• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401092214696
  • خبرنگار : 50491

رئیس جهاددانشگاهی گلستان:

اعتبارات حوزه فرهنگ چنگی به دل نمی‌زند/ برنامه‌ریزی فرهنگی برای نیمی از دانشجویان گلستان

اعتبارات حوزه فرهنگ چنگی به دل نمی‌زند/ برنامه‌ریزی فرهنگی برای نیمی از دانشجویان گلستان

ایسنا/گلستان رئیس جهاددانشگاهی گلستان بر ضرورت توجه بیشتر به حوزه فرهنگ تأکید کرد و گفت: ما در جهاددانشگاهی ورود به حوزه فرهنگ را وظیفه خود می‌دانیم.

ابراهیم شهبازی امروز سه شنبه ۲۲ آذر در جریان بازدید حجت‌الاسلام نورعلی دیلم، رئیس مرکز بزرگ اسلامی گلستان از دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گلستان اظهار کرد: جهاددانشگاهی جزو رویش‌های اصیل انقلاب اسلامی و یک نهاد انقلابی و غیردولتی محسوب می‌شود که در حوزه‌های مختلف پژوهش، فرهنگ، تجاری‌سازی و آموزش فعالیت دارد.

وی با بیان اینکه ۲۹ پژوهشکده جهاددانشگاهی به موضوعات مختلف می‌پردازد، افزود: همچنین سه پژوهشگاه معتبر جهاددانشگاهی توانسته در حوزه‌های متعدد ورود کند و در دنیا حرفی برای گفتن دارد که پژوهشگاه رویان و ابن‌سینا از جمله آن‌ها است.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان با بیان اینکه خبرگزاری ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی(ایسپا)، مرکز گردشگری و سازمان انتشارات از جمله مراکز تحت پوشش معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی هستند، تصریح کرد: ارائه آموزش‌های عالی و بلند مدت و آموزش‌های تخصصی و کوتاه‌مدت نیز از دیگر محورهای فعالیت جهاددانشگاهی است که آمارها نشان می‌دهد ۱۶ درصد از گلستانی‌ها با شرکت در دوره‌های کوتاه مدت جهاددانشگاهی جذب بازار کار شدند.

شهبازی، تربیت جوانِ مؤمنِ انقلابی را یکی از اهداف مهم جهاددانشگاهی برشمرد و تصریح کرد: یکی از برنامه‌ریزی‌های ما این است که حداقل ۵۰ درصد از دانشجویان استان گلستان زیر پوشش فعالیت‌های جهاددانشگاهی قرار بگیرند اما متأسفانه اعتبارات حوزه فرهنگ چنگی به دل نمی‌زند.

وی با بیان اینکه امسال برای نخستین بار ۲۰ میلیارد تومان اعتبار از محل استانی برای فعالیت‌های پژوهشی و دانش بنیانی جهاددانشگاهی گلستان در نظر گرفته شد، تأکید کرد: مسئولان در کنار توجه به سایر بخش‌ها باید به حوزه فرهنگی نیز نگاه جدی‌تری داشته باشند، متأسفانه حوزه فرهنگی مغفول مانده است.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان متذکر شد: در حالی از معیشت، اقتصاد و مشکلات جامعه سخن می‌گوییم که ریشه همه این مشکلات از حوزه فرهنگ نشأت می‌گیرد اما با این وجود باز هم این حوزه مهم و همچنین آموزه‌های دینی و نقش فضای مجازی در سبک زندگی مردم مورد غفلت قرار می‌گیرد.

شهبازی به برگزاری جشنواره ملی تقریب مذاهب اسلامی که به ابتکار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) برگزار می‌شود اشاره کرد و گفت:  امیدوارم این جشنواره سرآغاز کارهای بزرگ دیگر در حوزه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی باشد.

وی تأکید کرد: متأسفانه فعالیت برخی از سازمان‌ها و نهادها در حوزه فرهنگی به ارائه گزارش کار تنزل پیدا کرده حال آنکه باید با جدیت بیشتری در این بخش وارد میدان شوند، ما در جهاددانشگاهی ورود به حوزه فرهنگ را وظیفه خود می‌دانیم لذا اقدام به برگزاری جشنواره رسانه‌ای در حوزه تقریب مذاهب اسلامی کرده‌ایم گرچه به عنوان یک نهاد غیردولتی دست ما خالی است.

رئیس جهاددانشگاهی گلستان، راه برون‌رفت از مشکلات جامعه را توجه به حوزه فرهنگ دانست و ابراز داشت: رسانه باید گفتمان‌ساز باشد و اخبار خوب و امیدبخش مخابره کند و تحقق این مهم مستلزم توجه بیشتر به حوزه رسانه است، رفع برخی از مشکلات جامعه توجه بیشتر به حوزه فرهنگ را می‌طلبد و امیدوارم دولت و مسئولان ارشد دولتی در بودجه ۱۴۰۲ به این حوزه توجه بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha