• شنبه / ۱۹ آذر ۱۴۰۱ / ۲۰:۰۳
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401091912816
  • منبع : نمایندگی خوزستان

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد

حمایت نشدن طرح "اتاق فکر آب خوزستان" / پژوهش‌های فناورانه، در اولویت دانشگاه

حمایت نشدن طرح "اتاق فکر آب خوزستان" / پژوهش‌های فناورانه، در اولویت دانشگاه

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به انجام پژوهش‌های مشترک دانشگاه شهید چمران اهواز با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، گفت: در سال‌های گذشته طرح «اتاق فکر آب استان خوزستان» از سوی دانشگاهیان شهید چمران اهواز طرح شد اما به دلیل حمایت نشدن، اجرایی نشد.

دکتر علی‌محمد آخوندعلی در نشستی که امروز (۱۹ آذرماه) با حضور مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان در تالار اجتماعات حوزه ریاست دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: در سال‌های گذشته سازمان آب و برق استان در اجرای پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهشی بیشترین همکاری را با این دانشگاه داشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، وی بیان کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز با وجود بیش از ۶۰۰ عضو هیئت‌علمی متخصص در حوزه‌های مختلف ظرفیتی بی‌بدیل است که می‌توان از آن در توسعه و تعالی و همچنین رفع مشکلات استان و منطقه بهره گرفت.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به وضعیت منابع آبی در استان خوزستان، افزود: منابع آبی اصلی‌ترین مسئله در محیط زیست است و در سال‌های این منابع با محدودیت‌هایی مواجه است و بسیاری از مشکلات حال حاضر ناشی از تغیرات در اکوسیستم طبیعت است.

آخوندعلی در بخش دیگری از صحبت‎‌های خود با اشاره به انجام پژوهش‌های مشترک دانشگاه شهید چمران اهواز با دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف، عنوان کرد: در سال‌های گذشته طرح «اتاق فکر آب استان خوزستان» از سوی دانشگاهیان شهید چمران اهواز طرح شد اما به دلیل حمایت نشدن، اجرایی نشد.

وی در خصوص راه‌اندازی پردیس علم و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز، عنوان کرد: هیئت‌امنای دانشگاه با راه‌اندازی این پردیس موافقت کرده است و مراحل دریافت مجوز از شورای گسترش وزارت علوم، تحققات و فناوری نیز در حال انجام است. امیدواریم بتوانیم با راه‌اندازی این پردیس و همکاری صنایع زمینه مشارکت همه استادان دانشگاه، دانشجویان و دیگر افراد را در انجام پژوهش‌های راهبردی را فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر اینکه انجام پژوهش‌های فناورانه جزو اولویت‌های نخست این دانشگاه است، بیان کرد: این مسئله به‌معنای فراموش کردن حوزه آموزش نیست اما بر اساس دستورالعمل‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برنامه‌ریزی‌های دانشگاه تلاش کرده‌ایم انجام امور پژوهشی با محوریت فناوری در دستورکار قرار گیرد.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر ضرورت بازنگری در پژوهانه و پیشنهادها گفت: این مسئله از سوی مسئولان دانشگاه در حال انجام است تا بتوانیم زمینه فعالیت هرچه بیشتر استادان و دانشجویان خلاق و دارای ایده را فراهم کنیم.

دکتر عباس صدریان‌فر مدیرعامل سازمان آب و برق استان خوزستان نیز در این نشست با بیان اینکه خوزستان قطب انرژی کشور است، گفت: این سازمان نیز قطب تولید انرژی استان است؛ از این رو مسئولیت‌های بسیار مهمی بر عهده دارد.

وی بیان کرد: در فصل گذشته سازمان آب و برق استان با چالش‌های اساسی از جمله کاهش منابع آبی در حوضه آبی سد کرخه، اجرای طرح آب‌رسانی غدیر، پایداری شبکه برق کشور و بارندگی‌های مونسون مواجه بود که توانستیم با برنامه‌ریزی‌های لازم این چالش‌ها را پشت سربگذاریم.

مدیرعامل سازمان آب و برق استان خوزستان افزود: این سازمان آمادگی دارد تا فعالیت‌های مشترک پژوهشی خود با دانشگاه شهید چمران اهواز را بیش از پیش گسترش دهد و از دانش استادان این دانشگاه در حل مشکلات حوضه‌های آبی استان بهره گیرد.

دکتر علیرضا کیاست معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز نیز در این نشست بیان کرد: در این دانشگاه ۶۵۰ عضو هیئت‌علمی به امور آموزشی و پژوهشی می‌پردازند و همواره تلاش کرده‌ایم که از ظرفیت‌های علمی دانشگاه در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی استفاده شود.

وی اظهار امیدواری کرد برگزاری این نشست موجب افزایش فعالیت‌ها و همکاری‌های مشترک میان دانشگاه شهید چمران اهواز و سازمان آب و برق استان خوزستان شود.

گفتنی است این نشست با حضور جمعی از مسئولان و اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز و مسئولان سازمان آب و برق استان خوزستان همراه بود.

در بخش دیگری از این نشست دکتر دنه‌دزفولی مدیرارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه شهید چمران اهواز و داریوش بهارلویی مدیر نوآروی، توسعه‌ی فناوری و پژوهش‌های کاربردی سازمان آب و برق استان خوزستان به بیان گزارش‌هایی از نحوه‌ی فعالیت‌های مشترک پرداختند.

تشکیل اتاق فکر آب و محیط زیست با محوریت دانشکده مهندسی آب و محیط زیست دانشگاه شهید چمران اهواز، بررسی وضعیت اعتبارات پژوهشی، لزوم حمایت سازمان آب و برق خوزستان از برگزاری همایش و سمینارهای تخصصی، افزایش منابع مالی در حمایت از پژوهش‌های کاربردی و... از مسائل طرح شده در این نشست بود.

این نشست در آستانه هفته پژوهش و فناوری استان خوزستان در سال ۱۴۰۱ برگزار شد. در جلسه شورای آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان خوزستان مقرر شد هفته پژوهش و فناوری ۲۶ آذرماه تا اول دی‌ماه در این استان برگزار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha