• پنجشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401091711447
  • خبرنگار : 50037

تولید سالیانه ۹۷۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای در کبودراهنگ

تولید سالیانه ۹۷۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای در کبودراهنگ

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان کبودراهنگ از تولید سالیانه ۹۷۰۰ تن محصولات گلخانه‌ای در این شهرستان خبر داد.

حمزه خانجانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان کبودراهنگ دارای ۴۵ واحد گلخانه‌ای با اشتغال ۲۷۵ نفر بوده که کشت عمده این گلخانه‌ها در زمینه کشت گوجه‌فرنگی، فلفل دلمه‌ای و بخشی هم تولید گل شاخه بریده و میوه های استوایی است.

وی مساحت کل گلخانه‌های این شهرستان را ۲۷.۵ هکتار برشمرد و تصریح کرد: تعهد امسال این شهرستان برای  احداث و توسعه گلخانه‌ها ۱۳ هکتار در نظر گرفته شده است.

خانجانی با بیان اینکه شهرستان کبودراهنگ از نظر کمی گلخانه‌ها رتبه دوم و از نظر کیفی رتبه اول گلخانه‌های سطح استان را دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به اولویت مهم سازمان جهادکشاورزی در بحث توسعه گلخانه ها قول مساعد می‌دهیم ظرف دو تا سه سال آینده سطح زیرکشت گلخانه‌های این شهرستان از ۲۷.۵ هکتار با افزایش دو برابری با تلاش و کار  تیمی به ۴۰ تا ۵۰ هکتار توسعه یابد.

وی در ادامه تصریح کرد: از ۴۵ واحد گلخانه فعال شهرستان دو واحد گلخانه در مجموع به مساحت ۶۰۰۰ متر به تولید و پرورش گل‌های شاخه بریده اختصاص دارد ضمن اینکه یک واحد پرورش گل‌های شاخه بریده نیز به مساحت دو هکتار در دست احداث بوده که در مراحل پایانی تکمیل قرار دارد و در مرحله پلاستیک کشی و اجرای سیستم گرمایشی و سرمایشی است و تا پایان سال طرح فوق به بهره‌برداری می‌رسد.

خانجانی همچنین با اشاره به گلخانه ۵۰۰۰ مترمربعی تولید و پرورش میوه‌های استوایی در این شهرستان خاطرنشان کرد: آناناس، موز، لیمو لایم کوات، پشن فورت، انبه و رزبری از جمله میوه‌های گرمسیری کشت شده در این گلخانه به شمار می‌رود.

وی ظرفیت تولید سالیانه میوه‌های استوایی و گرمسیری این گلخانه را ۶۰ تن برشمرد و گفت: البته این میزان ظرفیت تولید برای زمانی است که تمامی نهال های گلخانه به بار بنشینند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha