• سه‌شنبه / ۲۲ آذر ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1401092215201
  • خبرنگار : 50005

معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار خبر داد:

زنده‌گیری 1000 قلاده سگ بلاصاحب طی سال جاری در تبریز

 زنده‌گیری 1000 قلاده سگ بلاصاحب طی سال جاری در تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون خدمات شهری و اجرایی شهردار تبریز با اشاره به موفقیت 80 درصدی در زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب گفت: یک‌هزار قلاده سگ بلاصاحب در سال جاری از سطح شهر تبریز زنده‌گیری و تحویل پناهگاه پردیس شده است و در این راستا اجازه تلف‌شدن حتی یک قلاده سگ را نداده‌ایم.

جواد صدیقی، سهشنبه، 22 آذرماه، در جمع خبرنگاران، از تداوم احداث مرکز نگهداری سگ‌های بلاصاحب در زمینی به مساحت پنج هکتار و ۲۰۰ متر مربع خبر داد و اظهار کرد: مرکز نگهداری از سگ‌های بلاصاحب شهرداری تبریز در اسپیران مجهز به اتاق عمل جراحی، اتاق پزشک و محل غذادهی به حیوانات است که عملیات اجرایی آن در دست اقدام است.

وی افزود: سگ‌های بلاصاحب پس از زنده‌گیری از طریق آمپول بیهوشی، عقیم‌سازی و رها می‌شوند.

صدیقی با اشاره به تأمین نظر حامیان حیوانات در زنده گیری سگ‌های بلاصاحب نیز گفت: نحوه جمع‌آوری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب با نظارت مستقیم معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز اجرا میشود و در این حوزه قرارداد مشترکی بین شهرداری و پناهگاه‌ حیوانات پردیس امضا شده است.

وی اضافه کرد: مطابق این قرارداد جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب از طریق آمپول بیهوشی کتامین و با نظارت حامیان حیوانات انجام می گیرد و بحث عقیم‌سازی آن با پناهگاه پردیس خواهد بود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهردار تبریز در ادامه گفت: تولید خشکاله در منزل یکی از راهکارهای مهم در کاهش پسماند خانگی و تفکیک زباله در مبدأ است.

وی اظهار کرد: با بهره‌گیری از توان تخصصی نیروهای خدمات شهری، دستگاه تولید خشکاله طراحی شده و تلاش داریم به صورت پایلوت در یکی از مناطق شهر تبریز اجرایی شود.

وی افزود: اجرای این طرح موجب کاهش تولید زباله تر در منازل شده و از سوی دیگر باعث کاهش باکس‌های زباله در سطح شهر می شود.

صدیقی با اشاره به هزینه بالای تولید باکس‌های زباله گفت: هر باکس زباله ۱۰ میلیون تومان قیمت دارد و درصدد هستیم با کاهش باکس‌های زباله در سطح شهر، جمع‌آوری دستی زباله را فعال کنیم.

وی با اشاره به روند ساخت لندفیل‌های مرکز مدیریت پسماند شهرداری تبریز اضافه کرد: در گذشته سلول‌های ۱ و ۲ دفن پسماند این مرکز احداث شده و سلول‌های ۳، ۴و ۵ نیز به همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری تبریز در دست اقدام است.

معاون خدمات شهری شهردار تبریز تأکید کرد: در راستای دفن اصولی زباله‌های شهری و پیشگیری از ورود شیرابه‌ به آب‌های زیرزمینی، شهرداری تبریز اقدام به ساخت این مرکز کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha