• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401092214976
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تولید ۲۰۰ نوع «نانوذره» در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

تولید ۲۰۰ نوع «نانوذره» در دانشگاه علوم پزشکی کاشان

ایسنا/اصفهان معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: پژوهشگران این واحد دانشگاهی موفق به تولید ۲۰۰ نوع نانوذره مختلف شده‌اند که تولید این ذرات در فاز پژوهشی قرار دارد و هدف بعدی این آزمایشگاه، تولید بیشتر نانوذره در سطح استاندارد برای پژوهش است.

غلامعلی حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:  سه طرح از پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی کاشان به عنوان طرح اثرگذار در ارزشیابی دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد تأیید قرار گرفته است که تولید کیت‌های تشخیصی ناهنجاری‌های مورفولوژیکی و شکستگی‌های DNA و ارزیابی زنده بودن سلول‌های اسپرم در نمونه سمن از جمله آنها است.

وی تصریح کرد: طراحی و ارزیابی سیستم تصمیم‌یار آموزش تجویز آنتی‌بیوتیک برای عفونت‌های حاد تنفسی و همچنین طراحی نرم‌افزار آموزش ونتیلاتور در تلفن همراه و بررسی تأثیر آن بر دانش و مهارت تفسیر تهویه مکانیکی در پرستاران بخش‌های مراقبت ویژه از جمله این طرح‌های اثرگذار است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: سمیه راشکی دکترای میکروبیولوژی، مهدیه محمدزاده دکترای بهداشت محیط و محمدجواد غضنفری کارشناسی ارشد پرستاری موفق به کسب امتیاز حد نصاب پژوهشگر برجسته در سال جاری شدند. 

وی اظهار کرد: حامد میرزایی، پژوهشگر میان‌رشته‌ای دانشگاه علوم پزشکی کاشان است که به عنوان دانشمند یک درصد برتر جهان توسط مؤسسه «آی اس آی» در سال ۲۰۲۲  معرفی شده است.

حمیدی افزود: چاپ بیش از ۵۰۰ عنوان مقاله در مجلات دارای نمایه‌های بین‌المللی، ارائه بیش از ۳۰۰ خلاصه مقاله در کنگره‌های ملی و بین‌المللی و چاپ بیش از ۵۰ مقاله با همکاری‌های بین‌المللی از جمله فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی یک سال گذشته بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد:   ۱۹۴ طرح پژوهشی طی یک سال گذشته در این واحد دانشگاهی انجام شد که  ۱۷ میلیارد هزینه به دنبال داشته است.

وی تأکید کرد: تقویت مرکز رشد فناوری سلامت، یکی از اولویت‌های نخست این دانشگاه است که در حال حاضر این مرکز با ۱۵ واحد فناور و با تولید ۸ محصول استراتژیک از ظرفیت بسیار بالایی برای استقرار فناوران برخوردار است.

حمیدی گفت: ساختمان جدید مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و آزمایشگاه جامع تحقیقات با بهره‌مندی از دستگاه‌های به روز و جدید و اعضای هیات علمی پژوهشیِ متخصص، آماده همکاری برای انجام آزمایش‌های تخصصی- پژوهشی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha