• دوشنبه / ۲۱ آذر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401092114096
  • خبرنگار : 71541

نوسازی ناوگان برای طرح راهداری زمستانی، ۲۰۰۰ میلیار تومان اعتبار می‌خواهد

نوسازی ناوگان برای طرح راهداری زمستانی، ۲۰۰۰ میلیار تومان اعتبار می‌خواهد

مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به کمبود اعتبارات برای خدمات رسانی به مردم در زمستان امسال گفت: برای تعمیر ماشین‌آلات و نوسازی ناوگان مبلغ ۲۰۰۰ میلیار تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش ایسنا، عباسعلی بهرامی‌نیا -مدیرکل بحران و تجهیز ماشین‌آلات سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای- چندی پیش درباره اقدامات صورت‌گرفته این سازمان به ایسنا گفته بود: طرح راهداری زمستانی از یکم آذرماه شروع خواهد شد و ۲۲۱ هزار کیلومتر از راه‌های کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد که ۳۴ هزار و ۶۳۳ کیلومتر از این راه‌ها، شریانی هستند.  با توجه به تجربه سال‌های گذشته و پیش‌بینی‌هایی که سازمان هواشناسی دارد، تمرکز ما بیشتر در مناطق غربی و مستعد بارش‌های بیشتر است.

به گفته او، طرح راهدرای زمستانی تا ۲۰ فروردین سال آینده ادامه خواهد داشت، البته سازمان راهداری یک طرح نوروزی هم از ۲۵ اسفندماه دارد که با توجه به این طرح نیز، باید اقدامات و کارهای مضاعفی در راستای ارائه خدمات مناسب به کاربران انجام شود.

آمادگی زمستانی ۱۱۵ پایگاه راهداری در سطح کشور 

در این راستا به نقل از وزارت راه و شهرسازی، بهرامی‌نیا امروز با تشریح تمهیدات صورت‌گرفته این سازمان برای حفظ جاده‌ها در فصل سرما، اظهار کرد: تشکیل جلسات هماهنگی ستادی و استانی با مسئولان ذی‌ربط کشوری با موضوع راهداری زمستانی و آماده‌سازی وتعمیر ماشین‌آلات از جمله این تمهیدات است.

وی با بیان اینکه به میزان ۸۰۰ تن مصالح (شن و نمک) راهداری زمستانی تهیه شده است، افزود: تعمیر و تجهیز پایگاه‌های راهداری زمستانی جهت اسکان، آموزش نیروها و تهیه لیست کشیک قرارگاه زمستانی ستاد و استانی از دیگر تمهیدات صورت‌گرفته است.

بهرامی‌نیا با اشاره به آمادگی کامل سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای خدمات‌رسانی به هم‌وطنان در فصل سرما، تصریح کرد: در کل کشور ۱۲۰۰ نفر نیروی راهدار و ۹۶۰۰ دستگاه در قالب ۴۳۰۰ اکیپ در ۱۱۵ پایگاه راهداری مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی هستند.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات برای خدمات‌رسانی به مردم در زمستان امسال گفت: برای تعمیر ماشین‌آلات و نوسازی ناوگان مبلغ ۲۰۰۰ میلیار تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل دفتر امور عملیات راهداری، ماشین‌آلات و مدیریت بحران سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در پایان خاطرنشان کرد: هم وطنان برای اطلاع از وضعیت محورهای مواصلاتی می‌توانند با سامانه ۱۴۱، تلفن گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۱۴۱ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha