• پنجشنبه / ۱۷ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401091711558
  • خبرنگار : 50553

استاندار قزوین:

روغن زیتون سنتی قزوین را جایگزین روغن صنعتی می‌کنیم

روغن زیتون سنتی قزوین را جایگزین روغن صنعتی می‌کنیم

ایسنا/قزوین استاندار قزوین گفت: با رفع موانع و حمایت، استان قزوین امروز به بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن‌زیتون در کشور تبدیل‌شده و نیاز است برای حمایت از این دستاورد، روغن‌زیتون سنتی استان را جایگزین روغن صنعتی کنیم.

محمدمهدی اعلایی ظهر پنجشنبه ۱۷ آذر در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: آب و کشاورزی ۲ مقوله مهم و حیاتی در شریان زندگی هستند که با تأمین امنیت غذایی، در حفظ تعادل اقتصادی تأثیر به سزایی دارند. بنابراین توجه به این ۲ حوزه، از مهم‌ترین اولویت‌های استان است.

وی افزود: تأمین امنیت غذایی پایدار یکی از راهبردهای کلان دولت سیزدهم است، بنابراین ارتقاء و پیشرفت در حوزه کشاورزی به‌منظور تأمین امنیت غذایی پایدار، نیازمند روش‌های حمایتی از سوی دستگاه‌های ذی‌ربط است.

استاندار قزوین عنوان کرد: با رفع موانع و حمایت، استان قزوین امروز به بزرگ‌ترین تولیدکننده روغن‌زیتون در کشور تبدیل‌شده و نیاز است برای حمایت از این دستاورد، روغن‌زیتون سنتی استان را جایگزین روغن صنعتی کنیم.

وی بیان کرد: ترویج استفاده از روغن سنتی علاوه بر حمایت اقتصادی و تشویق کشاورز می‌شود، تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور و همچنین امنیت سلامت مصرف‌کننده است.

اعلایی در ادامه به بررسی راه‌های شریانی استان قزوین، پرداخت و گفت: استان قزوین یکی از استان‌های پرتردد در حوزه حمل‌ونقل است و همین موضوع سبب شده تا شاهد حوادث تأسف‌بار و مرگ‌ومیر جاده‌ای باشیم که با توجه به فصل بارندگی لازم است در این خصوص نیز تدابیری اندیشیده شود.

وی تأکید کرد: بر اساس گزارش کارشناسان حمل‌ونقل و پلیس راهور، نقاط حادثه‌خیز استان قزوین در حوزه حمل‌ونقل بسیار است. بنابراین لازم است راهداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط برای کاهش تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته، اهتمام ورزند.

استاندار قزوین همچنین در خصوص ایجاد شهرک‌های صنفی در قزوین، تأکید کرد: مجوز ایجاد شهرک‌های صنفی سال گذشته صادر شد تا از این طریق بستر جدیدی برای کسب‌وکارهای جدید و نوپا فراهم شود.

وی گفت: ایجاد شهرک صنفی یکی از پروژه‌های پیشران این استان است که اگر به‌خوبی طراحی شود، می‌تواند یکی از توقفگاه‌های اساسی در این استان باشد.

اعلایی در پایان تأکید کرد: با بررسی‌های صورت گرفته، ایجاد شهرک صنفی در حوزه‌های صنایع‌دستی، تولید محتوا و مشاغل فرهنگی اثربخش خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha