• پنجشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401091711475
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

بهره‌مندی ۱۱۶۶ دانشجو و طلبه از خدمات تحصیلی کمیته امداد خراسان جنوبی

بهره‌مندی ۱۱۶۶ دانشجو و طلبه از خدمات تحصیلی کمیته امداد خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان جنوبی از بهره‌مندی ۱۱۶۶ دانشجو و طلبه از خدمات تحصیلی کمیته امداد خراسان جنوبی خبر داد.

محمد عرب در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: هم اکنون در راستای توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده‌های تحت حمایت به ۱۱۶۶ دانشجو و طلبه در استان خدمات تحصیلی ارائه می‌شود که از این تعداد ۸۰۵ نفر معادل ۶۹ درصد دانشجوی دختر و ۳۶۱ نفر معادل ۳۱ درصد دانشجوی پسر هستند.

وی افزود: ۵۰۷ نفر معادل ۴۳ درصد دانشگاه دولتی، ۲۷۵ نفر معادل ۲۳ درصد در دانشگاه پیام نور، ۱۱۴ نفر معادل ۱۰ درصد در دانشگاه آزاد اسلامی، ۳۰ نفر معادل ۳ درصد در دانشگاه علمی کاربردی، ۸۲ نفر معادل ۷ درصد دانشگاه فنی حرفه‌ای، ۲۰ نفر معادل ۲ درصد در دانشگاه غیرانتفاعی و ۱۳۸ نفر معادل ۱۲ درصد در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند.

عرب بیان کرد: از این دانشجویان تعداد ۲۱۷ نفر معادل ۱۹ درصد در مقطع کاردانی، ۸۷۰ نفر معادل ۷۴ درصد در مقطع کارشناسی، ۵۸ نفر معادل ۵ درصد مقطع کارشناسی ارشد و ۲۱ نفر معادل ۲ درصد در مقطع دکترا مشغول به تحصیل هستند.

وی افزود: تامین هزینه‌های تحصیل دانشجویان تحت حمایت در دانشگاه‌های دولتی و طلاب علوم دینی، کمک به تامین بخشی از شهریه دانشجویان در دانشگاه‌های شهریه‌ای و ارائه تسهیلات قرص‌الحسنه ۵ تا ۲۰ میلیون تومانی از طریق صندوق امداد ولایت و بانک‌ها از مساعدت‌های نهاد بوده است.

عرب با بیان اینکه ۴۹ نفر معادل ۴ درصد از دانشجویان و استعدادهای برتر هستند که پنج نفر از آنها عضو بنیاد ملی نخبگان بوده و از خدمات آنها بهره‌مند می‌شوند، تصریح کرد: از ابتدای سال به ۹۷ دانشجوی تحت حمایت کمیته امداد استان ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام در قالب معرفی به بانک‌ها و به ۱۰۶ دانشجو ۱۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال وام از اعتبارات صندوق امداد ولایت پرداخت شده است.

وی یادآور شد: دانشجویان همواره نقش فعال و موثری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و پیشرفت‌های آن داشته‌اند و از آنان انتظار می‌رود جهاد علمی را سرلوحه اندیشه و عمل خود قرار داده و عزم خویش را جزم کنند که با پیروی از منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علم و جنبش نرم‌افزاری این کشور را به جایگاه شایسته برسانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha