بخش‌های استان خسارت وارد کرد.

مهدی پازوکی در کارگاه آموزشی شناخت و کاربرد ماشین‌آلات راهداری در لرستان که ۱۶ آذرماه در محل این اداره برگزار شد، اظهار کرد: در سیل‌های سال ۹۸ که در فروردین و اسفندماه در استان لرستان به وقوع پیوست بالغ‌بر ۱۵ هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌ها و بخش‌های خسارت وارد شد.

وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های اعتباری که وجود داشت ۱۶۵۰ میلیارد تومان یعنی تقریباً ده درصد آن انجام شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان خاطرنشان کرد: علیرغم این موضوع ۱۳۷۲ پروژه بنام در استان اجرا شد و با وجود این اعتبارات محدود بسیاری از پروژه‌ها در استان اصلاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

پازوکی اضافه کرد: امسال هم در مردادماه که بارندگی داشتیم بالغ‌بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های استان ازجمله بخش‌های کشاورزی، راه‌های روستایی و عشایری وارد شد.

وی بیان کرد: در سیل مردادماه امسال ۲۶ استان درگیر شده که همه این‌ها قابل جبران نیستند، لذا باید از حداقل امکانات حداکثر استفاده و بهره را ببریم.

سرهنگ زارعی رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی لرستان نیز در این کارگاه با بیان اینکه طرح‌های که اجرا می‌شوند، معمولاً در دوره‌های زمانی که بسیار حساسیت دارند، اظهار کرد: طرح زمستانه هرساله با همکاری عوامل راهداری و پلیس‌راه از ۱۵ آذرماه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طرح زمستانه در زمان بسیار خاصی و حساسیت بالایی دارد و کوچک‌ترین غفلت ما باعث می‌شود جان انسانی در خطر بیافتد.

زارعی تصریح کرد: در کنار این شرایط به دلیل وجود راه‌های کوهستانی و راه‌های سخت و دشوار تمامی دستگاه‌های مرتبط باید با آمادگی کامل در این ایام حضور فعال داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha